Citat:
Ursprungligen postat av
snoddas10
Är användare av iptv, har en av dom största som nämns ofta här.
När jag började använda iptv, har haft samma leverantör hela tiden, då var det nästan aldrig avbrott, strul med epg, nertid, osv.
Idag så ser det annorlunda ut, problem lite då och då.Jag är fullt medveten om att saker kan krångla ibland, utrustning går sönder osv.
Att priset går upp, det köper jag, elpriserna går upp, serverhyror blir dyrare osv.Det är stora kostnader för att driva en sån här stor apparat.De som står bakom och driver detta, de vill ju som vilken företagare som helst tjäna pengar.Men varför inte stanna upp lite, införa stopp för nya kunder ett tag och se till att kosta på att uppgradera utrustningen så man har bättre kapacitet, både för existerande kunder och för tillkommande nya kunder?Skulle man göra detta tror jag man skulle ha mkt nöjda kunder överlag.
Idag känns det som att det gäller att sälja så mkt abb som möjligt, att sedan existerande kunder blir lidande av detta, det är något alla får på köpet.
Självklart kan jag ha fel i mitt resonemang, jag är ingen expert på detta område.
Men överlag så är jag nöjd, detta är bara en reflektion över hur väl det fungerade från början.
Det handlar inte om överbelastning, de gånger det legat nere.
Att enstaka kanaler och events någon gång strular är sådant som alltid kommer att finnas.
Kan bero på flera saker. Allt från att källan till kanalen bara behöver startas om, eller att något av scripten som sköter alla eventen behöver justeras.
Eller så har helt enkelt tjänsterna som eventen kommer från egna problem.
Därför det tre olika versioner av kanalerna.
För det är olika källor på SD, HD och FHD kanalerna.