2022-10-30, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waldeus
Du som är involverad i tråden;

Det här med att kolla på AC Milan ikväll i tron om att allt är ultralive, det är att vara för blåögd eller? Räknade sekunderna och infann mig i att matchen livesändes-37 sekunder efter Sofascores direktrapportering.

Frågan lyder därför; Finns det någon IPTV tjänst överhuvudtaget som är direkt-direkt helt utan fördröjning? Är 30-35 sekunder fördröjning under en fotbollsmatch normen?

All streaming är fördröjd.
30 sek är bra.
Citera
2022-10-31, 09:26
Medlem
Är användare av iptv, har en av dom största som nämns ofta här.
När jag började använda iptv, har haft samma leverantör hela tiden, då var det nästan aldrig avbrott, strul med epg, nertid, osv.
Idag så ser det annorlunda ut, problem lite då och då.Jag är fullt medveten om att saker kan krångla ibland, utrustning går sönder osv.
Att priset går upp, det köper jag, elpriserna går upp, serverhyror blir dyrare osv.Det är stora kostnader för att driva en sån här stor apparat.De som står bakom och driver detta, de vill ju som vilken företagare som helst tjäna pengar.Men varför inte stanna upp lite, införa stopp för nya kunder ett tag och se till att kosta på att uppgradera utrustningen så man har bättre kapacitet, både för existerande kunder och för tillkommande nya kunder?Skulle man göra detta tror jag man skulle ha mkt nöjda kunder överlag.
Idag känns det som att det gäller att sälja så mkt abb som möjligt, att sedan existerande kunder blir lidande av detta, det är något alla får på köpet.
Självklart kan jag ha fel i mitt resonemang, jag är ingen expert på detta område.
Men överlag så är jag nöjd, detta är bara en reflektion över hur väl det fungerade från början.
Citera
2022-10-31, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snoddas10
Är användare av iptv, har en av dom största som nämns ofta här.
När jag började använda iptv, har haft samma leverantör hela tiden, då var det nästan aldrig avbrott, strul med epg, nertid, osv.
Idag så ser det annorlunda ut, problem lite då och då.Jag är fullt medveten om att saker kan krångla ibland, utrustning går sönder osv.
Att priset går upp, det köper jag, elpriserna går upp, serverhyror blir dyrare osv.Det är stora kostnader för att driva en sån här stor apparat.De som står bakom och driver detta, de vill ju som vilken företagare som helst tjäna pengar.Men varför inte stanna upp lite, införa stopp för nya kunder ett tag och se till att kosta på att uppgradera utrustningen så man har bättre kapacitet, både för existerande kunder och för tillkommande nya kunder?Skulle man göra detta tror jag man skulle ha mkt nöjda kunder överlag.
Idag känns det som att det gäller att sälja så mkt abb som möjligt, att sedan existerande kunder blir lidande av detta, det är något alla får på köpet.
Självklart kan jag ha fel i mitt resonemang, jag är ingen expert på detta område.
Men överlag så är jag nöjd, detta är bara en reflektion över hur väl det fungerade från början.

Det handlar inte om överbelastning, de gånger det legat nere.

Att enstaka kanaler och events någon gång strular är sådant som alltid kommer att finnas.
Kan bero på flera saker. Allt från att källan till kanalen bara behöver startas om, eller att något av scripten som sköter alla eventen behöver justeras.
Eller så har helt enkelt tjänsterna som eventen kommer från egna problem.

Därför det tre olika versioner av kanalerna.
För det är olika källor på SD, HD och FHD kanalerna.
Citera
2022-10-31, 12:58
Moderator
Falukropps avatar
Rensat bort förmiddagens pajkastning + satt tråden på avsvalning ett tag i pedagogiskt syfte.

//mod
Citera
2022-11-01, 07:38
Medlem
desammlass avatar
köpte ip tv för första gången för 2 veckor sedan men min fråga är vilket program ska man spela upp i just nu kör jag i vlc men får verkligen ingen ordning på spel listan
Citera
2022-11-01, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av desammlas
köpte ip tv för första gången för 2 veckor sedan men min fråga är vilket program ska man spela upp i just nu kör jag i vlc men får verkligen ingen ordning på spel listan

Vad för enhet har du?
Citera
2022-11-01, 09:15
Medlem
Citat:

Myiptv player är bäst på pc.
Citera
2022-11-01, 11:11
Medlem
desammlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Vad för enhet har du?
Kör på pc
Citera
2022-11-01, 15:37
Medlem
Citat:
Kör på pc

https://apps.microsoft.com/store/detail/myiptv-player/9PJJ2NMBF0TR?hl=sv-se&gl=se
Citera
2022-11-02, 13:59
Medlem
BabyFFs avatar
Okunnig i ämnet men..

Varenda gång jag förnyar min period blir det strul (olika leverantörer)
I slutet av oktober förnyade jag, fungerade i två dagar men nu funkar inget alls, får ej upp kategorierna i listan längre. Det står ”all channels group 0”, skulle ta kontakt med återförsäljaren men nu fungerar inte deras hemsida?

Det handlar om monster IPTV. Är detta något tillfälligt? Någon annan som har samma bekymmer eller är det bara jag?
Citera
2022-11-02, 15:20
Medlem
Inga problem att besöka deras sida
Citera
2022-11-02, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BabyFF
Okunnig i ämnet men..

Varenda gång jag förnyar min period blir det strul (olika leverantörer)
I slutet av oktober förnyade jag, fungerade i två dagar men nu funkar inget alls, får ej upp kategorierna i listan längre. Det står ”all channels group 0”, skulle ta kontakt med återförsäljaren men nu fungerar inte deras hemsida?

Det handlar om XXXXX IPTV. Är detta något tillfälligt? Någon annan som har samma bekymmer eller är det bara jag?

Vad kör du för app?

Testat någon annan app?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in