2022-11-01, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Precis detta har jag försökt påtala, det är inga småtjejor det handlar om.
De har säkerligen väntat tills grannarna tystnat och gått till sängs och då är kusten klar, de har burit ut henne till ett fordon. (Vad kör MH för bil?)

Nä, vet inte varför folk fått för sig att dem är små, svaga tjejer 😅

Vet inte vad hon kör för bil, om hon ens gör det? Tror hon fick körkort strax innan detta hände, så inte säkert hon har en egen bil.
Citera
2022-11-01, 13:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön

Det var fadern som gick upp och knackade på dörren och sonen skjutsade senare JJ till McD.

Har läst i tråden att den äldsta sonen jobbade som vakt på Nöjet den kvällen och kom hem sent.

Den äldste bor på svärdsgatan, är det han du menar?
Citera
2022-11-01, 13:01
Medlem
Skyliner.s avatar
Jag börjar faktiskt tvivla på att MH ens var i lägenheten. Eller har jag missat/glömt något? Har varit så mycket fokus på JJ, hennes pappa, hennes bil, hennes lägenhet, hennes resa till donken, hennes granne osv nu så jag har inte ens något minne av vad det finns för ”kända” bevis att MH ens var där på plats?

Grannen hade väl inte sett henne heller va? Och hon följde inte med till donken. Har inte heller hört något om att MH & TT varit vänner förut, bara TT & JJ i nån tjejgrupp.
Och JJ vän med TTs kille förut.

Är MH kanske en blyg tyst osäker tjej som bara råkat vara med fel polare vid fel tillfälle?
Att hon på riktigt inte vet något, men att de behåller henne häktad för att de inte heller kan bevisa hennes oskuld?

För MH beskrivs som världens snällaste medans JJ beskrivs som Psyk/manipulativ.
Det betyder inget, men fan- känns lurigt som tusan allt ihop.

Alltså nu spekulerar jag bara, påminn mig gärna vad det är som gör att MH eventuellt är inblandad, förutom att hon va på nöjet ihop med JJ tidigare på kvällen. Tack!
Citera
2022-11-01, 13:01
Medlem
Om man lyssnar på grannens berättelse så säger de alltså att de hörde tunga dunsar typ 50 - 100 kg. När han sedan gick upp hörde han några smällar mot väggen som kunde vara sparkar.
Men han ringde inte 122 eftersom han inte hörde några skrik.
Detta är ju ett väldigt märkligt faktum. Om det pågick en dödsmisshandel i lägenheten borde man ju ha hört skrik.

Min slutsats är att hon blev kvävd helt enkelt. Mördarna kan ha lagt en snara run halsen och dragit ner henne på golvet. Kanske satt hon i en stol som föll bakåt. Då uppkom dunsarna.
Sedan låg hon på golvet och sparkade mot väggen tills hon förlorade medvetandet.
Citera
2022-11-01, 13:02
Medlem
Poesidamens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av extranode
Det märkliga är att inga skrik hörs!
Vad skulle kunna förklara bråk på liv och död, men inga skrik?

Någon som bakifrån dragit åt ett större buntband runt halsen på T från början??

Att detta sitter tillräckligt hårt för att inte kunna skrika, men att T brottas och faller flera gånger, sparkar eller slår i vägg i försök att ta sig ut ur lägenheten?

Har svårt att komma på något som skulle passa in lika bra där T faktiskt ej kan skrika.

Vid ett mer vanligt stryptag med flera 50-100 kg fall/dunsar borde grepp om halsen kunnat tappats någon gång, varvid T borde skrikit på hjälp.

Troligen kom T så långt som precis innanför dörren/badrummet innan det tog slut.

I intervju med grannpojken framgår att JJ sagt att en kompis varit full och trillat i badrummet och att 'den fulla kompisen' sedan lagts på sängen. T kan faktiskt ha lagts på sängen en vända.

Värt att notera är också att pojken säger att JJ sagt att HON har lagt henne i sängen. Inte DE har lagt henne i sängen. Bara en intressant detalj.

Alltså jag håller med, när man får reda på att JJ sagt till grannen att en full kompis ramlat och hon lagt henne i sängen… Så skyldig!

Alternativet skulle ju kunna vara att det är M som är full (drogad).. men inte troligt.
Citera
2022-11-01, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
ok om "sparkarna och slagen" skulle vara Tove som blev strypt så kom alltså de höga dunsarna innan..

Jag bor i ett oerhört lyhört hus (kan höra grannarna prata i våningen under i "vanlig samtalston") Min son som inte kan vara still (ADHD) hoppar konstant i golvet när han tex spelar dataspel, hans rum är på övervåningen (etage) Det ekar rejält och låter som någon hamrar, dunkar och känns som väggarna skakar.
En gång ramlade något tyngre i golvet på övervåningen och det lät som en stor smäll.

(obs teori)
Så "smällarna" grannen hört behöver inte tyda på något jättestort, kan tex vara att "de" (JJ?) tagit tag i Tove o drämt ner henne i golvet, kanske dunkat hennes huvud i golvet hårt några ggr, Tove kanske förlorar medvetandet och då kommer grannen och knackar på.
Sen sparkarna efter kan vara TT som då avslutar sitt "jobb" och stryper Tove som vaknar till och stampar och slår för att få luft.

Detta är ju grannens subjektiva bedömning av vad han hört. Han särskiljer dom första ljuden han hör med dom vid andra tillfället som han beskriver som slag och sparkar. Därför tror jag dom första ljuden han hör är kraftigare. Vore intressant att veta om han står utanför dörren eller i sin lägenhet när han hör slagen och sparkarna.

Min teori är att någon försökt strypa henne men hon har kämpat emot någon minut och då tar någon desperat handfatet och drämmer på henne. Jag tror inte en kropp eller kroppsdel kan orsaka så höga dunsar så grannen upplever att taket skakade.
Citera
2022-11-01, 13:03
Medlem
Alba65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Var kom uppgiften ifrån att J's mamma skulle köra henne till McDonalds? Detta finns ju inte med i grannens berättelse, han var bara orolig att J skulle köra själv, därav erbjöd han att köra J till McDonalds.
Detta var i podden försvunnen del 1
Senast redigerad av Alba65 2022-11-01 kl. 13:06.
Citera
2022-11-01, 13:04
Medlem
Undra hur deras Netflix-historik ser ut. De kanske har fått inspiration.
Citera
2022-11-01, 13:04
Medlem
Poesidamens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyliner.
Jag börjar faktiskt tvivla på att MH ens var i lägenheten. Eller har jag missat/glömt något? Har varit så mycket fokus på JJ, hennes pappa, hennes bil, hennes lägenhet, hennes resa till donken, hennes granne osv nu så jag har inte ens något minne av vad det finns för ”kända” bevis att MH ens var där på plats?

Grannen hade väl inte sett henne heller va? Och hon följde inte med till donken. Har inte heller hört något om att MH & TT varit vänner förut, bara TT & JJ i nån tjejgrupp.
Och JJ vän med TTs kille förut.

Är MH kanske en blyg tyst osäker tjej som bara råkat vara med fel polare vid fel tillfälle?
Att hon på riktigt inte vet något, men att de behåller henne häktad för att de inte heller kan bevisa hennes oskuld?

För MH beskrivs som världens snällaste medans JJ beskrivs som Psyk/manipulativ.
Det betyder inget, men fan- känns lurigt som tusan allt ihop.

Alltså nu spekulerar jag bara, påminn mig gärna vad det är som gör att MH eventuellt är inblandad, förutom att hon va på nöjet ihop med JJ tidigare på kvällen. Tack!

Jag har tänkt samma…. Men varför har hon då ingen som kan verifiera att hon kom hem tidigare, eller var någon annanstans ? Bor hon kanske i egen lgh..
Citera
2022-11-01, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Detta är ju grannens subjektiva bedömning av vad han hört. Han särskiljer dom första ljuden han hör med dom vid andra tillfället som han beskriver som slag och sparkar. Därför tror jag dom första ljuden han hör är kraftigare. Vore intressant att veta om han står utanför dörren eller i sin lägenhet när han hör slagen och sparkarna.

Min teori är att någon försökt strypa henne men hon har kämpat emot någon minut och då tar någon desperat handfatet och drämmer på henne. Jag tror inte en kropp eller kroppsdel kan orsaka så höga dunsar så grannen upplever att taket skakade.

Handfat?
Nåt jag missat
Citera
2022-11-01, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Nä, vet inte varför folk fått för sig att dem är små, svaga tjejer 😅

Vet inte vad hon kör för bil, om hon ens gör det? Tror hon fick körkort strax innan detta hände, så inte säkert hon har en egen bil.
Hur kan tjejerna vara så kalla och beräknande?
Om man "råkat" göra illa nån så ringer man väl 112? Och får panik vad man ställt till med.
Inte åker till Mc Donalds och äter.
Eller var det ett planerat mord?
Hur kan dom tiga så länge i häktet?
Är dom totalt störda?
Jag hoppas verkligen hon hittas så familjen kan få veta
♥️
Citera
2022-11-01, 13:06
Medlem
Varför säger åklagaren att förhoppningen är att hitta Tove vid liv? Det är klart att man hoppas, men använder man termer i en pågående utredning utifrån vad man hoppas på? Alltså jag undrar, menar åklagaren att det kan finnas en chans till att Tove lever?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in