2022-11-01, 21:34
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Är TTs orolig över sina vänner och pojkvän.... och trött på att MH och JJ förser de med droger?

Har TT bevis i mobilen?

Hotar TT med att polisanmäla ifall de inte slutar?

Mördar MH TT av denna anledningen?

Eller mördar JJ TT pga rivalitet och svartsjuka?????
Jag tror att det är ett bråk som gått överstyr. En brottningsmatch som slutar med att TT slår huvudet i något och blir medvetslös och avlider. Jag tror inte det var planerat. Sen panik och var är kroppen?? Det är mina tankar.
Citera
Medlem
Jag blir inte riktigt klok på det där bråket som ska ha varit på "Nöjet".

Har läst på flertalet ställen att J.J och hennes grupp ska ha varit i bråk med T (och kanske någon mer) och att det varit rätt så livat, sen är det många vittnen och andra som säger att de inte märkt något bråk.

Hur stort är egentligen "Nöjet" om man kan bråka där utan att det märks?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xavian
Ändå imponerande att två vanliga tjejer kan komma undan med ett nästan helt perfekt mord. Kroppen trollade dom bort. Polisen har inte mycket att gå på. Tjejerna har hållit tyst i två veckor och behöver bara göra det tills dom blir frisläppta. Dom kommer nog fira rejält då.

Nej, inte alls. Deras (eventuella) synder kommer hemsöka dem livet ut. Fräta hål på dem inifrån. Det är verkligheten. För att inte tala om vad alla andra runt omkring dem tänker..
Det kommer att gå upp för dem med tiden, att de vandrar runt på Jorden som levande döda.

Dessutom är det här långt ifrån över. Vare sig polisiärt eller juridiskt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Jo, noterade också det... tycker grannen är skum, han ville vänta med intervjun ett dygn, sen verkar han dessutom ändrat sitt vittnesmål, nu var det han som tog upp påsen ur cykelkorgen, tidigare var det JJ...

Måste lyssna på podden igen, tyckte han sa att han kommenterade att det låg en påse i cykelkorgen och att JJ tog upp den.
Men något jag inte riktigt hängde med i var att han sa något i stil med att cykeln stod konstigt? Och att han flyttade den en bit?
Sa han så?
Citera
2022-11-01, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Angående den s k Biltema-masten.

Bland annat TV4 länkade 20/10 till den här artikeln i Vetlandaposten:

https://www.vetlandaposten.se/2022-10-20/nya-uppgifter-har-ar-polisens-senaste-spar-efter-forsvunna-tove-21

Som synes i länken så pryds artikeln av en bild på en mast och ja den står strax ovanför parkeringen vid Biltema.

Enligt Aftonbladet sin kartläggning häromdan så ”fångar en mobilmast vid Biltema upp Toves mobil”.

Och 21/10 återkommer Vetlanda-Posten med
” Den sista pejlingen av mobiltelefonen sker två timmar senare i mobilmasten på höjderna ovanför Biltema, vilket Vetlanda-Posten var först att rapportera om.”

Jag såg härom dagen vid besök i Vetlanda en stor jäkla mast bredvid Biltema. Och den har jag visat bild på osv i nåt inlägg. Jag har jämfört mina bilder på den med Vetlanda-Postens och den matchar.

Vetlanda-Posten skriver om denna mast för de har fått ”uppgifter” nånstans ifrån.

Frågan är bara om det missförtåtts vilken mast det gäller?

Anledningen till den frågan är nämligen att kikar man i den mest använda ”karläggnings-appen” för mobilmaster så sänder en annan mast över detta område.

Den står uppe ”på höjderna” en bit från Hällingevägen här:

(57.4336560, 15.0443310)

Den upptäckte jag nu när jag äntligen fick tid att sätta mig och lokalisera alla ”mobilmaster” i Vetlanda och koppla de cellid (antennriktningar) jag mätt upp på stan där.
De sitter uppe på hotellet och på en större parkering i centrum och sen nere i nåt ind område osv.

Och sen då de två masterna på höjderna ovanför Biltema. En fotad i Vetlanda-Posten och en annan lokaliserad av mig här nu då.

Kikar man då i den populära appen/sajten Cellmapper.net och väljer t.ex Telenor och 4G i ”Provider”-menyn så får man upp masten vid uppe längs Hällingevägen.

Stämmer allt så är det den jag har mätt upp vid JJ bostad ser jag nu.

Ska testa klicka runt i Cellmapper och jämföra med alla cellid jag snappat upp men det finns en chans att Vetlanda-Posten fotat fel mast och att den mast de fått ”uppgifter” om istället står vid koordinaterna ovan.

Jag ska givetvis reda ut detta allt eftersom jag får tid här men ville bara flagga att detta hänger lite i luften vilken mast det faktiskt gäller de hänvisar till i dessa uppgifter.
Med ”reda ut” menar jag att identifiera vilka celler den mast som plåtats i tidningen använder.

Edit: Masten i tidningen står här: (57.4383850, 15.0595930)

Har det någon betydelse för dig att vid första söket med MP så pratade dom om Lärkgatan till Skobes och inte Storgatan till biltema och sen var dom snabba som attan med Föredadammen. Kan dom har sett mobilen varandra så?
Senast redigerad av Wattweke 2022-11-01 kl. 21:38.
Citera
2022-11-01, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
”Jag vill att du åker tillbaka dit och gör precis så som vi nu diskuterat”
Tack! Då kan man ju undra vilken plats det är han syftar på. Kan det vara platsen utanför JJs arbetsplats där reportern befinner sig i början av avsnittet? På rösten, även om den är förvrängd, tycker jag mig inte direkt höra någon ung person. Ordvalen och hur personen för dialog tycker jag låter som en man 50+. Kanske ändrar mig när jag hört hela samtalet men det är dem slutsatserna jag drar av denna korta biten.
Citera
2022-11-01, 21:38
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Jag är förvånad över att det verkar vara så tyst för övrigt. Bara dunkar / sparkar osv men inte några andra ljud.
Silvertejp förekommer ju rätt ofta i mordfall.
Du som har kännedom om Vetlanda, har du lagt märke till om privatpersoner går omkring och gör egna sök?
MP verkar inte ha sök nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Villfarelse-
"va"?
"Är" heter det väl innan mord är konstaterat?
Eller vet du nåt vi andra inte vet?

Nej jag vet inget mer, men som många andra säger är chansen att hon är vid liv, liten. Jätteledsamt och obehagligt för alla Vetlandabor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Edit: Masten i tidningen står här: (57.4383850, 15.0595930)
Klistra in koordinaterna i Google Maps.

Det var den masten jag utgick ifrån att man menade när de sa på höjderna ovanför Biltema, och när jag satte ihop en kartbild någon av de första dagarna så var där jag satte ut mobilmast. Den andra masten är en kilometer bort och jag tycker inte det finns någon direkt anledning till att utgå från Biltema när man beskriver var den står.
Citera
2022-11-01, 21:39
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det var högst sannolikt TT samtal / medlande vid, 02:30-tiden, som triggade den ovanligt snabba polisinsatsen.

Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Jag ser ingenstans att polisen varit i JJ lägenhet före måndag 10,30.

Jo, jag tror att det står i denna artikel, den är tyvärr låst nu. Fritt ur mitt minne:

Här menar Aftonbladet att MH förhördes i sitt hem redan på söndag, dagtid, och att JJs lgh och hela huset genomsöktes av polis till långt in på natten.

JJ gick troligen inte att få tag på på söndagen, utan förhördes och hämtades på sitt jobb på måndagen, då även MH togs in.
Vilket väl stärker teorin om röstmeddelande från TT till pojkvän 02.30 och misstänksamma bakgrundsljud, för polisen har agera otroligt snabbt, TT har knappt varit försvunnen i 12 timmar....

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jllVGn/uppgifter-detta-vet-vi-om-toves-forsvinnande
Citera
2022-11-01, 21:40
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av extranode
Den kan stå konstigt eftersom den troligen är fastlåst och någon säkert försökt flytta cykeln men insett att den sitter fast och behöver ha antingen nyckel eller något att bända sönder staketet med..

Han har väl inte sagt att han 'kör fram och ställer den mot väggen'? Eller??

Jag har inte själv lyssnat på podden, men är det inte bara så att han har rest upp cykeln så den står normalt?

Kan någon klargöra detta utifrån vad som sägs i podden då det är rätt stor skillnad och det har redan citerats i flera svar.
Det var poddaren som sa att grannen flyttade undan cykeln en bit och ställde den vid hussidan.
Citera
2022-11-01, 21:40
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Är TTs orolig över sina vänner och pojkvän.... och trött på att MH och JJ förser de med droger?

Har TT bevis i mobilen?

Hotar TT med att polisanmäla ifall de inte slutar?

Mördar MH TT av denna anledningen?

Eller mördar JJ TT pga rivalitet och svartsjuka?????

Skulle det isf kunna vara personerna som förser Mh JJ med droger som de ringt om hjälp ?

Vet man att de langar droger?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in