Citat:
Ursprungligen postat av
Karman
Är inte gängkrig, skjutningar, sprängningar, vårdköer, korruption nationens intresse? Är förresten mannen ens dömd för det han anklagas för i tråden? Du får nog se över dina politiska prioriteringar lite för att kunna ha någon som helst trovärdighet i behåll.
Och vilken "svans" tillhör du?

På vilket sätt minskas gängskjutningar pga att en Svärjevän manipulerar en upphandling. Nej han är inte dömd eftersom försvaret skulle riskerat att upphandlingen hade behövts tas om från början om man gjort rättsprocess av det hela. Det hade fördröjt upphandlingen på ett allvarligt sätt. Men även det som inte är olagligt kan vara olämpligt
Korruption är väl detta ett utmärkt exempel på. Uppenbarligen är det helt ok bland Svärjevänner eftersom du försvarar det.
Trovärdighet får man om man gör självständiga bedömningar och inte reflexnässigt försvarar stollar bara för att dom tillhör en viss organisation.
Trovärdighet får man om man diskuterar sakfrågan och inte reflexmässigt förfaller till whataboutism
Jag tillhör ingen som helst svans utan gör mina bedömningar utifrån mina egna värderingar och principer. Det kan rekommenderas, då slippar man försvara stollar oavsett vad dom i övrigt representerar
Jag kan rekommendera dig att testa det