Citat:
Ursprungligen postat av
Malmens1
1. Hon kanske valde att gambla helt enkelt då hon blev stressad av grannen, men jag håller med att det finns sprickor där
2. Ja det är sant, men kan det inte vara så att JJ tänkt dumpa mobil och cykel samt kolla så att kusten är klar, alltså allt i ett svep. för det är ju konstigt ifall JJ åker till donken om T och MH är kvar i hennes lägenhet, det mest rimliga vore ju ifall de båda följde med, fattar inte hur dum JJ är som säger att MH följde med till donken när polisen enkelt kan förhöra grannarna och då fattar dom att JJ ljuger.
Men du måste ändå hålla med om att om T lever, varför har JJ hennes lur? tror du att T skulle tillåta det när dom är "osams" det är väl solklart att T redan är död här och att MH fått instruktioner om att stanna tills JJ återvänt då grannen dyker upp. sen känns det ju som att MH inte är den som skulle kunna göra nånting om man hör vad vänner säger om henne, tystlåten och snäll, JJ är ju utmålad som den svartsjuka manipulerande typen och vill hämnas för saker å ting (brände vid exets hus) MH är bara hennes hund som hon styr över, Jag känner inte MH men det känns som att det inte är speciellt svårt att manipulera/styra henne. Och båda måste ju vara inblandade då eftersom om vi ponerar att T dog i lägenheten och med störst sannolikhet så var båda MH o JJ vakna hela natten, då dom sågs tidigt i den där immiga bilen, det tyder ju på att dom varit iväg och gjort något (dumpat kroppen och grejerna med störst sannolikhet) Hade JJ lämnat luren hemma och dumpat lur o cykel strax efter återkomsten från macdonalds hade dom kanske klarat sig(?) dom faller på egna misstag
Nja, en tänkbar anledning till varför J har T:s mobil kan ju vara för att förhindra att T ska kunna ringa på den. T behöver ju inte ha gett den frivilligt till J, men det finns inget som rent automatiskt innebär att T måste vara död vid den tidpunkten. Hon kan ju vara bakbunden, avsvimmad eller sovandes eller liknande också. Vi vet ju inte.
(och återigen måste jag påpeka för sakens skull att vi fortfarande inte kan utesluta helt att T faktiskt inte lämnade huset självmant heller, även om det finns mycket som talar emot det)
Men ja, jag håller med om att det här fallet tillhör de mest absurda jag hört talas om. Och att GW också tycks vara av den uppfattningen stärker ju verkligen bilden av att det som har hänt här måste ha varit något utöver det vanliga. Oavsett vad som nu än må ha hänt.
Det finns ju fortarande inte ens ett klarlagt motiv än heller. Allt man tycks ha att gå på är att det ska ha funnits en osämja mellan J och T. Men ingen Vetlandabo tycks ju vilja tala om vad. Någon måste ju veta.