2022-11-01, 03:07
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllskalle
Så du menar att Putin ger USA och NATO det de vill ha? Den där Putin framstår ju som mer och mer dum i huvudet.
Dessutom så VET vi att Ryssland startade kriget, du TROR att USA och NATO vill ha det. Förstår du skillnaden?

Nej, det finns inget som pekar på annat än att USA och Nato vill att Ukrainakriget skall fortgå. Ukraina är porten in till Ryssland för dem.
Fredsförhandlingar vill inte USA och Nato veta av, och Boris Johnson fick till uppgift att avstyra sådana mellan Putin och Zelensky nu i april 2022.
Dessutom har USA subventionerat omstörtande krafter såsom paramilitära förband, typ Azovbataljonen som har nazister bland sig. Dessa har trakasserat ryssvänliga Ukrainare under väldigt många år innan Rysslands ingripande. Total oacceptabelt och extremt fegt att angripa civila oskyldiga!

Vi ser att Nato hela tiden avancerat österut. Föreställ dig det omvända, hur tror du USA hade reagerat om Kanada och Mexico hade varit lojala till Ryssland nu, inklusive kärnvapenstridsspetsar vid gränsen? Vi såg ju bara hur USA reagerade när Ryssland funderade på att skicka kärnvapenmissiler till Kuba.

Det du har är dubbla måttstockar, men egentligen, varför det?

Så ja, det är USA och Nato (med de ljusskygga oligarkerna) som vill ha kriget för att flytta fram sina positioner och slutligen komma åt Rysslands enorma naturtillgångar, och givetvis komma närmare ett new world order genom att likt en amöba även omsluta Ryssland till de länder de kontrollerar.
Citera
2022-11-01, 03:10
Medlem
mobeltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.

Som det nu är vill en del ha krig, men tänk efter, det är inte vad folket vill, utan det är vad sådana som Biden, Putin, Zelensky vill ha. Ska vi då hålla på att heja på detta vansinne när det är endast vanliga urkaninska och rysska män som dör i massor? Jag anser inte det.

Jag skulle vilja se att de andra tre dör hellre, samt några skurkar till.

Spännande tankar att du även vill att Putin ska dö? Vad är det ett tecken på, tror du?

Det är ingen som hejar på detta vansinne. Jo, möjligtvis de mest extrema Putin-vännerna som vill att man ska gå på ännu hårdare i Ukraina.
Citera
2022-11-01, 03:18
Medlem
Citat:
Nej, det finns inget som pekar på annat än att USA och Nato vill att Ukrainakriget skall fortgå. Ukraina är porten in till Ryssland för dem.
Fredsförhandlingar vill inte USA och Nato veta av, och Boris Johnson fick till uppgift att avstyra sådana mellan Putin och Zelensky nu i april 2022.
Dessutom har USA subventionerat omstörtande krafter såsom paramilitära förband, typ Azovbataljonen som har nazister bland sig. Dessa har trakasserat ryssvänliga Ukrainare under väldigt många år innan Rysslands ingripande. Total oacceptabelt och extremt fegt att angripa civila oskyldiga!

Vi ser att Nato hela tiden avancerat österut. Föreställ dig det omvända, hur tror du USA hade reagerat om Kanada och Mexico hade varit lojala till Ryssland nu, inklusive kärnvapenstridsspetsar vid gränsen? Vi såg ju bara hur USA reagerade när Ryssland funderade på att skicka kärnvapenmissiler till Kuba.

Det du har är dubbla måttstockar, men egentligen, varför det?

Så ja, det är USA och Nato (med de ljusskygga oligarkerna) som vill ha kriget för att flytta fram sina positioner och slutligen komma åt Rysslands enorma naturtillgångar, och givetvis komma närmare ett new world order genom att likt en amöba även omsluta Ryssland till de länder de kontrollerar.

Ska dra den där Kubakrisen också för att rättfärdiga Rysslands anfall mot Ukraina? Nu griper du efter halmstrån.
Jag vet inte hur många gånger jag upprepat det här men jag gör det för dig också.

Baltländerna har varit med I NATO i snart 20 år och, exakt noll anfall eller invasionsförsök mot Ryssland har inträffat därifrån om Ukraina skulle vara med i NATO gör det noll skillnad . INGEN kan anfalla Ryssland, de besitter 1500 strategiska kärnvapen, de behöver INTE vara rädd för någon förutom sin egen paranoia.
Citera
2022-11-01, 03:44
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mobeltass
Spännande tankar att du även vill att Putin ska dö? Vad är det ett tecken på, tror du?

Det är ingen som hejar på detta vansinne. Jo, möjligtvis de mest extrema Putin-vännerna som vill att man ska gå på ännu hårdare i Ukraina.

Min uppfattning är tvärtom, att det är främst Biden-vänner som i sin iver att tvåla till Putin (för att massmedia lärt dem det) gärna vill offra mer ukrainska och ryska liv.

Krig är inte gratis och de som vill göra karriär på krig håller sig alltid längs bort från krigets fronter och fasor.

Varför bidra till denna dödliga orättvisa, skurkarna har ju redan massmedia till sin hjälp? Så tänker jag.

Så hur skall man lösa Ukrainakriget? Jag har ingen kvickfix, men jag ser bara logiskt på det. Sluts göra det som är fel och orättvist. Sluta offra unga ryska och ukrainska mäns liv. Vi måste börja där, sedan få in demokrati på riktigt, alltså, vad vill folket i Ukraina med Ukraina? Sedan får man lösa resterande på vilket sätt man vill.
Citera
2022-11-01, 03:52
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ska dra den där Kubakrisen också för att rättfärdiga Rysslands anfall mot Ukraina? Nu griper du efter halmstrån.
Jag vet inte hur många gånger jag upprepat det här men jag gör det för dig också.

Baltländerna har varit med I NATO i snart 20 år och, exakt noll anfall eller invasionsförsök mot Ryssland har inträffat därifrån om Ukraina skulle vara med i NATO gör det noll skillnad . INGEN kan anfalla Ryssland, de besitter 1500 strategiska kärnvapen, de behöver INTE vara rädd för någon förutom sin egen paranoia.

Du kan ingenting om Geopolitik ser jag. Om du och USA tycker att det är så okej att Ukraina tillhör NATO så måste ni två tycka att det är okej för länder i Amerika att sympatisera med Ryssland, inklusive kärnvapenstridsspetsar. Ge och ta kallas det. Du och USA tillhör de som bara vill ta och sedan få det till att det är okej. Nej, det är det inte.
Citera
2022-11-01, 04:39
Bannlyst
Skottlossning i hela KIev, vad händer? letar måhända elitsoldater från spetnaz den psykotiske dvärgen nazlensky.
Citera
2022-11-01, 04:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krillolero
Om du säger att siffran är felaktig så innebär du att du känner den korrekta siffran. Kan du dela med dig av din kunskap?

400 000+ döda ukrainska soldater är senaste tillförlitliga siffran.
Citera
2022-11-01, 05:20
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimulux
Skottlossning i hela KIev, vad händer? letar måhända elitsoldater från spetnaz den psykotiske dvärgen nazlensky.
Skjuter säkert mot aggressiva vägskyltar som hämnd för lite helikopternedskjutningar igår, spenatZoldaterna är på hugget
Citera
2022-11-01, 05:22
Medlem
Citat:
Du kan ingenting om Geopolitik ser jag. Om du och USA tycker att det är så okej att Ukraina tillhör NATO så måste ni två tycka att det är okej för länder i Amerika att sympatisera med Ryssland, inklusive kärnvapenstridsspetsar. Ge och ta kallas det. Du och USA tillhör de som bara vill ta och sedan få det till att det är okej. Nej, det är det inte.

Hela tiden ska USA och gärna 60 år gamla händelser tas upp så fort Rysslands anfall mot Ukraina ifrågasätts. Kubakrisen handlade dessutom om placering av kärnvapen vilket på den tiden hade relevans, det har det inte idag.
Citera
2022-11-01, 05:33
Avslutad
Citat:
Sluta offra unga ryska och ukrainska mäns liv. Vi måste börja där, sedan få in demokrati på riktigt, alltså, vad vill folket i Ukraina med Ukraina? Sedan får man lösa resterande på vilket sätt man vill.

Du menar i det tillstånd Ukraina var i innan den psykotiska dvärgen invaderade och startade ett krig i Ukraina? Det räcker med att Ryssland lämnar Ukraina så är den biten löst. Vilket geni du är.

Skriv gärna helst inte "vi" när du inte bor i varken Ryssland eller Ukraina. Det är fult.
Citera
2022-11-01, 05:44
Medlem
Citat:

Paradoxalt nog så har ju hotet mot Ryssland ökat i och med inledningen av kriget, nån Rysk kärring sa det bra i nått youtube klipp, varför lät vi inte dem bara attackera så hade vi isåfall haft moral high ground
Citera
2022-11-01, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pleiadesz
Paradoxalt nog så har ju hotet mot Ryssland ökat i och med inledningen av kriget, nån Rysk kärring sa det bra i nått youtube klipp, varför lät vi inte dem bara attackera så hade vi isåfall haft moral high ground

Ja der är oklart vad Putin hade hoppats uppnå med det här kriget men precis ingenting har blivit bättre för ryssarna. Ekonomin lider, militären är svårt sargad, tusentals döda ryssar, hat och ogillande från stora delar av världen. Som du säger så har hotet ökat om något och främst hotet för inre spänningar och stridigheter i Ryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in