Citat:
Ursprungligen postat av
Malmens1
Rimligare vore att istället för att tillkalla uppmärksamhet så är dunsarna när de brottas o hon stryps, varför hoppa på en människa när man kan strypa en människa? slipper man blodet t.ex
Ja varför - jag vet inte. Jag vet däremot att det hänt förr - bland annat en svensk elitboxare som hade kraft både att strypa och slå ihjäl sin flickvän valde att hoppa in bröstkorgen på henne.
Så att döda genom att hoppa ihjäl har hänt förr ... Det var dock bara ett tänkbart scenario till varför man hör 50-100 kr (konstig angivelse) slå i golvet.. vilket grannen beskrivit. Någon hoppar, eventuell från viss höjd.
DU slipper det mesta av blodet i alla fall. Det bör blir blod i mun och luftvägar men inte så mycket på golvet om personen inte blir liggande.
Jag är nog typen som skulle knacka på i första hand (har gjort det, men då var det skrik på hjälp -- som visade sig vara unga som "lekte" - pinsam för mig och för dem, men men) -- Jag tog då med mig ytterligare en person upp som hörde och uppfattade det som mig, och självklart såg vi till att få se och prata med båda parter. Allt var grönt.
Hade vi inte fått träffa tjejen (i det fallet) så hade vi tillkallat polis.
Så vad som är bäst strategi skiljer sig nog - men jag förstår om man vill kolla läget själv innan man ringer polis.