2022-11-01, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ja det håller jag med om. Givetvis bör det ha skett någon form av beteendeförändring hos GM, åtminstone en av dom. "Han som bestämmer" kan ha klarat det bättre än han som var onykter passagerare och som då är förmodad GM.

Hur har det sett ut för bröderna O då, efter 1992?
Har det inte varit lite "svajjigt" med den yngre brodern DO? Vill minnas att jag har hört något om det.

Det måste finnas någon som vet vad MO hade för bil 1992?

Det finns iofs flera bilar som kan ha använts av bröderna Ol*son:

* MO's bil
* DO's bil
* Föräldrarnas bil/bilar
* En firmabil (okänt hur många dom hade)

Det är märkligt är så svårt att få fram info om bröderna Ol*son's bilar och deras relation till HA. Eller så finns det en anledning till att det är så
Det lilla jag kan tillföra är att MO har STORA problem med sitt drickande idag. När det startade vet jag ej men så ser det ut idag.
Citera
2022-11-01, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProjectLeader
Förutom att den är framhjulsdriven.

Den mystiska bilen är med 100% säkerhet bakhjulsdriven ? I så fall så minskar ju urvalet drastiskt om man plockar bort de bilar som vem som helst känner igen.
Citera
2022-11-01, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
Det lilla jag kan tillföra är att MO har STORA problem med sitt drickande idag. När det startade vet jag ej men så ser det ut idag.
Bröderna O är lite för intressanta att bara avfärda så där hux flux.
Var bodde de vid tiden för brottet?
Brukade de köra bil in till Stadt? Var det alltid samma broder som körde/var nykter?
Hur bra kände de till området kring Helenas hem?
Hade de tillgång till en båt? Var i så fall?
Citera
2022-11-01, 20:17
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Har du koll på GW's exakta formulering?
Kände dom varandra väl eller ingick gärningsmännen i HA's närmsta umgängeskrets?

Har för mig att det var det förstnämnda.

DO, en jämnåring f.d. klasskamrat/skolkompis och hans brorsa MO (BW 's polare) var HA knappast rädd för att åka med ett par 100 m.

Igen då: Att "känna varandra" är inte samma sak som att umgås! Så om det var det förstnämnda som du skriver, ökar ju möjligheten att de inte umgicks.
Citera
2022-11-01, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrConwell
Den mystiska bilen är med 100% säkerhet bakhjulsdriven ? I så fall så minskar ju urvalet drastiskt om man plockar bort de bilar som vem som helst känner igen.
Vad vi vet från utredningen och spåren på platsen är att bilen ska vara bakhjulsdriven.
Har du möjlighet att lista de bilar som då är aktuella med undantag från de som någon med genomsnittlig bilintresse känner igen? Det handlar sannolikt om en mindre vanlig modell. Vore super att få ett begränsat urval att jämföra intressanta personer och deras bilar med.
Citera
2022-11-01, 20:22
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Igen då: Att "känna varandra" är inte samma sak som att umgås! Så om det var det förstnämnda som du skriver, ökar ju möjligheten att de inte umgicks.

Återigen, det intressanta är hur GW formulerade sig.
Citera
2022-11-01, 20:24
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Att förhöra dem är polisens sak!
Äldre brodern var kompis med Ulrika vilket jag förmodar betydet att han indirekt var vän med Helena så de umgicks så pass mycket som de gjorde.
Den yngre brodern var MINST bekant med Helena. Vart har du fått uppgifter ifrån gällande att de INTE är vänner?

Jag har aldrig påstått att Helena och Bröderna O inte skulle ha varit vänner. (Vilket också är en bred beskrivning.) Men umgicks de i så pass grad att Bröderna O ingick umgängeskretsen, som GW Persson hävdar är kriteriet för att vara hans gubbar? De uppgifter som jag har säger motsatsen, att Bröderna O och Helena inte umgicks eller var särskilt "nära". Judaland kan kanske hjälpa till?
Citera
2022-11-01, 20:26
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Att förhöra dem är polisens sak!
Äldre brodern var kompis med Ulrika vilket jag förmodar betydet att han indirekt var vän med Helena så de umgicks så pass mycket som de gjorde.
Den yngre brodern var MINST bekant med Helena. Vart har du fått uppgifter ifrån gällande att de INTE är vänner?

Tack för info! Ugglan är inte att lita på, sprider medvetet desinformation om bröderna Ol*sons relation till HA?
Blev visst lite annat ljud i skällan nu efter mothugg men ser alltid till att ha ryggen fri.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-11-01 kl. 21:11.
Citera
2022-11-01, 20:31
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Enligt "källa" ska Bröderna O inte ha varit vänner till Helena, vilket i så fall gör dem mindre aktuella som GW Perssons två gubbar.

Du svarade inte på frågan tidigare: Vad är det för "källa" du har som säger att Bröderna O inte ska ha varit vänner med Helena?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-11-01 kl. 20:44.
Citera
2022-11-01, 20:34
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Du svarade inte på frågan tidigare: Vad är det för "källa" du har som säger att Bröderna O inte ska ha varit vänner med Helena?

Är det Judaland?
Citera
2022-11-01, 20:43
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Det är inte så lite...
Snarare intressant info om MO, defintivt inget att förringa, tvärtom.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-11-01 kl. 21:13.
Citera
2022-11-01, 20:57
Medlem
Citat:
Jag har aldrig påstått att Helena och Bröderna O inte skulle ha varit vänner. (Vilket också är en bred beskrivning.) Men umgicks de i så pass grad att Bröderna O ingick umgängeskretsen, som GW Persson hävdar är kriteriet för att vara hans gubbar? De uppgifter som jag har säger motsatsen, att Bröderna O och Helena inte umgicks eller var särskilt "nära". Judaland kan kanske hjälpa till?
Vi får vänta och se om han kan hjälpa dig med något.
Jag personligen står för min utsago, det är ingen hörsägen, så att du vet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in