2022-11-02, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Lustigt, då detta framgick av inläggen du svarade på.

Vit tröja/skjorta, svart jacka och mörka byxor finns det info om men skorna har jag missat. Om det finns info att hon hade mörka dojjor så kan det vara lika mkt mörka adidas som fila eller annat märke. Hon behöver inte äga ett par bara, det vill jag säga.
Citera
Medlem
Kan inte hålla mig från att komma tillbaka till tråden.

Har en teori om troligt händelseförlopp efter att TT har avlidit.

JJ ringer en killkompis och säger att han måste hjälpa henne, hur mycket han vet kan vi bara spekulera i. JJ går ned till grannarna för att få bort dom från trapphuset. Jag tror det var bestämt innan att om MH fick ut kroppen med hjälp av JJ’s vänner, under tiden JJ var borta, så skulle MH placera en röd påse i cykelkorgen så JJ vet att kroppen inte är kvar, ifall grannen försöker följa med in och titta.

JJ vet dock redan att TT är ute ur lägenheten då hennes två killkompisar plockade upp och tog med Tove till bilen. Hon ligger förmodligen i bilen när killarna anländer till McDonalds. Dom har åkt dit efter att ha hört MH säga att JJ åkt dit.

Vilka uppgifter går emot denna teori?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
En kompis till mig satt i 14 veckor med fulla restriktioner innan han släpptes och misstankarna avskrevs med motiveringen "Brott kan ej styrkas".

Precis. Tror folk har låst fast sig i att två personer sitter häktade. Det finns massa konstiga indicier men ännu inget konkret som visar att MGM har gjort det de anklagas för. Även om mycket pekar dit.

Ju längre tiden går utan att TT hittas, desto svårare kommer det bli att få en fällande dom.
Citera
2022-11-02, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarien89
Ja så är det, du måste ju i stort sätt ha "gps" på eller de program du använder för att se hur fort du rör dig, svänger osv..
Likaså med snapkartan, har jag den igång så ser jag hur jag rör mig och vart liksom.. den måste uppdateras på så sätt.

Dom kan se vart den är avstängd, om den dött av batteriet, eller stängts av manuellt.

Antagligen bland annat därför de är så angelägna om att hitta hennes mobil. Det kan förhoppningvis ge fler ledtrådar i vart fall om hur mobilen förflyttat sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Jag tror att JJ är den mest drivande, hon ber MH om hjälp och MH är väl som en hund och har inget val, kanske är kär i JJ eller ser upp till henne. hon måste ju ha deltagit i bortförandet eftersom dom syns på parkeringen där på morgonen sovandes(?)

Ja kanske, jag tänker att om man är så lättmanipulerad så är man nog lättknäckt med av polisen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarien89
Ja så är det, du måste ju i stort sätt ha "gps" på eller de program du använder för att se hur fort du rör dig, svänger osv..
Likaså med snapkartan, har jag den igång så ser jag hur jag rör mig och vart liksom.. den måste uppdateras på så sätt.

Dom kan se vart den är avstängd, om den dött av batteriet, eller stängts av manuellt.

Det sistnämnda har ju inte kommit fram i media isf. Det enda som stod på Aftonbladets summering var ju att sista mastkontakten skedde 03:50 och sedan försvinner kontakten med mobilen.

Då låter det ju inte som de vet om den stängdes av eller om batteriet dog? Eller så är det helt enkelt info som polisen inte ger ut av utredningstekniska skäl. Vilket är det mest troliga.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zugfahrer
Kan vi inte spekulera vad som skulle kunna uppfattas som oroväckande i ett telefonsamtal 02:30 från partnern på natten i Vetlanda som varit ute och festat? Mansröster? Accelererande billjud? Hennes röstläge? Har hon gråtit? Uppriven? Samtal från en bil-trunk? Inlåst?
Jag har spekulerat, och en teori jag har är att T gick in i badrummet precis innan hon skulle gå. Då hade hon varit hos j högst 20 minuter bara, och ska redan gå hem, tror jag. Något har inte gått bra, det blev dålig stämmning igen. T ringer pojkvännen för att känna sig lugnare, hon låter orolig eller säger något som betyder att hon inte känner sig trygg, och han ska hem nu. Han svarar inte, eller så är det ett röstmeddelande som andra har sagt.
På väg ut från toan överfaller jj henne. Alternativt finns även det med på meddelandet beroende på om hon har ringt, eller talat in ett röstmeddelande.
Citera
2022-11-02, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xavian
Att polisen fortsätter att hålla dom häktade måste väll betyda att dom har mer än en "hypotes". Måste ju ha nåt mer konkret mot dom.

Nej det behöver inte vara så. GW har varit inne på det tidigare, att Sverige internationellt sett har låga krav för häktning. Vi är ett av få länder där misstänkta kan häktas på obegränsad tid trots avsaknad av konkret bevisning.
Citera
2022-11-02, 13:39
Medlem
Den mobilmast som står vid Nydala just ovanför Biltemas parkering och den mast man hänvisat till i media tillhör Hi3G Access AB som har varumärken 3 och Hallon.
De är s k systeroperatörer.

Så om TT’s mobil har sista kontakt med denna Biltemamast så finns en stor chans att hon har någon av dessa operatörer.

Då operatören nu är känd är det lättare att fortsätta med mätningar i Vetlanda. Då kan den mast som sänder en km bortom Biltema räknas bort och det verkar som media fått rätt mast utpekad för sig.

Återkommer när jag vet hur stort ”sändningsområde” den här masten har men spontant så ska det vara möjligt att se om den masten täcker både Vintergatan 16 och Storgatan 71.

Sen pratas det om att TT och JJ’s mobiler följs åt t/r McD.

Nu när ”vi” antagligen vet vilken operatör TT har (3 eller Hallon) så kan man matcha det vid mätning mot JJ som ska ha Telia och se hur olika eller lika mobiler kopplar upp under gemensam färd som motsvarar den skjuts JJ fick under natten 16/10.
Citera
2022-11-02, 13:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Jag ställde den frågan till just Avel innan i tråden. Det är mitt svar till den som besvarade istället för Avel som du nu citerar. 🙂
Ja, kommisarien tror jag, är precis klar med att läsa igenom hela tråden igen...
Men som sagt, när man använder kartan i bilen, precis så ser snap kartan också ut, den uppdaterar exakt hur man rör sig så länge appen är öppen iallafall
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Det sistnämnda har ju inte kommit fram i media isf. Det enda som stod på Aftonbladets summering var ju att sista mastkontakten skedde 03:50 och sedan försvinner kontakten med mobilen.

Då låter det ju inte som de vet om den stängdes av eller om batteriet dog? Eller så är det helt enkelt info som polisen inte ger ut av utredningstekniska skäl. Vilket är det mest troliga.

Det är info som dom begär till T's abonnemang/själva mobilens märke osv.. Vet inte hur, men dom kan begära info på så sätt via mobilnummer , så länge hon hade ett abonnemang är det lätt att få reda på det mesta för tekniska.. Och därifrån så har dom i så fall fått reda på ifrån operatör om den stängts av manuellt eller inte.. Och det är nog BEVIS dom håller INNE.

ATT dom vill FINNA MOBILEN är nog pga andra omständigheter, så som bevis av vem som använt mobilen senast, bilder, papperskorg osv..
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Tror ni verkligen att hon lever? Tänker på vad åklagaren sa igår.
Som jag skrivit flertal gånger, det är OMÖJLIGT att T lever, hon dog i lägenheten kan jag nästa betta mitt liv på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in