Citat:
Ursprungligen postat av
cidertider
Mitt första och kanske enda i lägg i den här debatten ; jag har från första stund tänkt att grannen som skjutsade till Donken är den skyldige. Stötte på Tove när hon skulle hem och erbjöd skjuts i ovädret. Han hade hennes telefon och därför den har åkt fram och tillbaka, kanske hade han Tove också i bagaget. Dunsarna som hördes , är de bekräftade eller något som grannen hittat på för att rikta misstankarna åt tjejernas håll.
Nja, grannen bredvid JJ hörde ju en massa dunsar och oljud från hennes lägenhet. Så dunsarna är bekräftade av fler än honom själv. Har svårt att tro att han skulle mörda en person i sin lägenhet när resten av hans familj var hemma.
Däremot kan han ha hjälpt tjejerna på något sätt i efterförloppet, det vet man ju inte. Han verkar genuint vara en snäll och hjälpsam granne tillsammans med sin familj enligt flera andra grannars beskrivningar. Kanske så pass snäll att han hjälper sin panikslagna granne JJ när hon är desperat?
Jag tror dock inte riktigt på det själv, tror att det är någon annan utomstående man som har varit behjälplig.