2022-11-01, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rengen
Nej, den lilla röda bilens ägare är JJ;s pappa. Men det är inte det viktiga om JJ lånade den eller ej. Hur fick de tillgång till bilen på natten ?. Om det är så blir de ännu mer misstänkt skyldiga.
Men vittnesmålet om att de satt i bilen på morgonen kan vara fel förstås.

Bilen står på pappan, men det är JJ som nyttjar den. Så förmodar att den står parkerad hemma hos henne även på natten.
Citera
2022-11-01, 10:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
MH 18 år sitter ensam kvar i en liten etta mitt i natten med en död kropp. Starkt gjort av henne.
Jag tror att JJ beodrade henne att stanna medans hon var på donken, vilket knappast var ett planerat besök utan det blev så pga grannen stod i vägen för JJ, Tror att hon var rätt skärrad och kanske rädd att JJ skulle kunna göra något liknande på henne ifall hon drog därifrån/ringde polisen/lämnade lägenhet, det var bäst att vänta.
Citera
2022-11-01, 10:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av cidertider
Mitt första och kanske enda i lägg i den här debatten ; jag har från första stund tänkt att grannen som skjutsade till Donken är den skyldige. Stötte på Tove när hon skulle hem och erbjöd skjuts i ovädret. Han hade hennes telefon och därför den har åkt fram och tillbaka, kanske hade han Tove också i bagaget. Dunsarna som hördes , är de bekräftade eller något som grannen hittat på för att rikta misstankarna åt tjejernas håll.
Grannen har ju alibi och är hemma den kvällen/natten, sen är det JJ som har luren och inte någon granne
Dunsarna är bekräftade från fler än en granne
Citera
2022-11-01, 10:25
Medlem
Visst hade tt en tvilling syster? Bor hon i Vetlanda? Hade hon det otalt med någon? Tänkte om någon egentligen var ute efter henne men blandade ihop hon och tt och råkat röva bort fel person? Långsökt jag vet men sista idioten är ju inte född än.
Citera
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easycomeeasygo
Nja, grannen bredvid JJ hörde ju en massa dunsar och oljud från hennes lägenhet. Så dunsarna är bekräftade av fler än honom själv. Har svårt att tro att han skulle mörda en person i sin lägenhet när resten av hans familj var hemma.
Däremot kan han ha hjälpt tjejerna på något sätt i efterförloppet, det vet man ju inte. Han verkar genuint vara en snäll och hjälpsam granne tillsammans med sin familj enligt flera andra grannars beskrivningar. Kanske så pass snäll att han hjälper sin panikslagna granne JJ när hon är desperat?

Jag tror dock inte riktigt på det själv, tror att det är någon annan utomstående man som har varit behjälplig.

Nja , tror ju inte han har mördat henne hemma 🤔
Citera
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mergimsuger
Sverige har väl inte ens en likhund i nuläget? Så det är inte speciellt självklart.
Ok, så kanske det är.
Då får vi hoppas att vi kan låna in en likhund snarast.
Det är ju av stor relevans att få svar i den frågan.
Citera
2022-11-01, 10:26
Medlem
Är det ens säkert att MH var kvar i lägenheten när JJ åkte med grannen till Mac Donalds? Hon kanske gick därifrån innan. Grannen såg väl inte henne eller pratade med henne. Han mötte ju JJ i trappan. I så fall vet ju inte MH vad JJ hade för sig när hon kom tillbaka.
Citera
2022-11-01, 10:27
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Hon har varit på och klängt på mina vänner, så skulle gissa på att hon inte har pojkvän.
Förvisso var dem hon klängde på i förhållande vilket hon var medveten om, så hon kanske knte riktigt bryr sig om en förhållande-stämpel på sig själv heller 💁🏼‍♀️

Nu behöver inte ett sådant beteende betyda gränslöshet, men tillsammans med annat som framkommit om henne kan det göra det.

Är också nyfiken på vad som fick misstanken om att JJ skulle ha med pojkvännens dörrbrand att göra? Utredningen kom inte fram till något, och dethade varit slut ett tag? Hur länge?

Hade hon uppvisat avvikande beteende mot honom i samband med detta? Stalkingbeteende?

Jag blir otålig och orolig inför torsdagen.
Citera
Medlem
Fibonaccitals avatar
Hör grannen berätta om de höga dunsarna från en av de häktades lägenhet i Vetlanda
Uppdaterad idag 10:20Publicerad idag 10:15

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/hor-grannen-beratta-om-de-hoga-dunsarna-fran-en-av-de-haktades-lagenhet
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cidertider
Nja , tror ju inte han har mördat henne hemma 🤔

Nej men trodde du menade att dunsarna var från hans lägenhet (=mördat henne där) men att han fick det att verka som om det var från JJ’s lgh.
Citera
2022-11-01, 10:31
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Bilen står på pappan, men det är JJ som nyttjar den. Så förmodar att den står parkerad hemma hos henne även på natten.

Enligt Leif GW har de inte haft tillgång till bil på natten. Därför har han vagt antagit fler inblandade.

Jag har dock inte sett någon uppgift om att bilen stod parkerad utanför huset. Skulle vara väldigt intressant att veta om det är så.
Citera
2022-11-01, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Hör grannen berätta om de höga dunsarna från en av de häktades lägenhet i Vetlanda
Uppdaterad idag 10:20Publicerad idag 10:15

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/hor-grannen-beratta-om-de-hoga-dunsarna-fran-en-av-de-haktades-lagenhet

Fyfan, verkade vara fester ofta där, JJ var påverkad säger han av droger?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in