2022-10-31, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trongen
Ja fast hon hade väl ringt sin kille och sagt att hon va där och allt va bra och hon skulle hem. Jag tror snarare att hon blivit överfallen av någon på hemvägen alternativt grannen när hon va påväg ut från JJs lägenhet eller nått sånt

Hmm ja eller om MH gick samtidigt och att sedan MH mördade T pga avundsjuka att T och JJ blev sams igen. Sedan kontaktade MH JJ för att få hjälp med att gömma kroppen.

Dunsarna i lägenheten kan då vara JJs reaktion när hon får höra vad som hänt. Också därför som hon går i trappan när grannen får syn på henne.
Citera
2022-10-31, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Enligt domstolsverkets egna hemsida används ordet 'beslut' när det tas beslut om häktning, citerar från domstol.se:

"Om tingsrätten beslutar att den misstänkte ska häktas berövas hen friheten genom att placeras i häkte i avvaktan på att åtal väcks och ofta till dess att dom meddelas."

Om du anser att domstolsverket använder fel term så får du ta upp det med dem, inte med mig på Flashback. Du vet väl förstås bättre än domstolsverket själva...

Åklagaren begär ….
Tingsrätten beslutar…
Men ni pratade om samma sak men inte den tredje.
Citera
2022-10-31, 21:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Betvivlar starkt att polisen kommer lägga resurser på att punktmarkera MGM. Vågar rentav påstå att man inte kommer att göra det. Möjligen närmaste dygnet efter frisläppande.

Man har i så fall om de släpps fria, om inget nytt kommer fram, varken ett BO eller en klarlagd GM. Polisen kan inte slösa resurser (skattepengar och personal) på att bevaka två personer som man inte ens vet om de är skyldiga till något brott.

Det som kommer hända är att utredningen i princip nästan läggs på skrå tills dess att det kommer in nya uppgifter som kan sätta händelseförloppet i dager något klarare. Detta kan ske genom lite rutinförhör eller liknande. Sen kommer det förmodligen bli upp till allmänheten att via slumpen hitta T, om det sker.

Risken finns annars att det här blir ett fall där vi aldrig får veta vad som hände. Ytterligare ett cold case fall. Vet inte riktigt hur många regionen har av sådana i dagsläget, men det lär ju vara några tiotal.
Förlåt men, närmaste dygnet? de här två är huvudmisstänkta de kommer inte få en lugn stund =)
Det kommer att sjungas inom en vecka, mitt bet är all in på MH
Citera
2022-10-31, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borjeBandit
Åklagaren BESLUTAR och ansöker. tingsrätten bifaller eller avslår ansökan

Du rör ihop det för dig.

Det är två olika beslut.

Jag kan besluta att ansöka om att jag pga gammal hävd har rätt till Drottningholm.

Det är ändå Lantmäteriet eller motsvarande som beslutar om jag faktiskt har rätt till Drottningholm.

Tillämpa samma resonemang på åklagarens beslut att ansöka om häktning och tingsrättens beslut att bevilja åklagarens ansökan så blir det rätt.

Linakovas bakgrund och resonemang borde vid det här laget ha fått samtliga att ha högt förtroende för vederbörandes kunskaper inom rättsområdet.
Citera
2022-10-31, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Har svårt att se media inte snappat upp detta om det skulle stämma. Förstår att du skriver saker du hört dock. Speciellt om personen till och med är anhållen …

Ja jag tycker också de är konstigt att media inte skrivit någonting om det… så jag håller den infon som obekräftad så länge
Citera
2022-10-31, 21:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av putte322
Mitt sista resonemang för ett tag.9 ggr av 10 så är det väl pojkvännen som är skyldig.Är det omöjligt att det är AW?Det har tidigare tagits upp att det varit bråk mellan TT o pojkvännen AW.
Kanske är han svartsjuk av sig o inte alls glad över att TT är ute denna kvällen....kanske bråkat o TT går ut i ren ilska....Pojkvännen undrar när hon kommer.Tiden går o AW blir irriterade på att svaren dröjer.01.50 ringer TT upp AW o säger att hon är på väg hem men pojkvännen är irriterad o säger något spydig"vem knullar du nu eller något liknande"o lägger på o i direkt anslutning så stänger han av mobilen för att han vet att T T kommer ringa upp igen o han vill att hon ska må dåligt,därav så pratar TT in ett meddelande.Sedan går AW till JJ's hus.....svartsjuk o smyger lite i trädgården vid JJ's hus.Försöker lokalisera om det ev går se,höra killar i JJ's lägenhet....ca 02.45 så lämnar TT lägenheten o AW smyger bakom henne...Han är så jävla arg, irriterade men vill inte att ngn ska se höra bråket som han vet kommer bli....avvaktar tills ett bra område kommer...ngn stig kanske. precis i närheten.(så signalen till JJ's hus hänger kvar).....AW går upp bakom TT o är helt svart i ögonen...stryper eller slår ett förödande slag....Inser att det gått åt helvete....gömmer kroppen i ett buskage...tillfälligt....hämtar bilen o kör intill den.Lastar in TT o kör mot MD....Irrhajen(dammen) kanske var målet.....är för mkt folk där(pga MD's) närhet....vänder o kommer på att TT's cykel måste tas om hand....kör mot JJ's place igen ....ställer bilen en bit ifrån....går o hämtar cykeln o leder iväg den till gränsgatan.....smyger,går till bilen.....med TT i den.....kör runt o tänker....dumpar TT där biltemamasten har täckning, i vatten o mobilen dör...eller bara mobilen o vatten o kör TT långt bort....Kommer hem o lägger sig......teorin faller kanske på några punkter....men sen vet man ju inte vilka bevis som är sanna av de man läst...
Om du har läst tråden, så är pojkvännen grön sedan ett tag.
Citera
2022-10-31, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Förlåt men, närmaste dygnet? de här två är huvudmisstänkta de kommer inte få en lugn stund =)
Det kommer att sjungas inom en vecka, mitt bet är all in på MH

Närmaste dygnet åsyftade alltså påståendet om att polisen skulle punktmarkera MGM om de frisläpps efter häktning. Jag tror inte att de kommer att punktmarkeras alls. Som sagt, möjligen något dygn efter, både för att man vill se hur de rör sig, men också för att säkerställa att ingen ger sig på dem.

Men sedan kommer inte polisen kunna lägga ofantliga resurser på att punktmarkera dem någon längre tid. Och det delvis pga att vi fortfarande inte vet om T har berövats livet eller rövats bort (eller möjligen gett sig av/håller sig borta frivilligt, helt uteslutet är ju inte den möjligheten heller, om än ytterst osannolik). Och om man inte har ett bekräftat BO så har man inte heller någon MGM i juridisk och polisiär mening och då kan man inte lägga en massa resurser på det genom punktmarkering.

Polismyndigheten går på knäna redan som det är, det finns massor med annat man behöver lägga resurser på. Om det vore så att man skulle punktmarkera alla MGM som finns där ute skulle vi behöva en fördubblad poliskår, om inte rentav mer, för att kunna täcka upp de resursbehoven.
Senast redigerad av linakova 2022-10-31 kl. 21:45.
Citera
2022-10-31, 21:38
Medlem
zugfahrers avatar
Btw har man sökt av järnvägsbron över Illharjen? Utanför promenadstråk men bredvid bilväg. På Google maps ser det spooky ut. Inte långt ifrån ett visst katthem heller.
Senast redigerad av zugfahrer 2022-10-31 kl. 21:41.
Citera
2022-10-31, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Kan det vara denna här:

Njaa… om han nu inte bosatt sig ute i Kvill efter den händelsen i April, men då när D*mpen tog han bodde han fortf o Vetlanda med fru o barn.

Efter det gick han upp i rök
Citera
2022-10-31, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emlan78
Njaa… om han nu inte bosatt sig ute i Kvill efter den händelsen i April, men då när D*mpen tog han bodde han fortf o Vetlanda med fru o barn.

Efter det gick han upp i rök

Kalmar
Citera
2022-10-31, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thehonestswede
Det är ju inte en fråga som är beroende av JJs/MTs ansvar. Den är ju lika klurig oavsett gärningsman.

Det finns dock givetvis otroligt många bra förklaringar:

- Hon ligger i ett vattendrag. Ta caset med Amela. Det tog tre veckor att hitta henne.
- Hennes kropp har bränts upp och kvarlevorna skingrats.
- Hon är nedgrävd.
- Hon ligger i en brunn.
- Hon ligger i en bodskapsgöl eller vad någon benämnde det som.
- Etc

Försåg JJ AW med droger och sex?
Citera
2022-10-31, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Sånt där trams kan man utesluta direkt med tanke på att JJ har T mobiltelefon.
eller menar du att denna pedofil ska ha deltagit i någon slags orgie? komigen nu

Som sagt, aldrig påstått att det skulle finnas någon sanning i det, bara att jag fick höra denna infon igår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in