2022-11-02, 12:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Frågan är inte om Ryssland är kapabla utan om, skrämmande.
Biologiska massförstörelsevapen sägs ha många gånger mer dödlig potential än alla världens samlade kärnvapen. Ryssland kan nog ha en satans massa smittor att släppa ut. Smittkoppor, pest, spanska sjukan, MERS, mjältbrand, luftburen Ebola. You name it. Rubbet! Hur mycket hade återstått av Nato...
Tänk dig dessa smittor gå lösa samtidigt som kärnvapen i New York, Washington, London. Tja överallt.
Citera
2022-11-02, 12:07
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emellie
Är väl en självklarhet att ämnet diskuteras inom det militära?

Ser inte nyhetsvärdet i detta.

Precis! Motsatsen hade varit en nyhet.

”Ryska militärer har inte diskuterat användandet av kärnvapen”.
Citera
2022-11-02, 12:10
Medlem
Citat:
https://www.expressen.se/nyheter/ryska-militarer-diskuterade-anvandandet-av-karnvapen/

Ryska generaler har nyligen haft diskussioner om hur och när Ryssland kan tänka sig använda taktiska kärnvapen i Ukraina.

Det uppger New York Times.

President Joe Bidens administration har blivit informerad om samtalen.

Jag förstår inte hur man skall kunna använda kärnvapen utan att själva drabbas, ingen vinner ett sånt krig helt meningslösa hot enligt mig.

Jag är mycket starkt emot all form av kärnvapen.
Men det går inte att förneka att USA vann kriget mot Japan ...

Därmed på inget vis sagt att användande av taktiska kärnvapen i Ukraina kommer ge Ryssland segern. Ovanstående var enbart en replik på påståendet i citatet.
Ryssland kommer bara göra sig själv till paria i ännu större, och längre, utsträckning än de redan gjort, och legitimerar dessutom användandet av kärnvapen emot sig själva. Ukraina har hittills fått det mesta av den krigsmateriel de bett om och behövt. Kan mycket väl tänkas att Ukraina får några missiler med taktiska kärnvapen, om ryssarna tar till sådana.
Citera
2022-11-02, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikk13509
Biologiska massförstörelsevapen sägs ha många gånger mer dödlig potential än alla världens samlade kärnvapen. Ryssland kan nog ha en satans massa smittor att släppa ut. Smittkoppor, pest, spanska sjukan, MERS, mjältbrand, luftburen Ebola. You name it. Rubbet! Hur mycket hade återstått av Nato...
Tänk dig dessa smittor gå lösa samtidigt som kärnvapen i New York, Washington, London. Tja överallt.

Ja, man kan fråga sig hur mycket som hade återstått av NATO. Men du tänkte visst inte ens så långt som näsan din räcker, eller växer den inåt, kanske, för hur mycket tror du hade återstått av ryssland?

Har du inte sett hur paranoid putinponken är när det kommer till smittor? Och du tror att han ens överväger att släppa ut sådana

Och så till sist, och minst, att släppa lös sådana smittor med kärnvapen är ingen bra idé, eller kanske snarare, en väldigt bra idé, eftersom de förintas i samband med kärnreaktionen
Citera
2022-11-02, 12:18
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Men Ryssland har världens kraftigaste laddning dock.
Fast 10 små bomber kan göra betydligt mer skada än 1 stor.
Citera
2022-11-02, 12:20
Medlem
OneTaps avatar
de är bara en tids fråga innan de smäller. de har ja varit övertygad om sen tidigt i våras. först i ukraina o sen om vi har otur kommer också övriga europa bli sönder bombat. de är ja övertygad om. en polares farsa jobbar inom försvars makten o e rätt högt uppsatt. han säger också de att putin e så pass verklighets från vänd att precis va som helst kan hända. han tipsade mig om o köpa jod tabletter o börja preppa så nu har ja ett rejält lager med förnödenheter. o ha koll på vart de finns skydds rum hos er så ni vet exakt vart ni ska ta vägen när hesa fredrik väl tjuter. för de kan ja lova. den dagen kommer
Citera
2022-11-02, 12:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Emellie
Är väl en självklarhet att ämnet diskuteras inom det militära?

Ser inte nyhetsvärdet i detta.
Skrämselpropaganda. Inte från rysk sida utan från NATOs, mot sina egna medborgare. Syftet är att alla ska leva i konstant rädsla. Innan var det Covid, nu är det kärnvapen.
Citera
2022-11-02, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
de är bara en tids fråga innan de smäller. de har ja varit övertygad om sen tidigt i våras. först i ukraina o sen om vi har otur kommer också övriga europa bli sönder bombat. de är ja övertygad om. en polares farsa jobbar inom försvars makten o e rätt högt uppsatt. han säger också de att putin e så pass verklighets från vänd att precis va som helst kan hända. han tipsade mig om o köpa jod tabletter o börja preppa så nu har ja ett rejält lager med förnödenheter. o ha koll på vart de finns skydds rum hos er så ni vet exakt vart ni ska ta vägen när hesa fredrik väl tjuter. för de kan ja lova. den dagen kommer

Om du vill att det du skriver ska tas seriöst bör du börja med att skriva som en vuxen individ, för du är väl över 18?
Citera
2022-11-02, 12:27
Medlem
OneTaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kasse
Om du vill att det du skriver ska tas seriöst bör du börja med att skriva som en vuxen individ, för du är väl över 18?
va har de med saken o göra? dumma hora ja är över 18. om du har läs problem så e de inte mitt problem
Citera
2022-11-02, 12:30
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Fast 10 små bomber kan göra betydligt mer skada än 1 stor.
Frågan är hur många stora har Ryssland.

1953 sprängdes landets första vätebomb och 1961 sprängde Sovjet världens hittills största kärnvapen – Tsarbomben. Även om Ryssland har minskat sin kärnvapenarsenal, så innehar landet tillsammans med USA 90 procent av världens alla kärnvapen. Rysslands totala antal kärnvapen beräknas år 2022 till 5977 stycken. 3 maj 2022.

Frågan är åter hur effektiva och moderniserade är rysslands kärnspetsar och hur många har man utav dom största laddningarna.

Tänk dig satan 2, hade skapat en tsunami mot England.
Citera
2022-11-02, 12:30
Medlem
Citat:
va har de med saken o göra? dumma hora ja är över 18. om du har läs problem så e de inte mitt problem

Nej men du har uppbarligen skrivproblem. Att föra argument med min väns pappa? Dagisnivå.
Citera
2022-11-02, 12:31
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Varför bryr du dig, det är flashback, jag förstår ditt inlägg dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in