Citat:
Ursprungligen postat av
SayWhatAgain
Inte omöjligt. Men om nu JJs röda Suzuki Alto har stått utanför, och de la henne i bilen;
* körde de iväg henne på en gång? Och lämnade de alla telefoner i lägenheten?
* körde de iväg henne efter resan till McD?
Och har då Toves telefon följt med i JJs jacka eller i en bil bakom med tanke på att den gör samma resa?
Då kan det innebära att kroppen fraktades bort i antingen JJs röda bil eller i en annan.
Om kroppen fraktades bort i JJs bil, så bör spår finnas i bilen.
* Jag kan inte släppa observationen av JJ och MH vid naturreservat Illharjen riktigt..
blir intressant att se JJs och MHs digitala spår i en eventuell FUP.
Jag har min magkänsla om husets nederdel, haft det sen start, nu har det framkommit att badrum renoverades, enligt lag måste det finnas provisoriska toaletter i fastigheten, antar att dessa ligger i källare eller tvättstuga?
Hon kanske erbjuds låna toaletten om hon mår illa är snurrig pga drogad? Hon kanske får en trasa tryckt mot munnen och tvingas ner i källaren?
Påsen läggs i cykeln, för dom ”är ju uppe i lägenheten och reder ut bråk”.
Hur kommer hon från källaren ? Vilka alternativ finns, vilka snäva tidsramar avses? Att Johanna är på McD ett visst klockslag inkl resa tur och retur, ger Maja tillfälle att slutföra bortforsling. Eftersom ingen öppnar när det knackas på när det dunsar vet vi inte vem som var där inne, den ena av dom två kan vid det laget vara iväg för att forsla bort?