2022-11-02, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Självklart bra att mannen åtalas. Det är dock inte för något han gjort med dumpen utan för saker de meddelat till polisen. Rättfärdiggör inte uthängningen.
Vad gäller fiskarna så tycker jag absolut deras identitet ska publiceras. I seriös journalistik står man för sitt arbete.

känner inte till dina åsikter i tråden , men oskyldig är han inte. mitt inlägg handlade om de stackars fiskarna som troligtvis vill hålla sig anonyma. "Sanna" till exempel som lurat in många av de värsta . beställer man ut dokument själv får man fram hennes namn
Citera
2022-11-02, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anteaus
NN40 lär ju vara Sara då hon ju numer har skyddade personuppgifter.

det har du rätt i, så är det säkert. jag är dock osäker om det hjälper när man vittnar då anonyma vittnen är väl inte tillåtet i Sverige än. om du inte är anhörig till ett barn som blivit drabbat, för att skydda barnet.

först sviker dom hela 242 och nu sina egna gratis hjälpredor.. slår vad om att detta inte var genomtänkt och på vilka konsekvenser det kan få
Citera
2022-11-02, 11:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MackPson
det har du rätt i, så är det säkert. jag är dock osäker om det hjälper när man vittnar då anonyma vittnen är väl inte tillåtet i Sverige än. om du inte är anhörig till ett barn som blivit drabbat, för att skydda barnet.

först sviker dom hela 242 och nu sina egna gratis hjälpredor.. slår vad om att detta inte var genomtänkt och på vilka konsekvenser det kan få

Har du märkt att alla "mina egna berättelser" på hemsidan också skrives och berättas av henne? Det mesta känns så jäkla uppdiktat så det inte är klokt. Och man vet direkt att det är hon som skriver det där och inte någon annan.
Citera
2022-11-02, 11:07
Medlem
Citat:

Hur svek de 242? Vet att de var en brytning men fattade aldrig riktigt vad som hände?
Citera
2022-11-02, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Aha, vad är en peddo enligt dig då?
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Pedofili

Hyfsat bra summering.
Citera
2022-11-02, 11:14
Medlem
Citat:
känner inte till dina åsikter i tråden , men oskyldig är han inte. mitt inlägg handlade om de stackars fiskarna som troligtvis vill hålla sig anonyma. "Sanna" till exempel som lurat in många av de värsta . beställer man ut dokument själv får man fram hennes namn
Jag tror inte heller han är oskyldig. Men att få honom lagförd för det hade gått utmärkt utan uthängning.
Citera
2022-11-02, 11:18
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Pedofili

Hyfsat bra summering.

Haha ja tack för förklaringen. Men du skrev:

Citat:
"Finns säkert pedofiler bland de uthängda, men långt från alla."

Förklara då för mig vilka som inte var peddosar bland alla uthängda?
Citera
2022-11-02, 11:32
Medlem
Citat:
Haha ja tack för förklaringen. Men du skrev:

Förklara då för mig vilka som inte var peddosar bland alla uthängda?
Som det står så är det en psykiatrisk diagnos jag saknar kompetens att ställa.
Citera
2022-11-02, 11:37
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:

En peddo har ju dragning till barn, så vilka är det av alla som är uthängda som inte har det? Du anser att ifall en gubbe bestämmer träff med en 12 åring, så kan det finnas tveksamhet att denne är peddo?
Citera
2022-11-02, 11:51
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:

Hade du resonerat likadant om ett gubbslem ville ha lite mys med din dotter eller son? Samma försvar för peddot?
Citera
2022-11-02, 11:54
Medlem
Nattjags avatar
Citat:
En peddo har ju dragning till barn, så vilka är det av alla som är uthängda som inte har det? Du anser att ifall en gubbe bestämmer träff med en 12 åring, så kan det finnas tveksamhet att denne är peddo?
Ja, definitivt. Eftersom vattendelaren för diagnosen är puberteten.
Notera att det inte betyder att jag anser det vara fritt fram att sätta på barn oavsett om det är före, under eller efter puberteten. Vilket borde vara självklart men inte i den här tråden där enda sättet att inte "vara peddo" verkar vara att vilja slå ihjäl alla som enligt samma svaga kriterier "är peddo" med en sten eller så...
Citera
2022-11-02, 12:11
Medlem
Citat:
verkar vara en medarbetare som benämns som n40 men i övrigt är det bara överstrukna namn varav av vissa ska ha chattat med mannen. (bortse från tekniker etc)
vilket svek om deras namn kommer ut när dom hjälpt dumpen anonymt

det är bra att mannen är fast , men tycker detta var osmidigt och ogenomtänkt

Haha, säkert något Sara kan leva med! Hon har ju ändå viss vana vid att slänga vänner under bussen!

Det verkar vara två från Dumpen som är förhörda. En av dem är anonymiserad. Den andra är en gift kvinna på 42 år som bor i ett radhus i Östergötland tillsammans med sin man.

Resten av de överstrukna namnen är personal, experter, yrkesfolk m.m. Ingen skugga ska falla på dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in