Citat:
Ursprungligen postat av
uractualmom
Vad det gäller snapkartan så hade dom tydligen en snapgrupp där alla kunde se varandra, det tror jag framgick av en intervju med en vän till jj eller så var det från annat håll. Alla kan se allas position, men det kräver att man öppnar appen för att positionen ska uppdateras, så vitt jag minns, jag använder inte snap längre.
Tankar om det splittrade kompis gänget.... Jag hade en barndomsvän som visade sig vara narcissist. Hon var normal som barn, men i övre tonåren så var hon mentalt lika självisk som ett barn fortfarande, och det forsatte in i vuxen ålder. Hon slängde bort vänner som om dom var skit, bara för en bagatell. tiden kom när det blev min tur, det var då inte oväntat för mig, jag hade sett hennes beteende i åratal, och brydde mig inte heller om när hon valde att smutskasta mig. Bara för att jag inte brydde mig så valde hon att splittra kompis gänget, hon ställde ett ultimatum till alla. Välj, antingen mej eller henne. Jag forsatte att inte bry mig, tänkte att alla som är vuxna är inte så omogna att dom väljer sida över en bagatell, men en del gjorde trots allt det.
I den ålder som mgm och bo är, så kan denna splittring vara lika bagatellartat tack vare den personlighet som jj verkar ha. Det är kanske också så att t som verkar vara snäppet mognare än jj och mh, helt enkel valde att inte ta splittringen lika allvarligt som jj, och därför valde att försöka bli sams igen när det förslaget kom. frågan är för mig, om jj menade allvar med att bli sams igen eller om det var en ny manipulation?
Bara mina funderingar.
Jag har inte snapchat själv så vet inte exakt hur det fungerar. Men jag tänkte att jag ändå behövde lufta frågan och funderingarna. Du får ursäkta. Men tack för din förklaring. Men isf så om nu T kunde se tjejens position men inte kunde hitta henne inne på Nöjet, vad innebär det då i praktiken? Att tjejen inte var där längre men det fortfarande såg ut så på Snapchat för att det inte uppdaterats eller vad? Min fundering är ju också lite varför inte T bara i så fall skrev ett meddelande till den tjejen med något i stil med typ "Hej, ser på snapchatkartan att du är på Nöjet, skulle gärna träffa dig, vart är du, ser dig inte bland alla människor?". Men det tycks ju inte T ha gjort. Hade hon gjort det hade hon väl rimligen fått ett svar från den tjejen (tex att tjejen har lämnat Nöjet etc). Det finner jag lite märkligt. Istället så frågar hon enligt utsagon barchefen om han har sett tjejen.
Angående J så ja, jag är också inne på att hon har någon form av problematik som för med sig att hon har svårt att släppa orätter som gjorts mot henne. Jag är i princip övertygad om det, det finns så många tecken i den här historien som pekar mot att det ligger i hennes natur. Men jag skulle ändå vilja få utrett/bekräftat vad bråket i gymnasiet handlade om och om/hur det kan sättas i samband med händelserna på Nöjet och efteråt.
Som jag påpekade så krävs det ju att motivet står att finna innan mötet på Nöjet sker om ett eventuellt dåd nu ska ha varit planerat från J eller/och M:s sida. Då är det ju inte bråket på Nöjet som är anledningen.