2022-11-02, 15:03
Bannlyst
Det ironiska är att det bara är medelålders män och kvinnor nästan som stöttar dumpen,ser inte många tonårs tjejer eller killar göra detsamma. Tvärtom så ser jag tonårs killar skämta om dumpen medans någon tjej skrev att en av gäddorna ”Va ju ändå söt ”

Jag menar han som hela tiden svarade yes yes som dessutom lär varit påverkad av droger. Egentligen varför ska staten eller två pundare avgöra vem som får ligga med vem? Är man mogen ha sex överhuvudtaget så är man väl det med vem som helst så länge det sker via samtycke kan man tycka.
Citera
2022-11-02, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Nej, det finns inte "säkert" pedofiler bland de uthängda, det finns de facto pedofiler bland de uthängda. Sedan bör kanske vissa av de som hängs ut snarare benämnas hebefiler än pedofiler.

Håller med dig, att det är frågan om hebefili för en hel del. Det är en viktig distinktion. Det är skillnad på att stoppa kuken i en treåring än i en fjortonåring. Därmed inte sagt något om den skada som uppstår i barnens psyke och vilken typ av problematik de har senare i livet. Det går inte att generalisera så.

Men jag anser det rimligt att någon som torterar och stoppar en vuxen mans lem i en två-åring får sitta resten av sina liv. De ska aldrig släppas ut mer.

Att våldta en fjortonåring som inte har varit fysiskt våldsam och ingen tortyr ska ju också få ett kännbart straff. Inte livstid men kännbart.

Det är också stötande när en man våldtar en och samma unge femtiosju gånger så får han inte ett straff för varje gång, det borde bli 57 gånger vad det ger för en gång.

Är det någon insamling på gång som kritik mot Kalmarpolisen? En Kalmar Lex är lämplig.
Citera
2022-11-02, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humanhistory
Det ironiska är att det bara är medelålders män och kvinnor nästan som stöttar dumpen,ser inte många tonårs tjejer eller killar göra detsamma. Tvärtom så ser jag tonårs killar skämta om dumpen medans någon tjej skrev att en av gäddorna ”Va ju ändå söt ”

Jag menar han som hela tiden svarade yes yes som dessutom lär varit påverkad av droger. Egentligen varför ska staten eller två pundare avgöra vem som får ligga med vem? Är man mogen ha sex överhuvudtaget så är man väl det med vem som helst så länge det sker via samtycke kan man tycka.

Det är väl rätt enkelt åtgärdat genom att välja en femtonåring i stället för en fyraåring. Inte så svårt kan jag tycka.
Citera
2022-11-02, 15:25
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Nej, det finns inte "säkert" pedofiler bland de uthängda, det finns de facto pedofiler bland de uthängda. Sedan bör kanske vissa av de som hängs ut snarare benämnas hebefiler än pedofiler.
Det Dumpen inte förstår, är, att det inte är så stor skillnad utseendemässigt mellan en tonåring och en kvinna, vilket gör att när tonåringen verkar intresserad kan den vuxne lockas med, då denne annars inte skulle visat intresse för tonåringen.

Vet att Dumpen anser denne vara pedofil ändå, men jag anser att Dumpen skapat Pedofilen i vissa fall.
Citera
2022-11-02, 15:39
Medlem
Citat:
Vad bra att vi har någon med medicinsk kompetens här. Ännu bättre att du undersökt samtliga gäddor och därmed har fog för ditt uttalande!
Tar jag, mot förmodan, fel i ovsnstående, så är din kommentar bara ännu en i raden av tomma antaganden och gissningar...
Citera
2022-11-02, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Håller med dig, att det är frågan om hebefili för en hel del. Det är en viktig distinktion. Det är skillnad på att stoppa kuken i en treåring än i en fjortonåring. Därmed inte sagt något om den skada som uppstår i barnens psyke och vilken typ av problematik de har senare i livet. Det går inte att generalisera så.

Men jag anser det rimligt att någon som torterar och stoppar en vuxen mans lem i en två-åring får sitta resten av sina liv. De ska aldrig släppas ut mer.

Att våldta en fjortonåring som inte har varit fysiskt våldsam och ingen tortyr ska ju också få ett kännbart straff. Inte livstid men kännbart.

Det är också stötande när en man våldtar en och samma unge femtiosju gånger så får han inte ett straff för varje gång, det borde bli 57 gånger vad det ger för en gång.

Är det någon insamling på gång som kritik mot Kalmarpolisen? En Kalmar Lex är lämplig.
Här är du inne på något som är självklart i min värld. Faktiska brott av den här typen ska bestraffas stenhårt. Samtidigt måste mer resurser till för brottsoffer.
Men...det är ju inte grejen med dumpen, för det finns ju inga brottsoffer?
Citera
2022-11-02, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Här är du inne på något som är självklart i min värld. Faktiska brott av den här typen ska bestraffas stenhårt. Samtidigt måste mer resurser till för brottsoffer.
Men...det är ju inte grejen med dumpen, för det finns ju inga brottsoffer?

Att hjälpa utsatta är av stor vikt, det är samhällets ansvar att hjälpa offer. Det är svårt för offrens förmåga till tillit är så skadat. Men det ska göras allt för det.

Det fanns väl offer som var retarderade med diagnoser av den killen som hade samma problem själv. Men han får väl hålla sig till de som har fyllt femton. Där informerades personal som förhoppningsvis har ordnat upp saker och ting. Han kan ju hålla sig till de över fjorton.

Sen har vi ju de som har haft egna barn och haft kontakt med Dumpen. Det gäller ju aset som nu är åtalat.

Men Dumpen väcker folk som aldrig anat att det är så här det ser ut. Och det behövs så att en opinion kan bildas så att straff kan förändras.

Och även ge polisen rätt att i det här få göra brottsprovokationer. Vad tycker du om det?
Citera
2022-11-02, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Intresset att ta reda på vilka fiskarna är alltså större än vad gäddan utsatt sitt lilla barn för .

Man ska helt självklart granska granskare. Det är hela orsaken till att vi har interna inom polisen, åklagare, domstol och möjligheter till överklagan.

Det är därför media har ett pressetiskt regelverk, och det finns en nämnd och en ombudsman.

Om Dumpen, Dumpens aktiva och Dumpens metoder inte tål granskning, då kan jag tycka att det är ett ganska så stort problem.
Citera
2022-11-02, 16:39
Medlem
Citat:
Men Dumpen väcker folk som aldrig anat att det är så här det ser ut. Och det behövs så att en opinion kan bildas så att straff kan förändras.

Och även ge polisen rätt att i det här få göra brottsprovokationer. Vad tycker du om det?

Att det här är ett av de områdena som är absolut mest rättsosäkert att göra brottsprovokationer inom. Sexköp, not so much. Grooming, a little bit more. Knarkförsäljning, not so much, knarkköp much.

Men sedan blev jag lite nyfiken, menar du verkligen att det skulle finnas människor, som är normalfungerande, som inte vetat om läget med sexuella övergrepp mot barn?? Alltså, vilka är det som väckts upp??
Citera
2022-11-02, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
En peddo har ju dragning till barn, så vilka är det av alla som är uthängda som inte har det? Du anser att ifall en gubbe bestämmer träff med en 12 åring, så kan det finnas tveksamhet att denne är peddo?

Det är en del av diagnosen ja. Men om vi talar om en som chattat och stämt träff med en 12 åring, så är det inte "kan finnas tveksamheter" om denna är pedofil. Det FINNS tveksamheter kring om denna är pedofil.

Som sagt, eftersom det är extremt tydligt vad en pedofil är, så använder inte Dumpen diagnosen pedofil, utan sitt eget "gädda". En 12 åring har jag mycket svårt att se hur den skulle passa in i en pedofils kinks.
Citera
2022-11-02, 16:57
Medlem
Citat:
Att hjälpa utsatta är av stor vikt, det är samhällets ansvar att hjälpa offer. Det är svårt för offrens förmåga till tillit är så skadat. Men det ska göras allt för det.

Det fanns väl offer som var retarderade med diagnoser av den killen som hade samma problem själv. Men han får väl hålla sig till de som har fyllt femton. Där informerades personal som förhoppningsvis har ordnat upp saker och ting. Han kan ju hålla sig till de över fjorton.

Sen har vi ju de som har haft egna barn och haft kontakt med Dumpen. Det gäller ju aset som nu är åtalat.

Jag är enig i att straff behöver skärpas. Också enig i att vårt juridiska system behöver förnyas så det går att lagföra innan ett offer är ett faktum.
Det jag är så fundamentalt mot är dumpens metod att hänga ut. Det förstör liv, det tar liv.
Citera
2022-11-02, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Att det här är ett av de områdena som är absolut mest rättsosäkert att göra brottsprovokationer inom. Sexköp, not so much. Grooming, a little bit more. Knarkförsäljning, not so much, knarkköp much.

Men sedan blev jag lite nyfiken, menar du verkligen att det skulle finnas människor, som är normalfungerande, som inte vetat om läget med sexuella övergrepp mot barn?? Alltså, vilka är det som väckts upp??

Det är väl klart att det finns de som tittar på mycket på melodifestivalen att de inte reflekterar över saken. Det är obehagligt så det tänker vi inte på och de vi inte tänker på finns inte.

Det jag tänker mig om grooming och brottsprovokation är att det måste ske på ett väl genomtänkt sätt. Att inte pusha men finnas där för att se om någon frågar om ålder och får svar tretton och då säger de "oj, du var ung" och sen går de inte på sexsnack. Det måste vara väl utbildade som sysslar med detta. Och de som jobbar med detta måste ta en paus efter något år. För det är ju jävligt slitigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in