2022-11-02, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Jag vet inte, däremot tror jag att det är ett medvetet beslut från förundersökningsledaren efter samråd med förhörsledaren. Jag tror att de vill skaka om MGM genom att visa hur stort det här har blivit samt se deras reaktioner på något som kommer att göras eller släppas info till media om inom kort.

Precis min tanke! Kanske är det så att man kommer släppa mer saker till media just för att se reaktioner hos MGM, sen kanske dom vaknar upp när dom ser allt som skrivs och börjar tänka på sina familjer osv förhoppningsvis bryter dom ihop och börjar snacka
Citera
2022-11-02, 14:21
Medlem
Enligt Vetlanda Posten "Toves mobiltelefon tros ha befunnit sig i den ena häktade kvinnans lägenhet senare under morgonen"

Har man pejlat hennes mobiltelefon till söndag morgon t.om? Så man vet att den har varit kvar där under hela natten? Eller är det en konstig formulering av journalister?
Citera
2022-11-02, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oaklake-15
Precis min tanke! Kanske är det så att man kommer släppa mer saker till media just för att se reaktioner hos MGM, sen kanske dom vaknar upp när dom ser allt som skrivs och börjar tänka på sina familjer osv förhoppningsvis bryter dom ihop och börjar snacka

Ja man vill ju vara på plats på häktet nu för att se hur dom reagerar på media, om dom frågar efter tidningar osv.
Citera
2022-11-02, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Enligt Vetlanda Posten "Toves mobiltelefon tros ha befunnit sig i den ena häktade kvinnans lägenhet senare under morgonen"

Har man pejlat hennes mobiltelefon till söndag morgon t.om? Så man vet att den har varit kvar där under hela natten? Eller är det en konstig formulering av journalister?

Den åker från MC Donalds tillbaka till JJ lght efter 03 ( sägs att JJ är på McDonalds 03:10) och där kan dom nog se att den är ett bra tag innan den 03:50 släcks. Det är på morgonen.
Citera
2022-11-02, 14:26
Medlem
BrotherXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Ja man vill ju vara på plats på häktet nu för att se hur dom reagerar på media, om dom frågar efter tidningar osv.
Vad spelar det för roll? Säger ju ingenting om någonting alls.
Citera
2022-11-02, 14:27
Medlem
Citat:
Den åker från MC Donalds tillbaka till JJ lght efter 03 ( sägs att JJ är på McDonalds 03:10) och där kan dom nog se att den är ett bra tag innan den 03:50 släcks. Det är på morgonen.

Jag skulle inte kalla 03.50 för "senare på morgonen". Men det kanske bara är jag
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender

Antar att det är en låst artikel?
Kan du kopiera hela paragrafen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherXII
Vad spelar det för roll? Säger ju ingenting om någonting alls.

Jag vill fortfarande det..
Citera
2022-11-02, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Antar att det är en låst artikel?
Kan du kopiera hela paragrafen?

Låst tyvärr men en del kan man läsa.

Citat:
De båda misstänkta kvinnorna är vänner och träffade Tove under natten till 16 oktober. Båda greps och anhölls rätt snart efter att Tove anmäldes försvunnen på söndagsförmiddagen. Hennes mobiltelefon tros dock ha befunnit sig i den ena kvinnans lägenhet senare under morgonen.
Citera
Medlem
BrotherLouie123s avatar
Det står i Aftonbladets plusartikel att TT mobil kopplar upp sig mot telefonmasten vid Biltema ytterligare i 40 min efter att JJ kommit tillbaka från McD.
Vad kan detta betyda? Är de i den röda bilen förhörda och avskrivna? Eller är det hennes medhjälpare som hon gav TT mobil till?

Jag kan inte citera artikeln eftersom jag tog en skärmdump på den när nån annan la upp den. Det är inte nya uppgifter utan det stod med i alla den 1 Nov redan om inte tidigare.
Citera
Medlem
Citat:

När sågs de i den immiga bilen nu igen?
Citera
2022-11-02, 14:29
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Jag funderar på det här med Ts mobil. Kan det kanske vara så att JJ går och hämtar den i lägenheten när hon erbjuds skjuts, och sen lämnar över den till 'vännen' i den andra bilen på McD och ber dom göra sig av med den? Det är därför mobilen fångas av mobilmasten någon timme senare, trots att JJ då är tillbaka i lägenheten. Bilförarna meckar kanske isär den och slänger på väl valt ställe (sjö eller liknande).

Annars går ju inte storyn ihop, för JJ var ju bara kort på McD, men mobilsignalen plockades upp någon timme senare om jag förstått kronologin rätt. Å andra sidan har det flera gånger nämnts i media att "Ts mobil gör samma resa som JJ". Så kom den tillbaka till lägenheten eller inte? 🤔

AB:Men innan dess ska polisen ha kunnat spåra mobilen, från den ena misstänkta kvinnans lägenhet till McDonalds och tillbaka, enligt nya uppgifter från utredningen.

Så troligen har telefonen hängt med JJ hela tiden och varit på åtminstone till 03.50.
Där något hände. Verkar som det mesta nu talar mot de häktade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in