2022-11-01, 11:48
Medlem
auruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WoddiAllen
Från SVT-klippet där man intervjuar grannen:

Den här uppgiften om att JJ ska ha sagt till grannen att hon "hade en kompis som trillat i badrummet" är väl en ny uppgift? Jag kan iallafall inte minnas att detta är någonting som nämnts tidigare.
Oj, helt nytt för mig i alla fall!
Citera
2022-11-01, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Grannen har ju alibi och är hemma den kvällen/natten, sen är det JJ som har luren och inte någon granne
Dunsarna är bekräftade från fler än en granne

Nej, han har INTE alibi, för han var på donken och vem vet var mer? Säkert ingen som kollar när han kommer hem. Dunsarna kan ha kommit från dom, för andra grannen verkar väldigt osäker på ljuden. Och vi VET inte att JJ hade luren…
Citera
2022-11-01, 11:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Vi är inte alltid överens med här håller jag med dig! Vet du mer om hans brott?

FUP
https://delafil.se/1229104a3c1abc5a/Kalmar_TR_B_3611-16_Aktbil_3.pdf
DOM
https://delafil.se/4eb1558ee914dcfe/Kalmar_TR_B_3611-16_Dom_2017-03-23.pdf
Citera
2022-11-01, 11:52
Medlem
lindblomsgröns avatar
Mycket som blir fel när människor konverserar. Grannen mittemot sa till mig att det var fadern som var upp o knackade på. Nu i SVT intervjun med sonen säger han att det var han som var upp. Sedan sa grannen till mig att kusinen till TT som var hans kompis hade sagt att telefonen hittades i lägenheten.

Detta bevisar bara så fel personer hör och minns av något.
Senast redigerad av lindblomsgrön 2022-11-01 kl. 11:54.
Citera
2022-11-01, 11:53
Medlem
De söker idag med metalldetektorer i Föredadammen, den damm där de sänkt vattennivån. Försvarsmakten hjälper till.

https://www.vetlandaposten.se/2022-11-01/har-soker-polis-och-militar-med-metalldetektorer-i-dammen (betalvägg, men möjligtvis öppen fram till 12.30)

Frågorna som ställs till Finndahl får inga jätteintressant svar, men i alla fall:
Citat:
Sjön söktes av med räddningstjänsten i början av utredningen, men detta räckte alltså inte?
– Nja, vi har sökt på alla sjöar kring men så fick vi reda på att man hade möjlighet att tömma sjön och då använde vi den möjligheten givetvis. Vi tar sjö för sjö i närområdet som är intressanta.

Säger också att de fortsätter ta hjälp av Missing People, men sök just nu handlar om punktinsatser.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Där har du alla 3 på faderns facebook! Ja, tycker han är mycket intressant då det står en silver BMW utanför hans bostad och han är dömd för brott mot en kvinna tidigare!
https://ibb.co/BfTgWTc

Enligt grannen via podcasten så säger han att en grå BMW åkt runt i Vetlanda och försökt locka in tjejer i bilen eller nått liknande.
Citera
Medlem
Jättehöga dunsar, 50-100 kg. Men ingen ringer polis.
Citera
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Om pingstkyrkan är inblandade är det verkligen ett scoop. Fast ingenting förvånar efter Knutby.

Instämmer, och tungomål är också något underligt påfund de pysslar med. Inte riktigt normalt.

Vilka vill inte se JJ och MH i finkan?
1. Föräldrar
2. Far- och morföräldrar
3. Syskon

Instinktivt vill närstående skydda. Frågan är hur långt anhöriga är villiga att gå för att dölja sanningen?
Citera
2022-11-01, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SayWhatAgain
Inte omöjligt. Men om nu JJs röda Suzuki Alto har stått utanför, och de la henne i bilen;
* körde de iväg henne på en gång? Och lämnade de alla telefoner i lägenheten?
* körde de iväg henne efter resan till McD?
Och har då Toves telefon följt med i JJs jacka eller i en bil bakom med tanke på att den gör samma resa?
Då kan det innebära att kroppen fraktades bort i antingen JJs röda bil eller i en annan.
Om kroppen fraktades bort i JJs bil, så bör spår finnas i bilen.

* Jag kan inte släppa observationen av JJ och MH vid naturreservat Illharjen riktigt..
blir intressant att se JJs och MHs digitala spår i en eventuell FUP.
Jag har min magkänsla om husets nederdel, haft det sen start, nu har det framkommit att badrum renoverades, enligt lag måste det finnas provisoriska toaletter i fastigheten, antar att dessa ligger i källare eller tvättstuga?
Hon kanske erbjuds låna toaletten om hon mår illa är snurrig pga drogad? Hon kanske får en trasa tryckt mot munnen och tvingas ner i källaren?
Påsen läggs i cykeln, för dom ”är ju uppe i lägenheten och reder ut bråk”.
Hur kommer hon från källaren ? Vilka alternativ finns, vilka snäva tidsramar avses? Att Johanna är på McD ett visst klockslag inkl resa tur och retur, ger Maja tillfälle att slutföra bortforsling. Eftersom ingen öppnar när det knackas på när det dunsar vet vi inte vem som var där inne, den ena av dom två kan vid det laget vara iväg för att forsla bort?
Citera
2022-11-01, 11:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja varför - jag vet inte. Jag vet däremot att det hänt förr - bland annat en svensk elitboxare som hade kraft både att strypa och slå ihjäl sin flickvän valde att hoppa in bröstkorgen på henne.
Så att döda genom att hoppa ihjäl har hänt förr ... Det var dock bara ett tänkbart scenario till varför man hör 50-100 kr (konstig angivelse) slå i golvet.. vilket grannen beskrivit. Någon hoppar, eventuell från viss höjd.

DU slipper det mesta av blodet i alla fall. Det bör blir blod i mun och luftvägar men inte så mycket på golvet om personen inte blir liggande.

Jag är nog typen som skulle knacka på i första hand (har gjort det, men då var det skrik på hjälp -- som visade sig vara unga som "lekte" - pinsam för mig och för dem, men men) -- Jag tog då med mig ytterligare en person upp som hörde och uppfattade det som mig, och självklart såg vi till att få se och prata med båda parter. Allt var grönt.
Hade vi inte fått träffa tjejen (i det fallet) så hade vi tillkallat polis.

Så vad som är bäst strategi skiljer sig nog - men jag förstår om man vill kolla läget själv innan man ringer polis.
Ja inget är omöjligt men jag tror tove inte har några yttre skador, utan hon blir strypt helt enkelt, hon gör motstånd och därav dessa dunsar 50-100 kg d.v.s minst 2 personer för ingen av dessa väger över 100 lixom, då kan de inte kopplas till MGMS, utan de kan vara någon annan som lika gärna kunnat ha gjort de, vilket är osannolikt, JJ är den som avslutar hela kalaset, MH kanske håller i armarna, inte helt osannolikt att JJ skulle kunna göra det själv om MH var däckad eller liknande men det känns långsökt
Citera
Medlem
Vet inte om detta tagits upp tidigare men vet någon vad som finns nedanför balkongen? Buskar, asfalt eller gräs? Hon kan ju ha knuffats ner från balkongen för att lättare få ut henne ur lägenheten.
Citera
Medlem
Skyliner.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Behövs inget snöre eller dylikt.
Smyger J upp bakom T och sätter "krokarm" runt hennes hals så räcker det gott och väl.
Har man förövaren bakom sig (eller under sig om man ligger på golvet) så har man ingen chans. Man har inte alls samma styrka bakåt som man har framåt.
Min poäng var att det är troligare med stryp bakifrån då man får mer kraft, än om stryper framifrån med händerna. Så nej precis, snöre behövs ej, även om det inte var just snöret som var min poäng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in