2022-11-01, 13:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Hör grannen berätta om de höga dunsarna från en av de häktades lägenhet i Vetlanda
Uppdaterad idag 10:20Publicerad idag 10:15

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/hor-grannen-beratta-om-de-hoga-dunsarna-fran-en-av-de-haktades-lagenhet

Där kan vi släppa den knarrande trätrappan då som var ett problem, det är att fan vad felaktiga uppgifter man skriver här, det innebär att JJ och MH absolut kunde burit ut TT när grannarna somnat, och att någon 3:e GM inte behövs! Då har man fraktat TT i JJ's Alto, occams razor.
Citera
2022-11-01, 13:16
Medlem
Skyliner.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Det här som förundersökningsledaren säger är ju faktiskt nåt alldeles oerhört. Dom har alltså en teori om vad som hänt, och samtidigt en förhoppning om att Tove ska hittas levande. Jag har hittills tagit det här med förhoppningar om sånt med en nypa salt, men detta... Han säger ju i princip att polisen tror att Tove kidnappats under natten och alltså levde när hon lämnade lägenheten. Går faktiskt inte riktigt tolka det på nåt annat sätt.
Kanske är där nånstans som GW’s teori om pojkvännen kommer in. Samtidigt inte, för då hade han kanske varit häktad, eller grannen. Eller så häktar de inte av den enkla anledningen att de vill se deras beteende och rörelsemönster nu efteråt, för att få mer kött på benen för att kunna anhålla samt häkta. Aaaaaaaa vilken jävla soppa!!!!
Citera
2022-11-01, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Varför säger åklagaren att förhoppningen är att hitta Tove vid liv? Det är klart att man hoppas, men använder man termer i en pågående utredning utifrån vad man hoppas på? Alltså jag undrar, menar åklagaren att det kan finnas en chans till att Tove lever?

Tänkte samma sak när jag läste. Funderar på om dom har nåt i förundersökningen som kan tyda på att hon fortfarande kan vara vid liv. Hoppas det av hela mitt hjärta
Citera
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poesidamen
Jag har tänkt samma…. Men varför har hon då ingen som kan verifiera att hon kom hem tidigare, eller var någon annanstans ? Bor hon kanske i egen lgh..
J har ju uppgett i förhör att M var med på McD (vilket hon inte var).
J kan alltså vara så pass ond mot sin kompis att hon går över lik för att hon fortfarande ska vara en del i fallet?
Citera
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Den äldste bor på svärdsgatan, är det han du menar?

Ja han är 25 år. Är det han som pratar i SVT intervjun eller är det brodern 23 år eller brodern 18 år?

Har det inte skrivits här att grannen skjutsade JJ till Mac? Och då i en silvrig bil? Har de i familjen en silvrig bil? För en i tråden säger att den äldsta har en silvrig BMV och då undrar jag är det han 25 åringen som skjutsar.
Citera
2022-11-01, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Broder.

Ännu bättre…
Citera
2022-11-01, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adnil11
Teori: Ett scenario kan vara, att JJ, MH och T efter besöket på Nöjet & vid 02.30-tiden natten till den 16/10 av någon anledning hamnat i en emotionell tumult. JJ med MH handlar i affekt.
En affekt som olyckligtvis och inte helt menat får ett olyckligt slut. (ref. till vittnen om höga ljud/dunsar från lägenheten). Om det dessutom är droger och eller alkohol med i bilden kan dessvärre icke så angenäma reaktioner antingen förstärkas och el. uppstå i en påverkan av A/DR.
En granne vaknar och knackar på JJ:s dörr efter att ha reagerat på höga ljud/dunsar, sparkar etc. men ingen öppnar.
Strax efter ljuden/gärningen/händelsen då ungdomarna inser vad som hänt plockar JJ med sig T mobil i syfte att gå ut, medan det är mörkt för att undanröja/flytta/åka iväg och dumpa T Cykel med dennes mobil någonstans på vägen i riktning mot T pojkvän AW. (T har ju tidigare ringt till sin pojkvän och sagt att hon var på väg hem).
JJ ber MH stanna kvar med den ev. livsösa T och "städa upp" under tiden. I trapphuset möter dock JJ en granne som undrar hur det står till. JJ säger då att hon tänkt åka till McDonalds. Grannen kanske ser att inte JJ är riktigt körklar och eller trött och erbjuder henne skjuts. Planen om att flytta/undanröja T Cykel rubbas, men hon godtar skjutsen, åker till McDonalds med T mobil kvar, stoppandes i jackfickan, köper mat i mcdriven, pratar kort med någon/några i en bil som hon träffar där och åker sedan med grannen hem igen. När de kommer hem igen plockar JJ med sig påsen/en påse som ligger i cykelkorgen på T cyckel innan JJ och grannen skiljs åt. (T mobil har nu gjort samma resa som JJ, vilket polisen sett i sin spårning av T mobil). MH och JJ förbereder/planerar sedan på något sätt en köra till en plats för att avlägsna/dumpa kroppen (om T inte är vid liv) eller lämna en omtöcknad T därhän (om hon är vid liv). De inser att det hela måste ske snabbt och medan det är mörkt för att inte riskera att bli upptäckta. JJ ber MH gå ut i trapphuset och lokalisera utgång till flyttväg för att se om kusten är klar. Antingen har JJ och eller MH kontaktat/varit i kontakt med en tredje part (via ex. Whatsapps som ej går att spåra, den/de JJ pratade med på McDonalds?) och som kommer till platsen i bil efter en avtalad tid för att hjälpa till eller så flyttar de kroppen själva till ex. JJ:s bil som JJ lånar emellanåt till och från jobbet. (om den i detta läge står parkerad någonstans utanför hennes lägenhet? ). De lägger en täckt/inlindad T med cykel i bilen. (alternativt att MH tar cykeln och cyklar till gränsgatan 16, där hon ställer upp den mot husväggen och hastigt låser fast låset i cykeldäcket. (MH har en koppling till gränsgatan 16, då hon har en vän på fb. som bor där). Alternativt att de snabbt dumpar cykeln på gränsgatan 16 från bilen?
Kanske plockas MH upp på vägen?
De MGM, med eller utan hjälp kör till en plats i mörkret för att göra sig av med och eller gömma & dölja T kropp med tillhörigheter.

Enl. tråden här på Flashback:
JJ besöker hennes pappa på Söndagen och hjälper honom med att lägga ut en annons på en potatisgrev.

Iaaktagelser:
Ett vittne har sett en röd bil parkerad vid katthemmet i Vetlanda tidigt på Söndagsmorgonen med MH och JJ sittandes däri. Ett vittne har även sett en man som liknar JJ:s pappa i närheten av IIIljharjen.
T mobiltelefon
kan senast spåras till en tel.masten vid rondellen i närheten av biltema, vilket kan tyda på att T
telefon kan ha använts eller först stängts av vid eller på vägen till den planerade avdumpningsplatsen.
Trots den tid som gått och allt som i detta ovanliga fall framkommit....
Så önskar jag av hela mitt hjärta innerligt att Tove återfinns vid liv och åter kommer hem igen. Mina tankar går till hennes familj och till Alla som varit en del av sökandet efter Tove.
Ovissheten är den tyngsta av börda. Den hela av sanning kommer alltjämt fram till slut.
Du är den femtioelfte nyreggade som trycker på klockslaget 02:30, vad är det som är så viktigt med det klockslaget menar du och de dina gelikar som prompt belyser klockslaget 02:30?
Klockan kan likaväl varit 01:40 när hon redan är vid porten lägenheten eller källaren och tvingas med en pistol svara sin pojkvän att hon är på väg hem när han ringer 01:49?
Jag fattar verkligen inte varför så många av er nyreggade tycker att 02:30 är high-lighten i storyn?
Citera
2022-11-01, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Huuh...
La henne i badkaret...

Kan de ha dränkt henne? Eller i varje fall försökt?
Eftersom han hör sparkar mot väster sida om dörren borde hon ju vara nära yterdörren vid det tillfället.

När man hör grannen, så får man sååå dålig feeling.

JJ var stressad, inte som vanligt.

Så synd att grannen inte ringde polisen, vilket han ju övervägde. Det var ju det att han inte hörde skrik.

Tre timmar efter i läsning men WC ser ut att vara till vänster innanför ytterdörren på ritningen som cirkulerar?
Citera
2022-11-01, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Det här som förundersökningsledaren säger är ju faktiskt nåt alldeles oerhört. Dom har alltså en teori om vad som hänt, och samtidigt en förhoppning om att Tove ska hittas levande. Jag har hittills tagit det här med förhoppningar om sånt med en nypa salt, men detta... Han säger ju i princip att polisen tror att Tove kidnappats under natten och alltså levde när hon lämnade lägenheten. Går faktiskt inte riktigt tolka det på nåt annat sätt.

Min egen tolkning när jag läste detta var inte densamma som din. Min tolkning är att de inte vill säga till de anhöriga "Vi tror att TT är död" innan de faktiskt har konkreta bevis för att så är fallet. Istället säger de att de fortfarande har förhoppningen att hitta henne vid liv. Är dock övertygad om att teorin de jobbar efter är att TT bragts om livet.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Ja han är 25 år. Är det han som pratar i SVT intervjun eller är det brodern 23 år eller brodern 18 år?

Har det inte skrivits här att grannen skjutsade JJ till Mac? Och då i en silvrig bil? Har de i familjen en silvrig bil? För en i tråden säger att den äldsta har en silvrig BMV och då undrar jag är det han 25 åringen som skjutsar.

Det är mellanbrodern 23. Dom har en silverfärgad äldre Honda som skulle kunna föväxlas med en BMW av folk som ijte vet bättre. Vet inte exakt hur denna silverfärgade BMW har med saken att göra heller, väldigt spretiga uppgifter kring den.
Citera
Medlem
Dom har en hypotes

Aftonbladet precis nu

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=981633
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilove69
Hmm...ju mer man läser och ju mer info som kommer fram så ser det ut som om dom har fått hjälp av en tredje person (om det nu är dom som gjort det).

Är det mycket nysvenskar/kulturberikare i Vetlanda??

Det verkar så om man tittar på de senaste grova brotten förutom TT. Varje gång när man läser VP så har det ju hänt något, senaste inatt var det explosion och misshandel. Vetlanda behöver en egen tråd på FB...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in