2022-11-01, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Vad kan ha funnits i påsen?

När och var dumpade JJ TTsmobil?

I AB framgår det att det såg ut som
-BURK- grannen nämner inte i podden något om det och reportern frågar inte.
Citera
2022-11-01, 20:17
Medlem
lindblomsgröns avatar
@johannajanssson På TikTok är det JJ?
Citera
2022-11-01, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Ja jag har varit inne i banorna på att hon dog i lägenheten.. men när någon skrev att det kunde hänt innan så tänkte jag om lite.. Vad har hänt TT egentligen.. men att JJ och MH är inblandade är jag ganska säker på, dock med en dörr på glänt ännu på att fler kan vara inblandade..

Eller så var hon i lägenheten, men något hände utomhus efter samtalet 2.30? Något fick ju pojkvännen att bli orolig.

Skrek någon efter henne, kanske?
Citera
2022-11-01, 20:19
Medlem
Citat:
Fast som jag skrev tidigare så kan JJ fått panik.. kastat saker i ilska, hatat TT för att hon gjorde henne så arg att hon kände att hon var ”tvungen till att döda henne”, att TT själv var skulden till att hon mördades..många tankar som gjorde JJ galen.. och att hon kastade tunga saker på golvet.. kastat runt med soffan, tvbordet och dylikt..

Dunkarna ska ha låtit på ett specifikt ställe då grannarna kan peka ut i från deras lägenhet vart det ”small” i taket - JJ toalett.
Citera
2022-11-01, 20:19
Medlem
Citat:
Tror snarare att de dunkar det sista ur TT.. Att de har ihjäl henne :-(

Att hon inte skriker kan bero på chock, att hon har munkavel eller är medvetslös efter tex slag mot huvudet.

Ja, jag tror också de hade ihjäl henne i lägenheten. Men förstår verkligen inte hur de fick ut henne ur lägenheten utan att märkas.
Citera
2022-11-01, 20:20
Medlem
PikantDeluxes avatar
Citat:
Tror snarare att de dunkar det sista ur TT.. Att de har ihjäl henne :-(

Att hon inte skriker kan bero på chock, att hon har munkavel eller är medvetslös efter tex slag mot huvudet.

Då det verkar ha utspelat sig i ett badrum, kan dränkning vara en orsak till att inga skrik har hörts.
Citera
2022-11-01, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
typ 1500 inlägg på denna tråd, stort antal från vetlanda, så ni sitter hellre framför datorn och spånar vad som hänt istället för att ge er ut och söka?

jävla patrask

Ok...vart och vad skall de söka efter? Du har ju koll? Visa vägen för polis, räddningstjänst och frivilliga.
Citera
2022-11-01, 20:21
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Det där är ju bullshit och det vet vi ju allihopa, så länge man inte har en digital dispenser på sjukhusavdelningen så är det svinn.

Det finns väldokumenterat att allt från USK till Läkare underhåller sitt tablettmissbruk genom tabletter man stjäl på sitt jobb.

Jag vet med 100% säkerhet att legitimerad personal stjäl narkotikaklassade preparat på sjukhus.

Så att det är sån där koll som du påstår är ju inte alls sant.

Däremot att en läkarstudent skulle stjäla har jag svårt att se, det är mer ordinarie personal eller stafetter och liknande, elever stjäl nog inte så mycket..

När och när jag jobbade var det helkoll. Så jag ljuger inte. Nu kan jag ju bara svara för de arbetsplatser jag var på förståss. Där antecknades allt!!!
En läkare stal några amp en gång blev polisanmäld och portad för all framtid
Senast redigerad av Stina-Lina 2022-11-01 kl. 20:23.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Precis så MEN grannen påpekar cykel både INNAN och EFTER McDonalds. Innan Mc Donalds är det grannen som ställer upp den mot staketet då den står konstigt och då framkommer det från JJ att det är hennes kompis … sen väl tillbaka från McDonalds påpekar grannen att kompisen glömt en påse i cykelkorgen. Tror han säger att påsen är röd.

Aha! Tack för förtydligandet. Inte lyssnat på podden själv än, så det här var verkligen uppskattat.

Men egentligen spelar ju inte den detaljen såååå stor roll. Det viktigaste är ju att grannen påtalar påsen för JJ i kombination med att (tidigare) JJ har påstått att cykeln är hennes väns eller i vart fall någon som hon kan namnge (som jag förstod det). Åter - att lämna påsen hade då varit konstigt av JJ.
Citera
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Hypotetisk fråga.
Skulle det vara lättare/smidigare att förflytta en stel kropp?

Skulle söndag natt vara bättre för förflyttning och icke vakna grannar?

Å andra sidan, lång panikslagen söndag dag i så fall. Men troligtvis läskigare att flytta en slapp kropp och veta att grannarna är vakna och påflugna.
Förstår hur du tänker men det är ju jätte svårt att hantera en likstel kropp.

Har tänkt som dig också att skulle de förvarat kroppen i lägenheten så måste det medfört panik.
Citera
Medlem
Citat:
Ja så kan det också vara.. men när fan öppnar någon av dom käften? Deras samvete är på 0%.. Själv skulle jag haft mardrömmar varje natt om jag gjort något sådant.. skulle antagligen vaknat med panikångest varje natt också😪 Hur kalla är dom om dom fortfarande nekar och låtsas som ingenting?

Om man ska gå efter det ytterst lilla som finns om MH i tråden. Så är det lätt att tro att hon mår mest dåligt rent psykiskt av de två mgm. Däremot verkar JJ vara manipulativ och tror kanske på fullt allvar att hon även kan manipulera även polisen ?
Mår MH riktigt, riktigt dåligt så kanske hon knappt är hörbar ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myday1997
Eller så var hon i lägenheten, men något hände utomhus efter samtalet 2.30? Något fick ju pojkvännen att bli orolig.

Skrek någon efter henne, kanske?

Fast pojkvännen somnade, hemma?.. Var befann han sig egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in