2022-10-31, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Precis! Förstår inte hur svårt det verkar vara för folket här inne att förstå att ”BMW” är den bilen som andra vittnen såg JJ och grannen i.

Känns jättemärkligt att folk inte löser allt och ser att den bilen är slopad för längesen. Kan sätta mitt egna liv på att dom inte är ett dugg inblandade....
Citera
2022-10-31, 20:49
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Om nu pingsten är så stor i staden borde de be för familjen och uppmana alla som vet något att träda fram. Annars väntar elden!

Nej, de är ju redan "i hamn" (kommer till himmelen oavsett vad de gör egentligen, medlen helgar ändamålet), "elden" är för oss otrogna!

Citat:
Ursprungligen postat av Tubalkain
Rätt och fel. Utåt sett är pingstvänner tämligen skötsamma och normala men kommer du "innanför dörrarna" förekommer sjuka saker. Hierarkin med pastor, äldstebröder mm är tydlig och för de par och familjer som inte "lever rätt" blir det förhör och skampåle inför församlingen men man håller det trots allt inom församlingen. Jag har sett det och mycket annat. Skulle inte förvåna mig om detta på något sätt har med MH och hennes pappa att göra.

Helt rätt, det mesta, jag håller med.

Men jag tror det har med alla tre att göra, MGMs och BO. deras konflikt måste ha någon sådan pingstsektsursprung.
Citera
2022-10-31, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunks
jag var tvungen att kolla. Och MH foljer JJ. Ser det framfor mig just nu. Kolla en gang till

Ber om ursäkt, måste sett fel.

Var MH ensam i JJs lägenhet med en avliden TT när TTs mobil och JJ var på MC Donalds.
Citera
2022-10-31, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sodastreamcoca
Känns jättemärkligt att folk inte löser allt och ser att den bilen är slopad för längesen. Kan sätta mitt egna liv på att dom inte är ett dugg inblandade....

Ja och ett av vittnena är (troligtvis) - mannen i den röda audin- eftersom jag bara någon dag efter hörde att en manlig person hade både sett JJ ( och att JJ tagit kontakt med honom) och en person i en silvrig bil i Mc Donalds driven. Jag med flera hade då hört att det skulle varit i en BMW men så är ju INTE fallet. Det vittnet har sett eller trott fel, eller så har ryktet ändrats på vägen. Det ÄR grannens bil dom har sett och grannen i sin tur vittnar om en man i en röd Audi som JJ går fram till.
Citera
2022-10-31, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nej, de är ju redan "i hamn" (kommer till himmelen oavsett vad de gör egentligen, medlen helgar ändamålet), "elden" är för oss otrogna!

Helt rätt, det mesta, jag håller med.

Men jag tror det har med alla tre att göra, MGMs och BO. deras konflikt måste ha någon sådan pingstsektsursprung.

Jag kan sätta min sista krona på att pingstförsamlingens medlemmar inte har något alls med detta att göra. Jag kan rörelsen utan och innan, även om det är länge sedan jag gick ur som medlem. Hotet om helvetet är högst levande även för medlemmar om de faller i synd och inte bekänner. Om pappan är pastor och tar sin tro på allvar, vilket är min erfarenhet att 99% av deras pastorer gör, så borde han kunna få dottern att berätta det hon vet. Alternativt mamman.
Citera
2022-10-31, 20:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Emlan78
Hörde idag att det pratades om att en dömd pedofil som är bosatt ute i Kvillsfors, ett samhälle 2,5 mil utanför Vetlanda just nu sitter anhållen med misstanke för att vara inblandad i detta.

De kan dock bara va ett rykte och jag vet heller inte namn på denna man
Sånt där trams kan man utesluta direkt med tanke på att JJ har T mobiltelefon.
eller menar du att denna pedofil ska ha deltagit i någon slags orgie? komigen nu
Citera
2022-10-31, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Ja och ett av vittnena är (troligtvis) - mannen i den röda audin- eftersom jag bara någon dag efter hörde att en manlig person hade både sett JJ ( och att JJ tagit kontakt med honom) och en person i en silvrig bil i Mc Donalds driven. Jag med flera hade då hört att det skulle varit i en BMW men så är ju INTE fallet. Det vittnet har sett eller trott fel, eller så har ryktet ändrats på vägen. Det ÄR grannens bil dom har sett och grannen i sin tur vittnar om en man i en röd Audi som JJ går fram till.

Precis! Tur att nån(du) är med på banan
Citera
2022-10-31, 20:58
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Vetlanda är väldigt litet. Alla känner i princip alla här, så absolut inget konstigt skulle jag säga.
Det är just det som är konstigt, alla känner alla men ingen verkar känna apan ( medhjälpare). Det måste ju finnas någon som sitter inne med information som kan avgöra att T hittas.
Citera
2022-10-31, 20:59
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseDacke
Jag kan sätta min sista krona på att pingstförsamlingens medlemmar inte har något alls med detta att göra. Jag kan rörelsen utan och innan, även om det är länge sedan jag gick ur som medlem. Hotet om helvetet är högst levande även för medlemmar om de faller i synd och inte bekänner. Om pappan är pastor och tar sin tro på allvar, vilket är min erfarenhet att 99% av deras pastorer gör, så borde han kunna få dottern att berätta det hon vet. Alternativt mamman.
Fast de häktade får ju inte träffa någon, så det där med att pappan eller mamman kan få henne att berätta faller ju.
Citera
2022-10-31, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emlan78
Hörde idag att det pratades om att en dömd pedofil som är bosatt ute i Kvillsfors, ett samhälle 2,5 mil utanför Vetlanda just nu sitter anhållen med misstanke för att vara inblandad i detta.

De kan dock bara va ett rykte och jag vet heller inte namn på denna man

Om detta stämmer, tyder det på att man inte är helt övertygade om tjejernas inblandning i TTs försvinnande.

Jag tror att gärningsmannaprofilgruppen som kommit in från Noa har bedömt det som väldigt osannolikt att MGM är inblandade med tanke på deras ålder, att de är tidigare ostraffade och att varken Tove eller något konkret har kunnat hittas/knytas till MGM. Det har liksom gått två veckor och T är spårlöst försvunnen samtidigt som varenda millimeter av Vetlanda är finkammat, samt platser som MGM har koppling till. Två tidigare unga ostraffade tjejer är inte kapabla till det.

Lägg till att båda håller tyst, vilket får anses som väldigt ovanligt. Oftast brukar en av dem sjunga inom sinom tid.
Citera
2022-10-31, 21:00
Medlem
Tubalkains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Tack för intressant inlägg
.
Jag har haft en känsla av lite Knutby-vibbar, uppbyggnaden med större tjejgrupp (på facebook el.liknande) stort ålderspann i den gruppen, jobbar som lärare och förskolärare i skolan helt utan lärarutbildning/adekvat utbildning.

Den enda konfirmerade pingstvännen är MH, "prästdottern" (pappa även någon chef för lantmäteriet på orten).

Jag har frågat i tråden sedan dag ett om de andra MGM JJ och BO TT, men får inga svar eller "att det har inget med detta att göra". Det sistnämnda svaret förväntar jag mig från en sekt.

Knutby-vibbar absolut men samtidigt är Vetlanda även i vissa avseenden en fullt normal håla med stort idrottsintresse och ett antal stora industrier( SAPA/Hydro, Elitfönster, Trivselhus m fl). Religionen har alltid funnits där och sedan många år drogerna. Långsökt kanske men jag tror Pingstkyrkan, kanske i kombination med drogerna, kommer visa sig vara gemensamma nämnare när detta klaras upp.
Citera
2022-10-31, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sodastreamcoca
Precis! Tur att nån(du) är med på banan

Med lite tur så blir Greven snart insläppt och kan uppdatera sammanfattningen. Så kan man hänvisa till den igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in