2022-11-01, 20:16
Medlem
Spanien har flera bra målvakter, antagligen har ledare hört sig för lite i samtal om de är intresserade av att vara med i truppen även om de skulle vara 2:a eller 3:e handsvalet. Någon av stjärnorna kanske inte vill vara med som 3:e handsval, och vara borta från familj i 5-6 veckor.

Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Jag hoppas du har rätt i att spelarna studsar tillbaka - men jag vore otroligt besviken om de springer runt och fegar ur i dueller för att inte dra på sig skada för VM. Om så vore fallet borde de petas till fördel för spelare som faktiskt gör sitt bästa.

Fun fact apropå de Gea:

Världens bäst betalde målvakt - sjättevalet mellan stolparna i Spanien. Få ihop den ekvationen, den som kan?

Luis Enriques förstaval är Unai Simon. Robert Sanchez, David Raya, Kepa (!), David Soria är alla med i Spaniens preliminära 55-mannatrupp, som de Gea lämnats utanför.

Om det beror på att de Gea saknar egenskaper Luis Enrique vill ha, eller att han hellre tar någon som är glad och tacksam på bänken än en surande de Gea, eller om han helt enkelt tycker alla de andra fem är bättre låter jag vara osagt.

Men är det inte rätt anmärkningsvärt att de Gea ensam har mer betalt än vad de andra fem har tillsammans, och ändå anses efter dem alla? (Simon, Sanchez, Raya, Soria ligger på ca 20k€ per vecka, Kepa på 145k£ per vecka, och de Gea på 375k£ per vecka).
Citera
2022-11-01, 23:12
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Spanien har flera bra målvakter, antagligen har ledare hört sig för lite i samtal om de är intresserade av att vara med i truppen även om de skulle vara 2:a eller 3:e handsvalet. Någon av stjärnorna kanske inte vill vara med som 3:e handsval, och vara borta från familj i 5-6 veckor.
Spanien har ju haft lite av ett luxusproblem ang målvaktspositionen under de sista 15-20 åren..

Men på tal av De Gea, så är det ju klart att han inte längre är på samma nivå som han en gg var.
Citera
2022-11-01, 23:43
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Finns det ett bättre köp i EPL under de sista 5-10 åren än vad Arsenal betalade för Ødegaard, sett till prislappen och det hela? Tror fan inte det.
Återkom när han har lika bra meriter som Robertson……… och dessutom till 1/3 av priset!!!

https://www.transfermarkt.com/andrew-robertson/profil/spieler/234803

https://www.transfermarkt.com/martin-odegaard/profil/spieler/316264
Citera
2022-11-01, 23:47
Medlem
Citat:
Spanien har ju haft lite av ett luxusproblem ang målvaktspositionen under de sista 15-20 åren..

Men på tal av De Gea, så är det ju klart att han inte längre är på samma nivå som han en gg var.
Frankrike har också bra målvakter. Lloris under många år och nu Illan Meslier i Leeds. Har inte blivit så imponerad av en målvakt sedan jag fick upp ögonen för Neuer för många år sedan. Donnarumma ska jag nämna också, men denna Leeds-målvakt tror jag är framtiden.
Citera
2022-11-01, 23:58
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Finns det ett bättre köp i EPL under de sista 5-10 åren än vad Arsenal betalade för Ødegaard, sett till prislappen och det hela? Tror fan inte det.

Ødegaard har utvecklats i Arsenal absolut. Dock blev han inte och kommer aldrig bli så stor som det spåddes.

Då behöver han spela i en större klubb tex City eller Real.
Citera
2022-11-02, 00:18
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Återkom när han har lika bra meriter som Robertson……… och dessutom till 1/3 av priset!!!

https://www.transfermarkt.com/andrew-robertson/profil/spieler/234803

https://www.transfermarkt.com/martin-odegaard/profil/spieler/316264
OK.
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Ødegaard har utvecklats i Arsenal absolut. Dock blev han inte och kommer aldrig bli så stor som det spåddes.

Då behöver han spela i en större klubb tex City eller Real.
Måhända att Ødegaard aldrig blir den spelaren som han spåddes att bli för en 6-7 år sen. Men jag tror att han fortfarande har potential till att bli en av världens bästa mittfältare.
Citera
2022-11-02, 00:21
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Frankrike har också bra målvakter. Lloris under många år och nu Illan Meslier i Leeds. Har inte blivit så imponerad av en målvakt sedan jag fick upp ögonen för Neuer för många år sedan. Donnarumma ska jag nämna också, men denna Leeds-målvakt tror jag är framtiden.
Ja, Frankrike har även de haft många bra målisar genom åren, samma kan sägas om Tyskland.

Men när spanska landslaget var som bäst (2006-12 ca), så hadde de målvakter som bl.a Casillas, Valdes och Reina att välja mellan.
Citera
2022-11-02, 00:46
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
OK.
Var det allt du mäktade med i svar? Trodde du ville ha en diskussion om vem/vilka som finns på pallen av bästa köp för pengarna.
9 miljoner kontra 35 och fullt med priser i Robertson’s favör..
Robertson måste tillhöra toppen av fynd, självklart finns det fler i samma kategori men sett till kostnad och antal medaljer så är det få medtävlande. En kandidat är Trent men han är egen produkt och du jämförde med köp så därför lämnar vi honom utanför.

Gällande Ødegaard så tror jag att när man slår ihop hans kapitel efter karriären så är inte han omnämnd som världsspelare men det är vad jag tror.
Senast redigerad av Drickback 2022-11-02 kl. 00:50.
Citera
2022-11-02, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaMarcus
Nederländerna var inte ens med i VM 2018? Och fanns han ens på radarn till Brasilien-VM:et?

The reds kommer säkert bättra sig men det blir tufft att greja CL-plats oavsett. Ser otroligt loja och oinspirerade ut för stunden och kommer knappast komma tillbaka till gammal god nivå men det kanske räcker till top 6?
oj, menade att han missade EM 21 pga sin skada och sparar sig nu.
Citera
2022-11-02, 01:10
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
OK.

Måhända att Ødegaard aldrig blir den spelaren som han spåddes att bli för en 6-7 år sen. Men jag tror att han fortfarande har potential till att bli en av världens bästa mittfältare.

Nej det tåget har gått. Det borde t.o.m. en expert som du ha sett.

Han kommer sluta sin karriär som en medel PL mittfältare absolut inte en av världens bästa.
Citera
2022-11-02, 07:59
Medlem
SomaliSwimmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Nej det tåget har gått. Det borde t.o.m. en expert som du ha sett.

Han kommer sluta sin karriär som en medel PL mittfältare absolut inte en av världens bästa.

Fast numera har det ju blivit vanligare med late bloomers? Visserligen så kan man argumentera för att Ødegaard istället peakade väldigt tidigt men det skulle inte förvåna mig om han har en nivå till i sig.

Men en av världens bästa? Njaee
Citera
2022-11-02, 09:21
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SomaliSwimmer
Fast numera har det ju blivit vanligare med late bloomers? Visserligen så kan man argumentera för att Ødegaard istället peakade väldigt tidigt men det skulle inte förvåna mig om han har en nivå till i sig.

Men en av världens bästa? Njaee

Gillade formuleringen också att han "kanske inte blir det han spåddes" men "han blir nog en av världens bästa mittfältare". Då kan man ju dels diskutera vad han spåddes bli - en norsk Moses som delade på havet? Men även vart man drar gränsen för en av världens bästa på sin position. Top5? 10? 25? 50?

En väldigt bra spelare men personligen tycker jag Arsenal har andra spelare som både är bättre samt mer lovande. Skulle norrbaggen bli skadad tror jag Vieira ersätter bra och det blir ingen större skillnad, medans det är några andra spelare vars eventuella skada kan sänka hela Arsenals säsong.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in