2022-10-31, 20:40
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubalkain
Pingstkyrkan har ett tämligen starkt fäste i Vetlanda. Flera större företag på orten har församlingmedlemmar på ledande positioner. Pingstkyrkan i sig är i det närmast en sekt där det mycket väl skulle kunna förekomma ett beskyddande av församlingsmedlemmar. En skandal av denna dignitet skulle mycket väl vara skäl till ett nedtystnande.

Lek med tanken att MH, chockad och i gråt, kontaktar sin pappa och berättar vad som har hänt. Pappa pingstpastor förstår att hans karriär och anseende är kört om detta kommer fram varpå han hjälper till att forsla bort kroppen och övertygar tjejerna att neka alt. att de snackar ihop en historia. Långsökt såklart men när det kommer till pingstvänner är jag öppen för allt.

Vetlanda har för övrig ballat ur rejält senaste åren med ett enormt inflöde av droger. Flera stora industrier på orten har haft och har problem med att anställda upp på tjänstemannanivå tar droger.

Tack för intressant inlägg
.
Jag har haft en känsla av lite Knutby-vibbar, uppbyggnaden med större tjejgrupp (på facebook el.liknande) stort ålderspann i den gruppen, jobbar som lärare och förskolärare i skolan helt utan lärarutbildning/adekvat utbildning.

Den enda konstaterade pingstvännen är MH, "prästdottern" (pappa även någon chef för lantmäteriet på orten).

Jag har frågat i tråden sedan dag ett om de andra MGM JJ och BO TT, men får inga svar eller "att det har inget med detta att göra". Det sistnämnda svaret förväntar jag mig från en sekt.
Senast redigerad av Marie-Antoinette 2022-10-31 kl. 20:58. Anledning: Edit stavfel
Citera
Medlem
Skaraborg2s avatar
Vad har egentligen framkommit gällande säkra uppgifter?

Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Det känns lite som att MH är en slags hund, hon gör det hon blir tillsagd, JJ vet detta, därför lämnar hon för donken utan henne, men hon borde bett MH att dumpa lur samt cykel medans de var borta. finns ju inte en chans på världskartan att T lever och att JJ lämnar MH själv med TT,
Jag tror inte att det var planerat. men jag tror eller har rättare sagt en stark känsla av att MH kommer ge upp och prata ut i veckan

Jag tror inte heller att detta var planerat.

Du tror att MH kommer att ge upp och börja prata? Vi får hoppas att så kommer att ske. Vi får också verkligen hoppas att polisen sitter på mer säkra uppgifter än vad vi gör i denna tråd. Har inget nytt framkommit tills omhäktningen om några dagar så vet ingen hur det kommer att gå.

Vad som är oroande så verkar inget nytt ha framkommit vad vi i a f känner till. Så vi kan enbart hålla oss till allehanda olika teorier. Personligen tror att det finns fler personer inblandade förutom de två häktade.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
MH är ensam kvar i lgh med en död TT?
Svar : Ja
JJ bad henne vara kvar tills "kusten" var klar för bortforsling/dumpning men den kåte grannen kom ivägen
Citera
2022-10-31, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseDacke
Om någon av de häktades föräldrar är pingstvänner, så hade jag satt in stöten där för att få den tjejen att börja snacka. En del ser Knutby och religiösa tokstollar framför sig när de tänker på pingströrelsen. Det är i allmänhet fel. De flesta pingstvänner är, låt vara för religiösa för ett sekulärt Sverige, mycket ordentliga, skötsamma och inte minst noga med sanningen. Om hennes föräldrar är den sortens pingstvänner som jag känner så kan de mycket väl få dottern att bryta samman och berätta. Men vet inte om förhörsledare får ta in föräldrarna på förhören.

Så tänker jag med.. MH kanske är tuff när hon sitter med polisen men om mamman suttit med kommer ångesten och hon kommer skämmas för vad hon gjort (om hon gjort det) och jag tror att hon bryter ihop framför mamman och berättar..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Kan det vara denna här:

Nej, han bor i Kalmar
Citera
Medlem
Citat:
Kan det vara denna här:

Han som avslöjades på dumpen bor inte kvar i stan…
Citera
2022-10-31, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bexj1
Kanske ännu ett långskott här men… den där bwn som lades upp på marketplace/blocket- killen som la upp den hette ju J**per S*art*. Hans pappa verkar känna A*bi* Wa**ens pappa (om jag förstått det rätt) som ju är Ts kille. Den ena pappan har iaf kommenterat ett foto på den andra pappans fb. Så lär alltså de killarna iaf vara bekanta med varandra. Coincidence? Sorry om detta redan har tagits upp.

Alltså har man inte lämnat den bmw'n än?
Varken Js, hans flickvän eller flickvännens syster har med detta att göra. Och än mindre Js pappa.
Citera
2022-10-31, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sodastreamcoca
Alltså har man inte lämnat den bmw'n än?
Varken Js, hans flickvän eller flickvännens syster har med detta att göra. Och än mindre Js pappa.

Precis! Förstår inte hur svårt det verkar vara för folket här inne att förstå att ”BMW” är den bilen som andra vittnen såg JJ och grannen i.
Citera
2022-10-31, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Det där tänkte jag på tidigare idag faktiskt - hur bevakas stället- . Undra om dom har span 😅

Ja det är väl det såfall. Men från rastplatsen har man fri tillgång till dammen iaf 🙈😅
Citera
2022-10-31, 20:44
Medlem
Bunkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myday1997
Jo det stämmer. JJ följer MH, men MH följer inte JJ.

jag var tvungen att kolla. Och MH foljer JJ. Ser det framfor mig just nu. Kolla en gang till
Citera
2022-10-31, 20:44
Medlem
Citat:
Kan det vara denna här:

Nej, han är vare sig dömd eller bor i Kvillsfors. Bor inte ens kvar runt Vetlanda längre. Har varit uppe för diskussion tidigare.
Citera
2022-10-31, 20:45
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Det kanske är en hemmabyggd kaninbur med nät/galler på andra sidan mot lägenheten?

Citat:
Ursprungligen postat av Poppisen
Föraren i den röda bilen vid McDonalds son till en polis? Vet du eller tror du?

Jag frågar ju. Med ?
Stämmer det eller inte???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in