2022-11-01, 17:09
Medlem
Escobar INC grundades 2015 enligt Wikipedia och alla andra sidor jag kunde hitta information om det ifrån. Har fått fram både 2014 och 2015 men 2015 verkar vara korrekt.

En artikel i SvD 2016 berättar Olof att han och Daniel träffades för 3år sedan (dvs 2013) och introducerades till Escobar.

Betyder det att Daniel varit ett superfan av Escobar innan dom blev ägare av företaget? Varför skulle han annars döpa sin hund till Escobar?

Någon som har en rimlig förklaring till allt det här?
Citera
2022-11-01, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Nja, tror inte den gode Olof är psykopat. Han är för korkad.

Olof har nog någon empatistörning, gissar på autism i kombo med något annat.

Framförallt när Olof var ung så hade han ett klassiskt autism-face: https://ibb.co/JCfHLTk

Men det syns även idag: https://static.cdn-expressen.se/images/e9/e1/e9e1ae81cb0844cf850b1ef4945804aa/16x9/838@40.jpg

Hela Olofs karaktär skriker också autism. Olof förstår inte sociala koder, normer eller sammanhang osv. Han kan t.ex. se ett klipp på Andrew Tate och "lära" sig vad man ska säga för att verka rik och tuff osv. men kan inte alls sätta in det i rätt sammanhang p.g.a. att Olof inte alls kan läsa mellan raderna när det gäller sociala koder.

Olof kan inte heller begripa att alla vuxna människor ser rakt igenom hans myter. Han förstår inte på riktigt.

Helt ärligt så är det synd om Olof. Han förtjänar hjälp och vård. Olof är ungefär som en 12 åring mentalt.

Mjoo fast hur mkt det än tar emot att säga skulle man ändå kunna säga att Olof är smart/duktig på att...... manipulera. Det tycker jag personligen iaf. Sen att han inte riktigt kan följa de ”sociala koderna” och är korkad åt det hållet, de håller jag också med om men tvivlar på att gemene man kan lura/manipulera sig ”så långt” som ändå Olof har gjort.

Abbe blatelito är ju ett klockrent exempel på korkad människa men som ändå har psykopatiska drag. Så bara för man är korkad enligt normen betyder inte det per automatik att man InTE är psykopat.

Kan ju vara en kombination också av de båda diagnoserna... vem vet

Mvh
Senast redigerad av Livinitup 2022-11-01 kl. 17:37.
Citera
2022-11-01, 17:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Livinitup
Mjoo fast hur mkt det än tar emot att säga skulle man ändå inte kunna säga att Olof är smart/duktig på att...... manipulera. Det tycker jag personligen iaf. Sen att han inte riktigt kan följa de ”sociala koderna” och är korkad åt det hållet, de håller jag också med om men tvivlar på att gemene man kan lura/manipulera sig ”så långt” som ändå Olof har gjort.

Abbe blatelito är ju ett klockrent exempel på korkad människa men som ändå har psykopatiska drag. Så bara för man är korkad enligt normen betyder inte det per automatik att man InTE är psykopat.

Mvh

Tvivlar på att Olof har varit hjärnan bakom bedrägerierna. Jag tror att han bara är ansiktet utåt som babblar, vare sig andra inblandade vill det eller inte.
Citera
2022-11-01, 18:02
Medlem
Mr-Kristers avatar
Citat:

Framförallt när Olof var ung så hade han ett klassiskt autism-face: https://ibb.co/JCfHLTk

Men det syns även idag: https://static.cdn-expressen.se/images/e9/e1/e9e1ae81cb0844cf850b1ef4945804aa/16x9/838@40.jpg

Äsch, jag vet inte vad autism-face är, men han ser helt tråkigt normal ut i ansiktet.
Citera
2022-11-01, 18:36
Medlem
HRTs avatar
Olof, vilken tragiskt vidrig person. Man blir bara äcklad varje gång han öppnar käften.
De som tror på dessa lögner behöver ju professionell hjälp.
Citera
2022-11-01, 18:43
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenuno
Rekommenderar alla att se escobar by escobar sjukt bra dokumentär.

Där kommer ni även förstå att escobar dog med Pablo.

Hans familj blev tvingade att lämna över allt till den andra kartellen (glömt va de heter men de berättar allt om de i dokumentären)

Pablos familj fick fly Colombia i flera år efter hans död då både regeringen, usa & andra kartellen ville åt dom.

Hans son va jag förstått de som har levt med pengar på sitt huvud flera år efter pappans död.

Roberto är ingen G längre han var de när Pablo hade sina storhets tider.
I dag är han gammal, han är i stort sett blind och hör knappt allt detta kan man läsa på internet o se i olika dokumentär.

Olof har 100% träffat han ätit middag osv osv.
Men de är samma sätt som han träffar alla andra ”stora namn” han betalar för sig, han säger de till o med i lokala senaste dokumentär att han betalar för att träffa rika.

Min vän har också träffat Trump och blev kallad brother av han o han känner inte ens han också de på ett golv event där du betalde 500 usd till välgörenhet för att få biljett.

Sen att Olof stämmer folk i escobars räkning är inte så konstigt då Olof sökt ensam rätt på namnet i varumärke syfte.
Han jobbar så, han har sökt de även på Bitcoin bla. De är så Olof jobbar han söker rättigheter på saker o i sin tur stämmer företag / privat personen för de missbrukar hans rättigheter.

Sen även kört mobil scam bara i Europa höll klarna in någon miljon. Då kan ni tänka på de andra pengar världen över han lyckats lura till sig.

Han har även kört 2 krypto scam ens föll o escobars incs Crypto ”finns” kvar att köpa.

Sen har han sålt tavlor som är fejk.
Tror ni på riktigt att han får Picasso tavlor utav Roberto som han ger 200 usd i månaden?

Sen tror ni han om någon får tavlor som Pablo ägt när juan pablos älskade son fick 0. De kan ni också se i serien Juan var pablos allt därför alla ville ta han efter.

Så bara inse nu, Olof är en scammer, som lever på andras namn, Jocke, anis, jan Emanuel osv, som jobbar med att sno rättigheter, lura äldre till keffa låneuppgörelse.

Är lokal smart så drar han sig ur detta nu erkänner att han varit blåögd innan han skämmer ut sig mer.

Synd att Juan inte är G som sin pappa för så hade de varit Olof som blev matad till tigrarna

Tack för redogörelsen. Vi som inte har fått fontanell smäll fattar ju detta han är sjukt obehaglig.
Med all säkerhet kommer detta sluta illa för karln, för han kommer blåsa fel personer förr eller senare så han gör sig själv en björntjänst.
Citera
2022-11-01, 19:09
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livinitup
Mjoo fast hur mkt det än tar emot att säga skulle man ändå kunna säga att Olof är smart/duktig på att...... manipulera. Det tycker jag personligen iaf. Sen att han inte riktigt kan följa de ”sociala koderna” och är korkad åt det hållet, de håller jag också med om men tvivlar på att gemene man kan lura/manipulera sig ”så långt” som ändå Olof har gjort.

Mvh

Fast vad har Olof kommit långt med? Det enda han gjort är misslyckade blåsningar. Ja, han har tjänat lite pengar - men inte särskilt mycket kontra den enorma risken han tagit.

Olof riskerar fängelse i USA samt så har han flertal dårar efter sig som han har blåst på pengar och klockor osv.

Olof har inte lyckats med en endaste affär. Allt ifrån serietidningarna, escobar-phone, escobar-cash, lånbolaget i USA osv. osv. - allt är bara bluff. En scam.

Ett klockrent exempel på en psykopat är Emil Amir Ingmanson som styrde Falcon Funds. Läs på om honom så förstår du.
Citera
2022-11-01, 19:47
Medlem
Sluta störa Pablos stackars son. Vi är ju många i tråden som har träffat Roberto och som redan har vittnat om att allt är påhitt. Roberto är alltså utblottad, halt och halvblind och lever av dricks.
Citera
2022-11-01, 19:53
Medlem
triflers avatar
Citat:

Hela Olofs karaktär skriker också autism. Olof förstår inte sociala koder, normer eller sammanhang osv. Han kan t.ex. se ett klipp på Andrew Tate och "lära" sig vad man ska säga för att verka rik och tuff osv. men kan inte alls sätta in det i rätt sammanhang p.g.a. att Olof inte alls kan läsa mellan raderna när det gäller sociala koder.

Olof kan inte heller begripa att alla vuxna människor ser rakt igenom hans myter. Han förstår inte på riktigt.

Helt ärligt så är det synd om Olof. Han förtjänar hjälp och vård. Olof är ungefär som en 12 åring mentalt.

Äh, han är inte psykopat - tror man det har man ingen fingertoppskänsla.
Autism kanske, men det har ingenting med utseende att göra.
Citera
2022-11-01, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fakirflyget
Sluta störa Pablos stackars son. Vi är ju många i tråden som har träffat Roberto och som redan har vittnat om att allt är påhitt. Roberto är alltså utblottad, halt och halvblind och lever av dricks.

Helt sant. Men du måste också förstå att vi är många nya i tråden som inte läst alla 710 sidor och hängt med i svängarna.
Det du säger om Roberto vittnar om ett märkligt fenomen som jag funderat på medans jag googlat runt en stund på escobar inc, Roberto och Olof.
Net worth är något som ständigt dyker upp. Enligt google är Olof net worth runt 55 miljoner dollar, Roberto 20 miljoner dollar.
Med hela den här karusellen så blir ju "net worth" helt betydelselöst? Olof har några bilar, kanske en lägenhet i marbella och på sin höjd några hundra tusen på kontot, om ens det. Och om som du säger att Roberto är pank, varför vittnar wikipedia och artiklar om honom som "net worth" på 20 miljoner dollar?
Jag blir inte klok på skiten.
Ni som hängt med i tråden, kan någon sammanfatta eller reda ut vad som är fakta och vad som är vad?
Citera
2022-11-01, 20:06
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Helt sant. Men du måste också förstå att vi är många nya i tråden som inte läst alla 710 sidor och hängt med i svängarna.
Det du säger om Roberto vittnar om ett märkligt fenomen som jag funderat på medans jag googlat runt en stund på escobar inc, Roberto och Olof.
Net worth är något som ständigt dyker upp. Enligt google är Olof net worth runt 55 miljoner dollar, Roberto 20 miljoner dollar.
Med hela den här karusellen så blir ju "net worth" helt betydelselöst? Olof har några bilar, kanske en lägenhet i marbella och på sin höjd några hundra tusen på kontot, om ens det. Och om som du säger att Roberto är pank, varför vittnar wikipedia och artiklar om honom som "net worth" på 20 miljoner dollar?
Ni som hängt med i tråden, kan någon sammanfatta eller reda ut vad som är fakta och vad som är vad?

Google är ju bara en sökmotor.

Med andra ord så är det sannolikt Olof själv som har varit inne och skrivit både sitt och Robertos net worth.

Olof är väl god för 2-3 miljoner cash max. Om man räknar hans bilar och klockor + lite cash på banken.

Dock så har Olof kraftiga skulder. Så hans egentliga net worth är nog närmare 0.

Roberto är helt pank.
Citera
2022-11-01, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate

Vem som helst kan väl skriva vad som helst på internet. Jag har personligen ”hängt” med Roberto och haft honom som guide i Medellin (går liksom att boka på Tripadvisor) och jag kan GARANTERA er att han inte är god för några miljoner eller driver något slags imperium. Karln hankar sig fram på turister som mig. Tvärtemot vad Olof K säger var Roberto aldrig någon top player i Pablos kartell heller, han fick vad med på ett hörn och sköta bokföringen. Detta är också offentlig information som finns att ta del av.

Det är dock sant att Roberto utsattes för ett kidnappningsförsök för några år sedan men oklart vad någon trodde sig kunna få ut av det. Kanske var någon slags hämnd. Pablo dödade ju ganska många
Senast redigerad av fakirflyget 2022-11-01 kl. 20:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in