2022-11-01, 17:14
Medlem
Jag känner spontant att när man har kört fast så behöver man återgå till ritbordet igen. Med det menar jag att jag fortfarande skulle vilja få veta vad bråket som splittrade kompisgänget egentligen handlade om? Och om de övriga kompisarna anser att det fortfarande ligger T eller J till last. Anledningen till varför jag tycker det är relevant är för om man kan anta att det bråk som skedde på Nöjet nu, vilket alltså är ett par år senare, fortfarande handlar om samma sak som det första bråket, eller om man rimligen kan anta att bråket på Nöjet handlar om något nytt. Som en vidare förklaring så menar jag på att om det skall kunna misstänkas vara ett eventuellt planerat dåd så måste M eller J ha haft en klar anledning till att vilja skada T i någon form (kanske inte dödligt) och då måste den anledningen ha uppstått innan Nöjet-bråket om det bråket handlade om något nytt som de inte hade avhandlat tidigare i osämja.

Det vore önskvärt om någon Vetlandabo kunde klura ut vad det egentligen började med. Eftersom T gratulerat M på Instagram när hon fyllde år så rådde det ju uppenbarligen ingen osämja mellan dem iaf. Men det som är relaterat till T och J, det skedde alltså i gymnasiet om jag förstår saken rätt, och i den åldern brukar det ju skvallras.... Någon måste ju ändå veta vad det handlade om och om det kan tänkas vara något som någon av dem aldrig kom över...

De flesta av oss har ju haft bråk i gymnasieåldern, men det var väl för det mesta något vi kom över. Men här har det ju skett något mellan två personer som verkar ha varit väldigt graverande.

Sedan har jag en annan reflektion. T sökte efter sin unga tjejkompis som hon var orolig för inne på Nöjet pga hon ska ha sett hennes position på en snapchatkarta. Jag tolkar det som att T egentligen annars inte skulle ha gått till Nöjet alls. Det är min subjektiva tolkning. Det i sin tur innebär att jag först nu faktiskt också inser att om T kunde se tjejens position på snapchatkartan så kunde andra som haft T på snapchat även se T:s position. Har det granskats vilka som kunde se T:s position? Vilka hade T på sin snapchat?

Sedan undrar jag till sist också vem den här unga tjejen var som T sökte efter. Är det ingen Vetlandabo som har någon aning om vem det kan ha tänkats ha gällt och varför T var orolig för hennes skull? Barchefen visste ju vem tjejen var så någon kanske kunde fråga honom om hennes identitet? Jag tänker mig att om nu den oron T hade är någon form av grund för ett nytt bråk med J/M så är det relevant för ritbordet.

Alla dessa ovanstående frågor grundar sig i att jag uppfattar det som att om vi ska utgå från att det inte är ett rent impulsdåd så behövs det ett motiv. Men det finns liksom inget klarlagt alls ens teoretiskt.

För övrigt så får man ju hoppas att åklagarens uttalande om att man hoppas på att hitta T levande bär en reell chans. Om de har en hypotes så skulle man ju kunna tänka sig annars att den är att M och J inte har medvetet dödat T utan att man tex velat utsätta henne för ett elakt prank ute i tex skogen i tex syfte att straffa eller skrämma henne och att det sedan gått åt helvete. Men varför de då tiger ner detta och sitter i häktet än är fortfarande en fråga. Verkligen ett märkligt fall det här. Det mest logiska annars bakom åklagarens vaga uttalande om att hoppas att hitta T vid liv upofattar jag som att man vill fortsätta kunna tillsätta resurser på att hitta T, och det tillsätts mer resurser att söka efter en försvunnen levande person än efter en person man befarar är död. Där tror jag en del i varför åklagaren uttalar sig som han gör ligger. Man ska nog inte övertolka det hela mer än så. Särskilt inte med tanke på hur lång tid T nu varit borta.
Citera
2022-11-01, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Ska tydligen komma en intervju med mamman på podden del 2 här idag om man får tro trailern.

Jasså? Det är ju i trailern till avsnitt ett man hör samtal med mamman vilket spelas upp i avsnitt 1 där mamman troligtvis säger att dom inte vill medverka men tackar alla som hjälpt till med att söka..
Citera
2022-11-01, 17:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dvx1234
Citaten är helt korrekt, folk som fortsatte på tråden om att använda väska. Har sett ett tiotal liknande inlägg om folk som tror att hon antingen blivit styckad i lägenheten eller förflyttad (hel) (i väskor, påsar dylikt) i omgångar.

Faktum kvarstår, det behövs ingenting alls. Det är bara mer komplicerat än att bära ner henne för trappen vilket alla hade klarat av.
Faktum kvarstår. Det spelar ingen roll.
Folk har fått för sig att det är omöjligt för dessa två att utföra ett brott som större idioter har lyckats med om och om igen. Själva dessutom. Dom har liksom inte uppfunnit hjulet. Dom har mördat en tjej och gjort sig av med kroppen, och nu undrar man var kroppen är. HUR dom bar ut den, det spelar ingen roll. Gjort är gjort. Hon är försvunnen. Nu är det viktigare att hitta henne.
Citera
2022-11-01, 17:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Inte vid en skogsdunge iaf, utan kasta ner T i en brunn och täcka över t.ex
Jag hoppas att polisen har tänkt på detta. och om inte så får man väl hoppas att dom är här inne och snokar.
Citera
2022-11-01, 17:18
Medlem
Sveppss avatar
Vilken damm är det de har tömt? Är den synlig för allmänheten?
Citera
2022-11-01, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Så då har du antagit att "hon har nog ingen resväska för jag har ingen"?

Jag har haft resväskor sen jag var 17 år

Är det inte bättre att förstå att det är fullt möjligt att många har resväskor, och ta reda på omm jj hade en eller inte?

Jag tycker att det är så JÄVLA tråkigt att hålla på med sånt är ointelligent skitsnack, så om jag inte svara, då vet du varför.

Här är ett faktum:

En del har resvska
En del har inte resväska.

hoppas att det inte är allt för komplicerat.

Den behöver vara riktigt ordentligt stor, eftersom hon inte lär vara styckad. Vänder mig bara emot kommentaren att ”eftersom hon vart i Israel så måste hon ha resväska”, och svaret på det är nej.
Citera
2022-11-01, 17:20
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Enligt någon I tråden ska hon ha berättat det för ett annat ex
Nu hänger jag inte riktigt med. Vem är någon i tråden, vem är hon och vem är exet? Om du ändå ska svara så kan du väl komma med något lite mer konkret? Uppskattas om du gör det.
Citera
2022-11-01, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Faktum kvarstår. Det spelar ingen roll.
Folk har fått för sig att det är omöjligt för dessa två att utföra ett brott som större idioter har lyckats med om och om igen. Själva dessutom. Dom har liksom inte uppfunnit hjulet. Dom har mördat en tjej och gjort sig av med kroppen, och nu undrar man var kroppen är. HUR dom bar ut den, det spelar ingen roll. Gjort är gjort. Hon är försvunnen. Nu är det viktigare att hitta henne.
Och då är det väl bättre att komma med något mer konkret, eller åtminstone en logisk teori istället för en storyline från Dexter om att hon blivit styckad (utan verktyg eftersom grannarna skulle ha hört det) och sedan förflyttad i omgångar hela natten. Polisen hade funnit bevis utav det i lägenheten sedan dag 1. Som du säger själv, detta är ett par amatörer och tidigare ostraffade.
Citera
2022-11-01, 17:25
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Nu hänger jag inte riktigt med. Vem är någon i tråden, vem är hon och vem är exet? Om du ändå ska svara så kan du väl komma med något lite mer konkret? Uppskattas om du gör det.
Greven FB nämnde att JJ skulle erkänt för en senare pojkvän att hon fjuttat på sitt ex dörr. Obekräftade uppgift.
Citera
2022-11-01, 17:26
Medlem
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/tv%C3%A5-unga-kvinnor-omh%C3%A4ktas-misst%C3%A4nks-ha-f%C3%B6rt-bort-tove-i-vetlanda/ar-AA13Cgkt?ocid=mailsignout&pc=U591&cvid=5106104dc86 14f0eae1cb94a7fccd7c0 I dag så ansökte åklagare i Eksjö Tingsrätt att häktningstiden för de bägge misstänkta kvinnorna ska förlängas.
Sen bjuder jag på en artikel som jag har saxat från MSN-nyheterna

"Tove, 21, försvann i samband med en utekväll i Vetlanda natten mellan den 15 och den 16 oktober. En stor sökinsats har pågått sedan dess, utan resultat.

Två kvinnor i samma ålder sitter häktade misstänkta för människorov. På tisdagen ansökte kammaråklagare Adam Rullman om att häktningstiden skulle förlängas ytterligare. Misstankarna gäller fortfarande på sannolika skäl, den starkare misstankegraden.

Hoppas hitta Tove i Vetlanda vid liv
Enligt Adam Rullman är förhoppningen fortsatt att den försvunna kvinnan ska hittas vid liv.

— Det är absolut vår förhoppning. Det här är naturligtvis komplicerat. Det hade underlättat utredningsarbetet att hitta henne, säger han till Vetlanda-Posten.

Åklagaren berättar för tidningen att han har en teori om vad som hänt, men är i övrigt förtegen.

— Vi har en hypotes om vad som hänt som vi jobbar utifrån, men jag kan inte säga något om den.

Omhäktningsförhandlingar hålls på onsdagen."
Senast redigerad av Umpalavemang 2022-11-01 kl. 17:33. Anledning: Redigering
Citera
2022-11-01, 17:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Hoppas att Podden dyker upp snart:

https://pod.space/forsvunnenfallettove/vad-har-hant-med-tove

https://pod.space/forsvunnenfallettove/teaser-avsnitt-2

Någon som vet om podden har släppts på betaltjänsten där de uppgav i teasern att den först ska släppas?
Citera
2022-11-01, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Greven FB nämnde att JJ skulle erkänt för en senare pojkvän att hon fjuttat på sitt ex dörr. Obekräftade uppgift.

Det är ett rykte som går i Vetlanda ja, som gick innan denna händelsen men som givetvis pratas mer intensivt om nu samt att hon skulle sprayat ordet BITCH på en tjejs bil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in