2022-10-31, 23:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fondestmouse
Sa inte JJ till grannen på natten att hon skulle köpa mat till sin fulla kompis?
Kan detta varit ett svepskäl för att kunna bära ut/hjälpa sin fulla kompis från lägenheten (aka TT) och ned till bilen utan misstanke om något ifall dem blir påkomna???
De bör väl även ha kontaktat morsan för att verifiera att hon skulle köra henne till donken, om det stämmer är det ju ännu märkligare? morsan kunde ju ha kört till donken och köpt mat o sen levererat till JJ.
Citera
2022-10-31, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ja, bra för affärerna när behandlingshemmen som drivs av Pingstkyrkan ständigt får nya "kunder/klienter"!

Ja, Sveriges egna lilla "Midsomer Murders", hahaaa.

MHs pappa pingstpastorn har även jobbat på socialtjänsten (tror han var någon chef där) och han har drivit HVB-Hem.

Men dottern kunde han inte hålla koll på.......hon är förövrigt adopterad från Afrika.

Det här börjar lukta riktigt illa ….. vad har dem gjort med Tove !!! … kroppen är borta….. MGM är tysta …… det börjar peka åt att dem gjort något något riktigt riktigt illla ……. … jag tänker JJ kan tända på en dörr i ett flerbostadshus …. .. …kan dem ha gjort något i så stort vredesmål att det absolut inte kan komma fram ….. …

Den där röda Aydin … hade bra gärna velat få tag i den föraren och pratat med denne ….
Citera
2022-10-31, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemligSkauning
Jag tror däremot att de inte kommer snacka och att de har någon press utifrån att hålla käften i förhören (förutom press att sitta i fängelse för mord)
Det känns bara att det kommer var ett av de ouppklarade mord, men hoppas min magkänsla är fel

Ja men det kommer att snackas förr eller senare. Det ör det enda man kan hoppas på isf.
Citera
2022-10-31, 23:03
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av costermonger11
Ni som känner JJ och MH: De gånger jag har sett MH har hon alltid haft någon slags huvudbonad på sig (så även på bilder som synts här). Men utan mössa, brukar hon då ha håret lite uppsatt i mindre tofsar? Gillar hon lite större örhängen och, kanske lite svårare att svara på, brukar hon ha vita jeans och vita skor under utekvällar? Beträffande JJ, gillar hon, eller äger hon platåskor/skor med tjock sula? Också svårt att svara konkret på men brukar hon gå ut i typ t-shirt och jeans?

En jättebra fråga, äntligen!
Tyvärr kan inte jag svara, jag bor inte alls i närheten. Men finns det inga partybilder på deras sociala medier du kan jämföra med? Tills någon som vet svarar....

Citat:
Ursprungligen postat av Flagpot
Va? Jag fattar ju att lådan hör till JJ å hennes hus... Men varför är lådan intressant? Å vad är lådans "händelseförlopp"....? När försvann den...?

Lådan tillhör inte JJ, det är grannens "låda"!

Citat:
Ursprungligen postat av Fondestmouse
Sa inte JJ till grannen på natten att hon skulle köpa mat till sin fulla kompis?
Kan detta varit ett svepskäl för att kunna bära ut/hjälpa sin fulla kompis från lägenheten (aka TT) och ned till bilen utan misstanke om något ifall dem blir påkomna???

Jo, ja, men någon granne borde ju ha sett det då, alla är ju på tårna för minsta lilla ljud, och till polisen har JJ sagt att TT cyklade hem 02.30......

Citat:
Jag tror faktist att dunsarna har att göra med att LGH är mordplatsen, det var ju höga dunsar som fick en granne att komma upp, samma granne var även nära att ringa polisen. Möjligt att hon blev slagen men märkligt att hon inte skrek (kanske chock, handlingsförlamad?)

Sen många grannar lyfter att det var dunsade/hammrande ljud, jag kan själv tycka att all oljud som grannarna gör låter som hamrande och dunsade (ljudet förorenas mellan väggarna på något sätt)

Ja, men man måste utesluta att oljuden inte kommer av något annat....
Citera
2022-10-31, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av costermonger11
Ni som känner JJ och MH: De gånger jag har sett MH har hon alltid haft någon slags huvudbonad på sig (så även på bilder som synts här). Men utan mössa, brukar hon då ha håret lite uppsatt i mindre tofsar? Gillar hon lite större örhängen och, kanske lite svårare att svara på, brukar hon ha vita jeans och vita skor under utekvällar? Beträffande JJ, gillar hon, eller äger hon platåskor/skor med tjock sula? Också svårt att svara konkret på men brukar hon gå ut i typ t-shirt och jeans?

Leta längre bort från Vetlanda.. De hade hela söndagen på sig, de kan ha kört långt iväg med kroppen.

Vilken bil färdades kroppen i?
Citera
2022-10-31, 23:04
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Jag tror faktist att dunsarna har att göra med att LGH är mordplatsen, det var ju höga dunsar som fick en granne att komma upp, samma granne var även nära att ringa polisen. Möjligt att hon blev slagen men märkligt att hon inte skrek (kanske chock, handlingsförlamad?)

Sen många grannar lyfter att det var dunsade/hammrande ljud, jag kan själv tycka att all oljud som grannarna gör låter som hamrande och dunsade (ljudet förorenas mellan väggarna på något sätt)
Jag tror att man har svårt att skrika om det utvecklades till en brottning. Det skulle både dunsas och smälla när man drar i backen med rygg och armbågar. Lägg där till saker som välter eller åker i backen. Jag tror att TT blivit kvävd, nödvändigtvis inte med avsikt, under någon slags batalj.
Citera
2022-10-31, 23:06
Avstängd
[quote=OY|82246223]1. Kanske kan låta så när någon försöker hugga sig igenom brosk, senor och ben på en kropp som ligger på golvet?

Hade dom styckat kroppen hade det funnits mängder av blod och då hade inte brottet heta människorov utan mord, dessutom tar det väldigt lång tid och dessa två vet knappast hur man gör, det bästa är att forsla bort kroppen, frågan är bara hurfan dom lyckades
Citera
2022-10-31, 23:07
Medlem
Tubalkains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Leta längre bort från Vetlanda.. De hade hela söndagen på sig, de kan ha kört långt iväg med kroppen.

Vilken bil färdades kroppen i?

instämmer. Tror också att de kört iväg en bra bit från Vetlanda och dumpat kroppen.
Citera
2022-10-31, 23:08
Medlem
C.Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
De bör väl även ha kontaktat morsan för att verifiera att hon skulle köra henne till donken, om det stämmer är det ju ännu märkligare? morsan kunde ju ha kört till donken och köpt mat o sen levererat till JJ.

Tror inte mamman var kontaktad på riktigt ang skjuts till mcds.
Det var nog bara ngt hon sa till grannen för att förklara varför hon var ute i trapphuset när han mötte henne där mitt i natten.
Citera
2022-10-31, 23:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jag tror att man har svårt att skrika om det utvecklades till en brottning. Det skulle både dunsas och smälla när man drar i backen med rygg och armbågar. Lägg där till saker som välter eller åker i backen. Jag tror att TT blivit kvävd, nödvändigtvis inte med avsikt, under någon slags batalj.
Det är ju bara att dra en påse över huvudet, det är väl lättare än att strypa med händerna? såvida dom inte var två mot en då känns det som att de fick ner henne på golvet och att dunsarna kom när T gjorde motstånd, hon dör på 1-2 minuter
Citera
2022-10-31, 23:09
Medlem
Frågan är om dörren till JJs lägenhet som öppnas och stängs en eller två gånger innan JJ kommer ut i trappen och grannen stöter på henne verkligen är JJ som öppnar och stänger dörren. Kan ju teoretiskt vara MH som lämnar lägenheten och sedan kommer JJ efter henne en stund senare men springer då på grannen. Men grannen borde ju ha hört att någon gick i trappen i så fall och nämnt det i sitt vittnesmål kan man tycka, men är ju inte helt säkert.
Citera
2022-10-31, 23:09
Medlem
-oBo-s avatar
Skulle någon snäll själ kunna sammanfatta lite kort vad som hänt och vilken information som finns tillgänglig för någon som inte följt fallet jättenoga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in