2022-10-31, 22:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bekannelse
Varför tror ni att just hon kommer prata?
Jag har bara en stark magkänsla på att hon kommer falla för trycket och tillslut erkänna saker o ting
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Tror också på att MH kommer vara den som berättar snart..
Mhmm JJ verkar iskall och lite av en psykopat medans MH verkar vara snäll, hon ville kanske inte detta men blev indragen pga JJ och kanske inte vågar prata men verkligheten kommer ikapp strax
Citera
2022-10-31, 22:49
Medlem
Citat:
Varför tror ni att just hon kommer prata?

Känns som att hon inte är lika stark i psyket som JJ.. JJ verkar hårdare och kallades manipulativ bland de som kände henne..
Citera
2022-10-31, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flagpot
Va? Jag fattar ju att lådan hör till JJ å hennes hus... Men varför är lådan intressant? Å vad är lådans "händelseförlopp"....? När försvann den...?
Inte en aning, nån kanske tror TT har legat i den eller nått .
Citera
2022-10-31, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
På en balkong som tillhör JJs granne i lgh under JJ, men den är nog avförd, badrummet renoveras/har blivit renoverat nyligen, det är nog ett skåp som varit i badrummet och kanske ska tillbaka dit.....

Ja, håller verkligen med!

Har stått i media och det finns med i Grevens eminenta sammanfattningar, troligen Del:3 eller4.

Nej, tror jag inte, pundarkompisar är inget att lita på när stormen ryter, de kan lova runt men håller väldigt tunt....glömmer dag och tid, högljudda, ologiska, drar uppmärksamhet till sig.

JJ och MH är rätt stora och vältränade, MH är en ca 1.75, handbollsmålvakt. JJ är minst 1.80, har ridit och tränat travhästar nästan hela sitt liv, BO ca 1.60 cm, ca 60 kg fotbollsspelare, det bör vara en baggis för MGMs att bära ut en kropp, problemet är mest ljudlöst, osynligt och snabbt.

vad vi väl vet är att BOs mobil funnits i MGMs lgh, men vi vet inte om BO TT har varit i lgh fysiskt.

Jag tänker källardörr eller mordplatsen faktiskt är någon annanstans men nära.....

Allt går faktiskt mycket fort om man tänker tidslinje.

Dunsarna/oljudet i MGMs lgh som får hela huset på tå KAN ju faktiskt vara så att MGMs byter kläder.....efter dådet som skett i närheten och man tänker ta hand om kroppen lite senare......gissningar, gissningar.

Jag tror faktist att dunsarna har att göra med att LGH är mordplatsen, det var ju höga dunsar som fick en granne att komma upp, samma granne var även nära att ringa polisen. Möjligt att hon blev slagen men märkligt att hon inte skrek (kanske chock, handlingsförlamad?)

Sen många grannar lyfter att det var dunsade/hammrande ljud, jag kan själv tycka att all oljud som grannarna gör låter som hamrande och dunsade (ljudet förorenas mellan väggarna på något sätt)
Citera
Medlem
Sa inte JJ till grannen på natten att hon skulle köpa mat till sin fulla kompis?
Kan detta varit ett svepskäl för att kunna bära ut/hjälpa sin fulla kompis från lägenheten (aka TT) och ned till bilen utan misstanke om något ifall dem blir påkomna???
Citera
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thehonestswede
- JJ och TT påstås ha setts i en immad bil vid ett naturreservat på söndagsmorgonen. Det är ett högst ovanligt ställe att bege sig till, särskilt med bil, en söndagsmorgon efter en fest-lördag som har slutat vid 02-03-tiden. Särskilt om man gillar droger.
- Etc

Jag tror att de är högst inblandade och att en av dem, antagligen JJ, gjort sig skyldig till själva mordet. MT medhjälpare i någon utsträckning. Så även JJ:s fader.

Du menar JJ och MH.
Annars håller jag helt med dig!
Senast redigerad av SayWhatAgain 2022-10-31 kl. 22:55.
Citera
2022-10-31, 22:55
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubalkain
Tänkte mer på kombon dvs att det är droger och Pingstkyrkan som är gemensamma nämnare var för sig.

Ja, bra för affärerna när behandlingshemmen som drivs av Pingstkyrkan ständigt får nya "kunder/klienter"!

Citat:
Ursprungligen postat av Denke86
Galet scenario …. .. finns en story för en ny ”Jägarna” här snart …. Pappan till sin dotter är ansvarig för vattenssystemets nivå i dammmen där rivalen / rivalens saker misstänks ha dumpats

Ja, Sveriges egna lilla "Midsomer Murders", hahaaa.

MHs pappa pingstpastorn har även jobbat på socialtjänsten (tror han var någon chef där) och han har drivit HVB-Hem.

Men dottern kunde han inte hålla koll på.......hon är förövrigt adopterad från Afrika.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Teorin i stora drag är inte helt omöjlig. MEN, jag skulle nog säga att den faller på två punkter:

1. Det känns som en alldeles för stor risk av J att ta att lämna en död T med en sovandes M om M nu inte visste något om det som hänt. Tänk dig om M skulle vakna ensam i lghn med en död kropp och J är borta - M hade ju ringt 112 på fem röda sekunder. Det naturliga för M vore ju att tro att T är död av en anledning och att J saknas för att hon är bortrövad. Det naturliga vore ju knappast att M sitter tyst i lghn med en död T:s kropp bredvid sig och väntar på att J ska komma hem igen... Det inser ju J, ty så dum är hon inte.

2. Det faktum att hon går upp från grannen för att göra något lite snabbt och sen återkommer och de åker till McD tycker jag talar för att M var vaken och medveten om T:s tillstånd (oavsett vad det nu än var) i så fall. Om vi ponerar att M skulle ha sovit med en död T i lghn när J möter grannen i trappen, det finns ju inte en chans i världen att J då lite snabbt kan väcka M och förklara att T är död och att hon ska till McD lite snabbt utan att M blir hysterisk och kräver en längre förklaring på vad som har hänt osv. Det hade tagit en så pass lång tid att grannen hade börjat undra vart J tog vägen till slut.

Det mest troliga är att M visste om T:s tillstånd, att J var tvungen att meddela att planen ändrades och att hon måste åka till McD lite snabbt med grannen och att det var det som gjorde att J sprang upp lite snabbt till sin lgh. Det mest troliga är isf att det J egentligen skulle göra när hon var på väg ner för trappan var att dumpa mobilen och flytta på cykeln, samt kanske hämta något att transportera T i. Nu blev det ett svepskäl till McD med grannen istället för någon annan nödlögn hann J helt enkelt inte konstruera i trappen på en sekund där och då i stundens ögonblick. Det scenariot stöds av att J sedan köper väldigt lite mat på McD. Det känns som att hon inte egentligen hade ett matärende alls. Mat var liksom helt enkelt ointressant för henne i det läget. Att mobilen åkte med på resan i J:s ficka är ett av de två misstagen som J begick. Annars tycks hon (och ev. M) lyckats få till en fungerande plan här för ett eventuellt dåd, OM de nu har bragt T om livet.

Men som sagt, vi vet fortfarande inte vad som har hänt T. Hon kan vara i livet än hypotetiskt sett. Och om det finns en GM kan det vara någon helt annan än M och J.

Det finns ju också fortfarande en möjlighet att det är M som gjort något mot T. Eller att både M och J gjort något mot T i samhandlande.

Fortfarande många frågetecken i det här fallet. Men det är bra att du har teorier och försöker tänka på alternativa scenarion.
1. Hon kanske valde att gambla helt enkelt då hon blev stressad av grannen, men jag håller med att det finns sprickor där
2. Ja det är sant, men kan det inte vara så att JJ tänkt dumpa mobil och cykel samt kolla så att kusten är klar, alltså allt i ett svep. för det är ju konstigt ifall JJ åker till donken om T och MH är kvar i hennes lägenhet, det mest rimliga vore ju ifall de båda följde med, fattar inte hur dum JJ är som säger att MH följde med till donken när polisen enkelt kan förhöra grannarna och då fattar dom att JJ ljuger.
Men du måste ändå hålla med om att om T lever, varför har JJ hennes lur? tror du att T skulle tillåta det när dom är "osams" det är väl solklart att T redan är död här och att MH fått instruktioner om att stanna tills JJ återvänt då grannen dyker upp. sen känns det ju som att MH inte är den som skulle kunna göra nånting om man hör vad vänner säger om henne, tystlåten och snäll, JJ är ju utmålad som den svartsjuka manipulerande typen och vill hämnas för saker å ting (brände vid exets hus) MH är bara hennes hund som hon styr över, Jag känner inte MH men det känns som att det inte är speciellt svårt att manipulera/styra henne. Och båda måste ju vara inblandade då eftersom om vi ponerar att T dog i lägenheten och med störst sannolikhet så var båda MH o JJ vakna hela natten, då dom sågs tidigt i den där immiga bilen, det tyder ju på att dom varit iväg och gjort något (dumpat kroppen och grejerna med störst sannolikhet) Hade JJ lämnat luren hemma och dumpat lur o cykel strax efter återkomsten från macdonalds hade dom kanske klarat sig(?) dom faller på egna misstag
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Jag har bara en stark magkänsla på att hon kommer falla för trycket och tillslut erkänna saker o ting

Mhmm JJ verkar iskall och lite av en psykopat medans MH verkar vara snäll, hon ville kanske inte detta men blev indragen pga JJ och kanske inte vågar prata men verkligheten kommer ikapp strax

Man kan ju hoppas att du har rätt. Skulle vara underbart att vi får en lösning.
Citera
2022-10-31, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kanske kan låta så när någon försöker hugga sig igenom brosk, senor och ben på en kropp som ligger på golvet?

Kan i princip garantera dig att T inte blivit styckad i J:s lgh. Det hade polisens tekniker upptäckt. M och J har inte kunskapen eller ens förmågan att kunna klara av en styckning utan att det lämnar spår på dem själva eller i lghn på något vis. Polisens hundar hade markerat för det.

Dessutom, om nu J skulle ha styckat T och det var det som grannarna hörde så borde grannen ha reagerat på om J kom ner i trappen antingen blodig eller möjligen helt nyduschad. Ingen sådan observation tycks ha gjorts. Och tidsförloppet är för kort för att de både ska kunna hinna döda T, stycka kroppen och sedan hinna duscha sig ren.

Nej, något sådant har inte skett i lghn... Inte just under den natten innan McD iaf. Och det var ju innan McD-resan som grannarna hörde ljuden.
Citera
2022-10-31, 22:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fondestmouse
Sa inte JJ till grannen på natten att hon skulle köpa mat till sin fulla kompis?
Kan detta varit ett svepskäl för att kunna bära ut/hjälpa sin fulla kompis från lägenheten (aka TT) och ned till bilen utan misstanke om något ifall dem blir påkomna???
Japp precis, hon var ju tvungen att dra till med något, men hade hon varit smart så hade hon avböjt skjutsen och fokuserat på hennes uppdrag.
Citera
2022-10-31, 23:00
Medlem
Citat:
Man kan ju hoppas att du har rätt. Skulle vara underbart att vi får en lösning.

Jag tror däremot att de inte kommer snacka och att de har någon press utifrån att hålla käften i förhören (förutom press att sitta i fängelse för mord)
Det känns bara att det kommer var ett av de ouppklarade mord, men hoppas min magkänsla är fel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in