2022-11-02, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skvagg
Om vi zoomar in lite på GWs gubbar så är det alltså en huvud GM som är onykter under brottet och som är drivande i gärningen. Den andra GM är nykter och den som kör och brukar köra bilen. Den nyktra lyckas inte förhindra brottet eller hämta hjälp. Tvärtom, han hjälper sedan högst sannolikt till när det kommer till att ta med och senare gömma kroppen. En ganska stor och riskabel operation. Till råge på det så håller med GM tyst i över 30 år. För att hitta rätt män så ska den ena var den självklara ledaren och den andra mer underordnad som följer ledarens ”order”. Dessutom är med GM enormt lojal mot ledaren och de har sannolikt fortsatt kontakt med varandra (starka band som GW uttrycker det). Med GM borde sannolikt åtminstone i perioder ha enormt stor ångest över det som hänt.
Bra så är jag säker på att det är
Citera
2022-11-02, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jag har aldrig påstått att Helena och Bröderna O inte skulle ha varit vänner. (Vilket också är en bred beskrivning.) Men umgicks de i så pass grad att Bröderna O ingick umgängeskretsen, som GW Persson hävdar är kriteriet för att vara hans gubbar? De uppgifter som jag har säger motsatsen, att Bröderna O och Helena inte umgicks eller var särskilt "nära". Judaland kan kanske hjälpa till?

Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
Vi får vänta och se om han kan hjälpa dig med något.
Jag personligen står för min utsago, det är ingen hörsägen, så att du vet!
Är inte intresserad av att "hjälpa" någon i avseende att driva en felaktig tes, men kan ju för sista gången redogöra för vad jag har fått för info. Gärna utan att bli påhoppad av diverse anledningar.
Bröderna O ska...
* Vara grundligt utredda och avförda
* Ha ett starkt alibi
* Inte ha ingått i den närmsta kretsen (en kände dock U)
* Inte vara GWs gubbar

Har någon annan information som motsäger detta så välkommen med den, absolut. Jag har inga som helst problem med att se dem som potentiella gärningsmän, det borde stå rätt klart om man bemödat sig läsa mina inlägg i frågan. Kan någon få fram info eller luska mer kring dem så gör det för tusan!
Citera
2022-11-02, 13:15
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Är inte intresserad av att "hjälpa" någon i avseende att driva en felaktig tes, men kan ju för sista gången redogöra för vad jag har fått för info. Gärna utan att bli påhoppad av diverse anledningar.
Bröderna O ska...
* Ha ett starkt alibi
* Inte vara GWs gubbar

Nu måste det här redas ut en gång för alla.

Enligt Ugglan är det Kalla Fall's Peter Thylén som har läckt dessa uppgifter, vad har du att säga om den saken?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-11-02 kl. 13:19.
Citera
2022-11-02, 13:24
Medlem
Citat:
Bröderna O ska...
* Ha ett starkt alibi
* Inte vara GWs gubbar

Har någon annan information som motsäger detta så välkommen med den, absolut. Jag har inga som helst problem med att se dem som potentiella gärningsmän, det borde stå rätt klart om man bemödat sig läsa mina inlägg i frågan. Kan någon få fram info eller luska mer kring dem så gör det för tusan!
Men varför blir du och Ugglan så fruktansvärda upprörda så fort ol**ons nämns sedan kan jag inte förstå varför du måste gå in och försvara Ugglan hela tiden,, jag påstår att DO och HA kände varann dels genom träningen dels sen skoltiden sedan sitter väl inte GW med facit.
Jag tror att en av de sista personerna hon såg var DO .
Citera
2022-11-02, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Nu måste det här redas ut en gång för alla.

Enligt Ugglan är det Kalla Fall's Peter Thylén som har läckt dessa uppgifter, vad har du att säga om den saken?
Saknar egentligen relevans i sakfrågan. Det jag skrev är i alla fall det polisen har som "snabbanteckning" (eller vad man ska kalla det) om berörda bröder. Jag är heller inte främmande för att de har fel med tanke på alla andra fadäser.
Citera
2022-11-02, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkainka5478
Men varför blir du och Ugglan så fruktansvärda upprörda så fort ol**ons nämns sedan kan jag inte förstå varför du måste gå in och försvara Ugglan hela tiden,, jag påstår att DO och HA kände varann dels genom träningen dels sen skoltiden sedan sitter väl inte GW med facit.
Jag tror att en av de sista personerna hon såg var DO .
Jag håller inte med om dina första påståenden, det är inte så jag uppfattar vad som skrivs och försigår. Vad gäller det andra så står det dig fritt att påstå vad du vill, jag kan inte bedöma sanningshalten i det.
Citera
2022-11-02, 13:51
Medlem
Citat:
Jag håller inte med om dina första påståenden, det är inte så jag uppfattar vad som skrivs och försigår. Vad gäller det andra så står det dig fritt att påstå vad du vill, jag kan inte bedöma sanningshalten i det.
Behöver du inte, det enda som driver mig är att sätta dit den jä*vel som gjorde det mot HA .
Citera
2022-11-02, 13:54
Medlem
Citat:
Behöver du inte, det enda som driver mig är att sätta dit den jä*vel som gjorde det mot HA .,en fråga bara vad skulle DO ha för alibi den här kvällen?
Citera
2022-11-02, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkainka5478
Behöver du inte, det enda som driver mig är att sätta dit den jä*vel som gjorde det mot HA .,en fråga bara vad skulle DO ha för alibi den här kvällen?
Bra, då har vi liknande mål även om min motivator främst är att ge familjen någon slags ro genom att hon blir hittad.

Ang. alibit så har jag ingen övrig information utom de korta punkter jag redogjorde för.
Citera
2022-11-02, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Att D*niel Ols*son var klasskompis med HA och att dom hade en fling stämmer alltså inte heller?
De var inte klasskompisar men gick i parallellklasser. Så har vi rett ut det.
Citera
2022-11-02, 14:26
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lezaq
Det antar jag eftersom jag lämnade vittnesmål.
Vi var 4 st som gjorde det.

lezaq!

En person med goda poliskontakter har talat med polisen om de uppgifter du tagit upp i tråden, att du och tre andra sett Helena gå hem. Denna person har bett mig att i första hand skicka PM och om det inte går skriva ett meddelande till dig i tråden.

Teoretiskt kan era vittnesmål ha blivit förbisedda eller fel noterade. Polisen är därför mycket angelägen om att du kontaktar dem så att eventuella missförstånd kan redas ut.

Du kan ringa dem eller maila dem på kalla-fall.region-vast@polisen.se Om skriver till dem kan du styrka att du är lezaq i tråden. Skicka helt enkelt först ett mail till polisen och skriv där att du kommer att göra ett inlägg i tråden vid en viss tid där du skriver en viss sak, så vet polisen att du som mailar är samma person som skrivit i tråden.

lezaq har inte varit aktiv det sista och är dessvärre inte heller tillgänglig för PM via Flashback pga få inlägg. Om någon vet vem lezaq är på riktigt, för gärna vidare detta meddelande. Kanske vet du inte vem lezaq är men vet att du och några andra sett Helena gå hem över bron och västerut - kontakta i så fall polisen.
Citera
2022-11-02, 14:31
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Saknar egentligen relevans i sakfrågan. Det jag skrev är i alla fall det polisen har som "snabbanteckning" (eller vad man ska kalla det) om berörda bröder. Jag är heller inte främmande för att de har fel med tanke på alla andra fadäser.

Ok men enligt Ugglan har du haft ett långt telefonsamtal med Peter Thylén, även Ugglan påstår att han har pratat med Thylén.
I samtalen med er båda har "Kalla Fall" alltså lämnat ut uppgifter om just bröderna Ol*son, bl.a. har dom ett starkt alibi skriver du, samt att dom är noggrant utredda och avförda.

Frågade ni Peter Thylén om något mer eller var det bara infon om bröderna Ol*son ni var intresserade av?

Era påstådda "insider uppgifter" om bröderna O blir märkliga och suspekta - inte minst med tanke på att ni alltid hänvisar till varandra.
Alla som har följt tråden länge vet att kontona Judaland och Ugglan ständigt backar upp varandra och att ni på det sättet har tystat många andra skribenter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in