2022-11-02, 10:48
Medlem
at0m3ns avatar
https://www.expressen.se/nyheter/ryska-militarer-diskuterade-anvandandet-av-karnvapen/

Ryska generaler har nyligen haft diskussioner om hur och när Ryssland kan tänka sig använda taktiska kärnvapen i Ukraina.

Det uppger New York Times.

President Joe Bidens administration har blivit informerad om samtalen.

Jag förstår inte hur man skall kunna använda kärnvapen utan att själva drabbas, ingen vinner ett sånt krig helt meningslösa hot enligt mig.
Citera
2022-11-02, 10:57
Avslutad
Det är inte helt säkert att Nato kommer att agera om Ryssland använder taktiska kärnvapen
Citera
2022-11-02, 11:02
Medlem
Kickassfarsans avatar
Det bästa för alla vore om vi nukear både Ukraina och Ryssland i förebyggande syfte.
Citera
2022-11-02, 11:04
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Det är inte helt säkert att Nato kommer att agera om Ryssland använder taktiska kärnvapen
Stämmer Ukraina är inte med i NATO, men låt oss säga att det blir ett kärnvapen krig, vem vinner ett sådant?
Citera
2022-11-02, 11:04
Avslutad
Jag har tröttnat på snacket om att använda kärnvapen. Smäll en Satan Tsar bomb gånger tio på Nordpolen först. Visa lite kuk!
Citera
2022-11-02, 11:09
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikk13509
Jag har tröttnat på snacket om att använda kärnvapen. Smäll en Satan Tsar bomb gånger tio på Nordpolen först. Visa lite kuk!
Det kommer lösa vad enligt dig?
Vi svarar med samma medel.
Citera
2022-11-02, 11:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Det kommer lösa vad enligt dig?
Vi svarar med samma medel.
Kanske inget om inte Nato fattar att Ryssland menar allvar.

Min åsikt är att varna en gång. 1 st. gång till. Därefter en vecka på er att lägga ner alla vapen. Om inte så hade jag skickat samtliga missiler rakt in i EU, England och USA.

Ödelägga samtliga Natos större städer. Kiev hade också brunnit till aska. Pang. Jag hade gjort det utan att vika en tum. Fan så skönt!

Jag hade haft en klocka som räknar ner 6 dagar, 23 timmar och 59 minuter...
Citera
2022-11-02, 11:34
Medlem
Emellies avatar
Är väl en självklarhet att ämnet diskuteras inom det militära?

Ser inte nyhetsvärdet i detta.
Citera
2022-11-02, 11:41
Medlem
Citat:

Min åsikt är att varna en gång. 1 st. gång till. Därefter en vecka på er att lägga ner alla vapen. Om inte så hade jag skickat samtliga missiler rakt in i EU, England och USA.

Ödelägga samtliga Natos större städer. Kiev hade också brunnit till aska. Pang. Jag hade gjort det utan att vika en tum. Fan så skönt!

Du vet väl att väst har fler aktiva kärnvapen än Ryssland? Skulle ryssarna göra som du föreslår skulle ryssland inte existera som nation längre. Putin vet detta, det är därför han bara vågar insinuera om kärnvapen utan att våga säga rakt ut. Det visar för omvärlden att han är vek och bara bluffar. Tyvärr har han inte fattat det än.
Citera
2022-11-02, 11:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Någon
Du vet väl att väst har fler aktiva kärnvapen än Ryssland? Skulle ryssarna göra som du föreslår skulle ryssland inte existera som nation längre.
Och!! Väst har väl sisådär 100 gånger fler städer att bli till grus.
Citera
2022-11-02, 11:48
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:

Frågan är inte om Ryssland är kapabla utan om, skrämmande.
Citera
2022-11-02, 12:03
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Någon
Du vet väl att väst har fler aktiva kärnvapen än Ryssland? Skulle ryssarna göra som du föreslår skulle ryssland inte existera som nation längre. Putin vet detta, det är därför han bara vågar insinuera om kärnvapen utan att våga säga rakt ut. Det visar för omvärlden att han är vek och bara bluffar. Tyvärr har han inte fattat det än.
Men Ryssland har världens kraftigaste laddning dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in