2022-11-01, 10:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GulKnoxPortion
Varför man skulle lämna ett lik? Det finns ett stort antal mord där liken först legat kvar på mordplatsen när förövaren lämnat, för att i senare läge återkomma och förflytta liket.
Jävligt illa att ha ett lik liggandes i sin egna lägenhet, speciellt när pojkvännen samt grannen vet att T är hos JJ... grannen försenade deras planer, jag tror inte dom skulle ta allt i ett svep utan mobil och cykel först
Citera
2022-11-01, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andsved
Det finns riktigt tuffa tjejer så där har du fel.
Men tiden jobbar emot tjejerna för det är inte kul att sitta med fulla restriktioner kan jag lova.

Citat:
Ursprungligen postat av Linalo1990
Viktigt!

Polisen gick ut med att de kunde konstatera att T’s mobil ”gjort samma resa som JJ” (vet inte om den artikeln finns kvar) men i ingenting sades om hur exakt den informationen är. Dvs att bara utgå ifrån att JJ haft telefonen i fickan är att förutsätta saker vi inte vet. Kanske har den åkt i samma bil men bars av någon annan? Kanske har den gjort samma resa men i ett annat fordon? Vi vet ju faktiskt inte.

Livsfarligt när folk återberättar saker i inlägg utan att tydligt framföra att det är högst obekräftade uppgifter, det blir omedelbart en sanning för någon annan. Jag tror att det kan vara samma sak med dessa alibin. Det är mig veterligen inget polisen gått ut med.

Det som är "farligt" är ju att det fortsätter kommer totalt osannolika teorier som ställs mot dom mycket mer sannolika. För att det skulle kunna vara nån annan som har telefonen med sig till mcd så skulle BÅDE JJ och grannen ljuga. Grannen och JJ skulle alltså vara i cahoots i fråga om vad som hände i bilen, och då får man väl utgå ifrån även vad gäller vad som hände med TT. Och då får vi hela resten av husets historier att förhålla oss till också, ljuger alla andra grannar också? Otroligt fantasifullt. Självklart är det JJ som haft mobilen med sig i fickan till mcd.
Citera
2022-11-01, 10:56
Medlem
C.Ps avatar
Kan nån länka mig det inlägget med lägenheternas planritning igen?

Jag vill se vad det är för rum till vänster om hallen.

Antagligen badrummet men jag vill ändå kolla.

Tack på förhand.
Citera
2022-11-01, 10:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GulKnoxPortion
Strypning?
Ja snabbt o enkelt. när man väl fått ner personen på golvet d.v.s
Citera
2022-11-01, 10:57
Medlem
Bor det två personer i lägenheten där grannen som knackar på bor? Hittar bara två registrerade men ”alla” pratar om en hel familj. Vad stämmer?
Citera
2022-11-01, 10:59
Medlem
Skyliner.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Det är svårt att få ihop dunsarna på ”50-100 kg” som grannen uppger för SVT, utan att minsta skrik eller rop på hjälp har förekommit.

Det måste varit ett ordentligt oväsen från JJs lägenhet om grannen nästan befarade att någon skulle rasa ner genom taket.

Men varför inga skrik? MGM-tjejerna är ju knappast några torped-proffs.

Allt är så märkligt. Och Polis och Vetlanda-folk ger intrycket av att ha en loj inställning. Men det vet vi såklart inget om. Men det är känslan man(jag) får.

Inte alls konstigt, testa att ta ett strypgrepp på dig själv och skrik, och föreställ dig att någon annan tar strypgreppet ännu hårdare och inte släpper. Det är fullt logiskt att inga skrik hörts, däremot dunsar av ren panik från personen som stryps, för att försöka komma loss, det är möjligt och även högst troligt att det är just denna panik-brottning som grannen hört.
Citera
2022-11-01, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu behöver inte ett sådant beteende betyda gränslöshet, men tillsammans med annat som framkommit om henne kan det göra det.

Är också nyfiken på vad som fick misstanken om att JJ skulle ha med pojkvännens dörrbrand att göra? Utredningen kom inte fram till något, och dethade varit slut ett tag? Hur länge?

Hade hon uppvisat avvikande beteende mot honom i samband med detta? Stalkingbeteende?

Jag blir otålig och orolig inför torsdagen.

Alltså, här i Vetlanda så säger ryktet att det var JJ som tände på, och detta sas långt innan detta fallet. Verkar vara vida känt.

Kan tyvärr inte svara på dina andra frågor 😕
Är somsagt vad ryktet säger, behöver ju absolut inte vara sant, men aa. Var ju någon här i tråden igår som verkade ha väldigt mycket inblick i JJs liv och t.o.m. kände JJ, MH & TT och hen sa ju att det var JJ som tände på. Men man kan väl aldrig vara 100% säker eftersom inte blev dömd för det.
Citera
2022-11-01, 11:00
Avstängd
Nu känner jag inte T, men kan hon ha bitchslappat JJ eller slagit först och då brann det för både JJ och MH och det gick överstyr, jag tror inte det var planerat. JJ är ju odjuret i denna saga, MH känns som ett lamm.
Citera
2022-11-01, 11:00
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Måste ju vara någon form av brottningsmatch som slutade med strypning/kvävning. därav inge skrik på hjälp, T hinner inte

Titta på SVT videon. Vid 00:53 så ligger det ett tvättställ utanför i trappan.
Kan man ha använt den till att dunka med?

Tvättställ:

https://imgur.com/a/5n67MXI
Citera
2022-11-01, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rengen
Enligt Leif GW har de inte haft tillgång till bil på natten. Därför har han vagt antagit fler inblandade.

Jag har dock inte sett någon uppgift om att bilen stod parkerad utanför huset. Skulle vara väldigt intressant att veta om det är så.

Nej, jag vet ju såklart inte om den stod där just den natten.
Men tänker eftersom att det är hon som nyttjar bilen som sin egen (men att den står på pappan, vilket är rätt vanligt i den åldern) så känns det ju mer rimligt att den stod hos henne denna helgen också. Vart var den annars liksom?
Citera
2022-11-01, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Det är svårt att få ihop dunsarna på ”50-100 kg” som grannen uppger för SVT, utan att minsta skrik eller rop på hjälp har förekommit.

Det måste varit ett ordentligt oväsen från JJs lägenhet om grannen nästan befarade att någon skulle rasa ner genom taket.

Men varför inga skrik? MGM-tjejerna är ju knappast några torped-proffs.

Allt är så märkligt. Och Polis och Vetlanda-folk ger intrycket av att ha en loj inställning. Men det vet vi såklart inget om. Men det är känslan man(jag) får.

Det finns alltså sätt att döda nån som är väldigt "tysta".
Citera
2022-11-01, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Det som är "farligt" är ju att det fortsätter kommer totalt osannolika teorier som ställs mot dom mycket mer sannolika. För att det skulle kunna vara nån annan som har telefonen med sig till mcd så skulle BÅDE JJ och grannen ljuga. Grannen och JJ skulle alltså vara i cahoots i fråga om vad som hände i bilen, och då får man väl utgå ifrån även vad gäller vad som hände med TT. Och då får vi hela resten av husets historier att förhålla oss till också, ljuger alla andra grannar också? Otroligt fantasifullt. Självklart är det JJ som haft mobilen med sig i fickan till mcd.

Jag köper det du skriver såklart men tycker ändå att man ska vara ruskigt försiktig med att förutsätta det som verkar mest logiskt.

Förlåt för korkad men förstår inte varför det skulle krävas att JJ ljuger för att telefonen skulle kunna ligga i grannens ficka? Gissar att de båda nekar till att ha telefonen om frågan ställs och om den nu åkt i samma bil så ljuger väl den ena? Eller vad missar jag?
Jag påstår inte att det är så att grannen ljuger, bara att det inte är fullständigt uteslutet att han gör det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in