2022-11-01, 04:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lurifaxen123
Det var Johanna som tände eld på dörren, så inga lösa anklagelser.

Vet inte vad deras konflikten handlade om mer än att Tove är för snäll för Johanna och Johanna skapar gärna konflikter och draman. Så krävs inte så mycket för att få igång henne.
Om Johanna nu är så pass farlig så hon inte drar sig för att mordbränna, borde Tove som är så skärpt så hon pluggar till Läkare väll veta att hålla sig undan Johanna.
Vem är den unga kvinna hon letade efter den natten? Måste varit någon närstående eftersom Tove slår följe med Johanna och Maja, tror hon att dom vet något om den unga flickan, är det därför hon följer med upp till Johanna?
Citera
2022-11-01, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lurifaxen123
Det vet jag inget om!

Hur går snacket i Vetlanda? Är folk övertygade om att JJ är inblandad i Toves försvinnande?
Citera
2022-11-01, 05:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Där har du alla 3 på faderns facebook! Ja, tycker han är mycket intressant då det står en silver BMW utanför hans bostad och han är dömd för brott mot en kvinna tidigare!
https://ibb.co/BfTgWTc

Vi är inte alltid överens med här håller jag med dig! Vet du mer om hans brott?
Citera
2022-11-01, 05:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Kikade på ett gammalt dagboksblad från styckmordet i Boden där det var många omhäktningar. Mönstret där är följande:
Framställan om förlängning av åtalstid (det jag lite slarvigt benämnde begäran) inkommer dagen innan häktningstiden går ut. Tingsrätten kallar parterna samma dag som framställan kommer in (någon gång sker det dagen efter). Dagen därpå hålls häktningsförhandling.

Framställan ska inkomma före kl. 11.00 samma dag som tiden går ut, annars släpps de. Vanligtvis sker förhandlingen senare samma dag.
Citera
2022-11-01, 05:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Ok, det är alltså förfest hos Johanna innan Nöjet?
Jag måste nog läsa tråden, men det är så mycket BS så jag tappar skärpan och tröttnar, om jag ska ta 12 timmar att läsa ikapp. Jag gissar vi var och nosade på något elementärt då när tio nyreggade pers kom in och gjorde kaos av tråden. Så borde faktiskt gå tillbaka för att få en överblick på vad dom ville skifta fokus från.

Där är du inne på något riktigt hett!
Varför vill de byta fokus?
Kan det vara så att det har börjat brinna i knutarna så de var tvugna att försöka påverka tråden.
Dela gärna med dig om du hittar något.

Bra uppmärksammat.
Citera
2022-11-01, 05:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedRight
Jag undrar de, ganska tufft att sitta med fulla restriktioner. Sedan vara tjej på de, lipar ju så fort någon kastar en socka på dem.

Men visst du har en poäng!

Det finns riktigt tuffa tjejer så där har du fel.
Men tiden jobbar emot tjejerna för det är inte kul att sitta med fulla restriktioner kan jag lova.
Citera
2022-11-01, 05:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andsved
Det finns riktigt tuffa tjejer så där har du fel.
Men tiden jobbar emot tjejerna för det är inte kul att sitta med fulla restriktioner kan jag lova.

Märkligt att i alla fall inte den mörka bryter ihop, rädd för stenhårda JJ?
Citera
2022-11-01, 05:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Märkligt att i alla fall inte den mörka bryter ihop, rädd för stenhårda JJ?
Alternativt att hon inget vet!
Men skumt är det iallafall.
Citera
2022-11-01, 06:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andsved
Där är du inne på något riktigt hett!
Varför vill de byta fokus?
Kan det vara så att det har börjat brinna i knutarna så de var tvugna att försöka påverka tråden.
Dela gärna med dig om du hittar något.

Bra uppmärksammat.

Jag vill minnas att det kom in en svärm med folk som började påstå att Johanna och Maja höll på med droger. Jag kan inte se att något pekar på att dom använder droger.

Varför vill nån att alla ska tro det?

Man försöker inte kränga skitgrejer på marketspace för 10-15kr om man langar droger, det är inte så det funkar, inte heller kommer dom kaffepengarna till nytta om man ska nyttja droger.
Nej om man är inne i ett tyngre missbruk behövs större summor pengar och man har gett sig in i kriminalitet, inte kränga random begagnade prylar för femton spänn.
Senast redigerad av A.Stalker 2022-11-01 kl. 06:12.
Citera
2022-11-01, 06:15
Medlem
Enligt MHs TikTok är hon lesbisk, jag tror att hon enbart hjälpt Johanna för att hon kanske har känslor för henne, tror inte hon är den elaka utan har nog bara blivit utnyttjad av J..
Citera
2022-11-01, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Jag vill minnas att det kom in en svärm med folk som började påstå att Johanna och Maja höll på med droger. Jag kan inte se att något pekar på att dom använder droger.

Varför vill nån att alla ska tro det?

Man försöker inte kränga skitgrejer på marketspace för 10-15kr om man ett droger, det är inte så det funkar, inte heller kommer dom kaffepengarna till nytta om man ska nyttja droger.
Nej om man är inne i ett tyngre missbruk behövs större summor pengar och man har gett sig in i kriminalitet, inte kränga random begagnade prylar för femton spänn.

Det kan ju vara så enkelt att hon säljer saker billigt istället för att slänga dem.

Eller så hade hon en dipp i ekonomin och la ut lite grejor på Marketplace för att kanske kunna köpa cig eller dyligt.

Men du har helt rätt att någon/ några vill byta fokus.
Citera
2022-11-01, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cod.45t
Enligt MHs TikTok är hon lesbisk, jag tror att hon enbart hjälpt Johanna för att hon kanske har känslor för henne, tror inte hon är den elaka utan har nog bara blivit utnyttjad av J..

Ja mycket möjligt att hon är lättstyrd och lite svagare än J. Har hon dessutom känslor för henne är det säkert ännu lättare för henne att övertalas till något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in