Citat:
Ursprungligen postat av
annica, sthlm
Återigen- då potentater inom den västliga militärmakten och politisk ledning säger *Ryssland kommer inte tillåtas vinna' är det vad som framledes gäller. Då dessa herrar (och kanske även damer) säger något sådant finns inget tvivel om utfallet av Rysslands invasion- den kommer fullständigt misslyckas. Det blir säkert fred någon gång men Ryssland är dömt till undergång. Sanktionerna är tänkta att fullt börja verka inom 5-10 år, de därpå följande 10 åren raserar hela det ryska samhällsbygget, det finns ingen möjlighet att Ryssland överlever. Nato har inte ens behöva lägga sig i detta, än så länge sker all support av enskilda givarländer- inget annat har heller varit av behovet påkallat. Ukrrainarna klarar själva av sin kamp mot Ryssland men om något ändras i den saken så engageras helt andra krafter och då- då blir det åka av...
Du tror inte västs potentater sa det i Korea - Jag tror inte McArthur när han marscherade emot Yaluriver att vi kämpar för ett stillestånd vid 48 breddgraden Vietnam - 1965 Lyndon sa inte att USA kämpar för att Vietnam ska vara kommunistiskt 10år senare. Irak, Syrien - Obama sa inte att han hoppades på att Ryssland och Iran skulle bli starkare där. Afghanistan - Där vi redan vad som sas och hur det slutade.
Jag ger inte mycket vad potentater, presidenter och generaler säger om framtiden. Ingen kan med säkerhet säga hur kriget i Ukraina kommer att sluta. Jag tror på Ukrainsk seger, men jag är inte säker. Historien har lärt mig att man kan inte vara säker. Dock om jag var tvungen att satsa pengar så skulle jag satsa på Ukraina.
Allt kan hända från att Ryssland faller sönder, Ukraina vinner, globalt kärnvapenkrig, till att Ryssland vinner.
Att ryssland vinner 10 procent risk varav Ryssland faller sönder 1-2 procent)
Oavgjort 10 procent
Globalt kärnvapenkrig 1-3 procent
Ukrainsk seger cirka 77 procent chans