2022-11-02, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinSigurd
Detta är ju riktigt intressant. Kände Sophia Jarl till att Jarnvall är en säkerhetsrisk? Naiva Sverige...

Varför kunde hon inte samarbeta med S i stället som Linköping? Detta måste hon stå till svars för…
Citera
2022-11-02, 10:45
Medlem
Kan även vara Moderaterna som ligger bakom "avslöjandet" för att skada SD.

Men börjar man med sådant fulspel inom regeringsalliansen så blir inte denna regering långlivad.
Citera
2022-11-02, 10:47
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Ibland måste man väga saker och ting emot varandra, förstår du. För övrigt är verkligheten är inte alls jobbig, SD har ju politiskt inflytande nu på riksnivå. Men jag förstår att din vardag går lite mer i moll numera av den anledningen...

Och SD-svansen tycker naturligtvis att egennyttan trumfar och väger tyngre än nationens intressen.

Helt rätt livet går lite mer i moll när stollar får mer inflytande. Det vore betydligt ljusare om SD och deras representanter stod för sina åsikter och värnade om landet istället för att ständigt försvara stolligheter.

Vi får väl se när budgeten kommer om SD får igenom sina sänkta bränslepriser och utnytjar sitt inflytande. Jag har för mig att det var 5 kronor på bensin och 10 kronor på diesel ( kan vara tvärtom) ser verkligen fram att ta del av SDs inflytande på den delen.
Citera
2022-11-02, 10:47
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ohyfsad
Christoffer Jarnvall (SD) är kommunalråd i Norrköpings kommun och känt ansikte i SD riks. Idag avslöjade NT att han 1999 år blev utredd av både SÄPO och MUST efter att ha sålt försvarshemligheter kring upphandlingen av nya helikoptrar.

Hur länge tror ni att han får sitta kvar? Känns ju knappast stabilt att ha kommunalråd som har en sådan mörk historia. Snacka om lik i garberoben. Om ministrar får gå för att inte ha betalat tv-avgiften så borde han knappast få sitta kvar länge. Typexempel på korruption.

https://nt.se/nyheter/norrkoping/art...spion/j8zgg0yj

Ironiskt att just en SDare är en landsförrädare. Sälja ut sitt land för 250.000kr. Vilken jävla fitta! Hoppas han ramlar i duschen.
Citera
2022-11-02, 10:52
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Och SD-svansen tycker naturligtvis att egennyttan trumfar och väger tyngre än nationens intressen.

Helt rätt livet går lite mer i moll när stollar får mer inflytande. Det vore betydligt ljusare om SD och deras representanter stod för sina åsikter och värnade om landet istället för att ständigt försvara stolligheter.

Vi får väl se när budgeten kommer om SD får igenom sina sänkta bränslepriser och utnytjar sitt inflytande. Jag har för mig att det var 5 kronor på bensin och 10 kronor på diesel ( kan vara tvärtom) ser verkligen fram att ta del av SDs inflytande på den delen.
Är inte gängkrig, skjutningar, sprängningar, vårdköer, korruption nationens intresse? Är förresten mannen ens dömd för det han anklagas för i tråden? Du får nog se över dina politiska prioriteringar lite för att kunna ha någon som helst trovärdighet i behåll.

Och vilken "svans" tillhör du?
Citera
2022-11-02, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YourPronouns
Ja. Tror inte han ljuger om sin tidigare partitillhörighet så länge det inte var NMR eller liknande.

Jag blandade ihop programledarna, glöm allt jag skrivit.
Citera
2022-11-02, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinSigurd
det visar tvärtom hur många inom SD som är pantade och helt saknar säkerhetstänk.

Man måste vara otroligt naiv om man tror att sossarnas utspel inför valet kom från sossarna. Informationen de baserade utspelet på kommer från MUST och SÄPO. Många inom statsförvaltningens mer hemliga delar som är oroliga nu då säkerhetsrisker i form av SD:are fått mer inflytande så det kommer mera. Mycket värre och mer pinsammare än ett stenkorkat kommunalråd i Norrköping...

Ja med tanke på många forna Sossar och Moderater som bytt till SD lär det finnas en hel del säkerhetsrisker.
Citera
2022-11-02, 11:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Ironiskt att just en SDare är en landsförrädare. Sälja ut sitt land för 250.000kr. Vilken jävla fitta! Hoppas han ramlar i duschen.
Du har alltså inte läst hela artikeln eller fattat nånting.
Citera
2022-11-02, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
NT skriver

Sveriges Radio skriver

Det blev alltså inget åtal. Alltså har inget brott kunnat påvisas. Alltså har han inte "riskerat rikets säkerhet". Är inte detta förtal?

Hur kommer det sig förresten att NT helt plötsligt börjat gräva i en förhållandevis obskyr SD-profils förflutna? Har de haft span på honom länge? I så fall, varför?

Är aldrig förtal när vänstern smutskastar högern, det är sen gammalt.
Citera
2022-11-02, 11:03
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Är inte gängkrig, skjutningar, sprängningar, vårdköer, korruption nationens intresse? Är förresten mannen ens dömd för det han anklagas för i tråden? Du får nog se över dina politiska prioriteringar lite för att kunna ha någon som helst trovärdighet i behåll.

Och vilken "svans" tillhör du?

På vilket sätt minskas gängskjutningar pga att en Svärjevän manipulerar en upphandling. Nej han är inte dömd eftersom försvaret skulle riskerat att upphandlingen hade behövts tas om från början om man gjort rättsprocess av det hela. Det hade fördröjt upphandlingen på ett allvarligt sätt. Men även det som inte är olagligt kan vara olämpligt

Korruption är väl detta ett utmärkt exempel på. Uppenbarligen är det helt ok bland Svärjevänner eftersom du försvarar det.

Trovärdighet får man om man gör självständiga bedömningar och inte reflexnässigt försvarar stollar bara för att dom tillhör en viss organisation.

Trovärdighet får man om man diskuterar sakfrågan och inte reflexmässigt förfaller till whataboutism

Jag tillhör ingen som helst svans utan gör mina bedömningar utifrån mina egna värderingar och principer. Det kan rekommenderas, då slippar man försvara stollar oavsett vad dom i övrigt representerar
Jag kan rekommendera dig att testa det
Citera
2022-11-02, 11:34
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labilegreger
Oj vilket sammanträffande att något från 23 år sedan råkar komma fram efter valet så här.

Om det är en konspiration borde det väl dykt upp före valet, eller hur?

Säljer svensk information till utlandet. Det borde väl ha väckt tankar hos Jarnevall. Vilken skit.
Citera
2022-11-02, 11:34
Medlem
namataras avatar
Fy fan! Det här är ju landsförräderi på hög nivå.

In med han på kåken. Landsförräderi är ett allvarligt brott.

Och han ska kalla sej Sverigevän, ha ha!

Ställföreträdande ÖB försvarar honom fast han lämnat ut hemlig info, Jarnvall misstänks dessutom ha tagit emot mer pengar för flera upphandlingar.

Fattar verkligen inte hur folk med sådana här lik i garderoben kan få för sej att bli politiker?! Fattar de inte att det kommer komma fram?

Hur lämpligt är det att ha en välkänd korrupt jävel som kommunpolitiker? Tur att detta kom fram, annars hade han väl skinnat hela Norrköping och gjort skumraskaffärer som den korrupta säkerhetsrisk han är!
Senast redigerad av namatara 2022-11-02 kl. 11:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in