Citat:
Ursprungligen postat av
E-Mac.
Du blandar hejvilt argument. Till exempel, att Ukraina skulle bli slavar till Ryssland är bara nonsens. Det är frågan om några områden i Ukraina som Ryssland försvar för att ryssvänliga Ukrainare blivit trakasserad och dödad i massor där i nästa ett årtionde.
Tyvärr måste media skriva om det här för att sådana som du skall förstå att det är sant, men det kommer heller inte att ske eftersom de har inget incitament till att göra det.
Fattar du aldrig att din nyhetskälla (massmedia och public service) är lika korrupt som Putins? Vad tänker du med i huvud taget?
Det som behövs är fredsförhandlingar, förstår du, inte krig. Åk dit och kriga annars istället för att röka braja här borta.
Fast varför har striderna brutit ut i Donbas från början. Varför har Ryssland gett vapen till separatisterna. Varför har Ryssland lagt sig i vad som händer i Ukraina. Varför har Ryssland ockuperat mer än de områden som det handlar om. Varför försökte de ta hela Ukraina från början. Eller menar du att de områden där mer än 90% ville tillhöra Ukraina 1991 och inga strider varit innan ockupationen, har valt att bli invaderade av ryssarna. De som bor där tvingas förstås på knä för Ryssland. Så det Ryssland säger, stämmer inte med hur de har agerat. Varför väljer du att tro på det.
Jag har följt med i vad som hände där och media har skrivit om det och även Krim, där Ryssarna använde samma metoder som i Donbas för att kunna ockupera det. Frågan är i t.ex. förhandlingarna hur Ryssland kan var en part. Vad har de för rätt att delta i dem, då det har varit något som hänt i ett annat land, inte i Ryssland. Alla länder har förstås rätt att bekämpa separatister i sitt eget land. Men nu är det historia då Ryssland inte försökte befria bara de områdena utan angrep hela Ukraina och fortfarande gör. Man försökte även ta Odessa som ligger långt in på Ukrainskt territorium. Var det för att skydda de i Donbas och separatistområdena menar du?
Inget i Ryssarnas narrativ, som du försvarar, stämmer med hur de agerat. Varför tror du då att det är sant och försvarar deras agerande?
Dina åsikter om att media är korrupt. Har du några belägg för det? Kan du visa på vilket sätt de är det mer än att bara påstå det.
Som du ser är det en hel del "Varför" här. Kan du besvara dem och räta ut alla varför för mig, utifrån din egen syn på det hela?
Hade jag varit yngre, hade jag förmodligen redan varit där.