2022-10-31, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Släpp, omhäktning eller åtal måste ske/väckas 3 november kl 11:00 ( eller om det var 10)
Spännande men samtidigt sorgligt värre, känns hopplöst...
Citera
2022-10-31, 20:21
Medlem
Hörde idag att det pratades om att en dömd pedofil som är bosatt ute i Kvillsfors, ett samhälle 2,5 mil utanför Vetlanda just nu sitter anhållen med misstanke för att vara inblandad i detta.

De kan dock bara va ett rykte och jag vet heller inte namn på denna man
Citera
2022-10-31, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tubalkain
Kan man tycka men om det nu finns en eld så lär de flesta pingstvänner hamna där ändå så de kan lika gärna hålla tyst.
Känner inte mkt till Pingstkyrkan faktiskt, förutom att de brukar ha bra musik på gudstjänster
Citera
2022-10-31, 20:23
Medlem
Citat:
Rätt och fel. Utåt sett är pingstvänner tämligen skötsamma och normala men kommer du "innanför dörrarna" förekommer sjuka saker. Hierarkin med pastor, äldstebröder mm är tydlig och för de par och familjer som inte "lever rätt" blir det förhör och skampåle inför församlingen men man håller det trots allt inom församlingen. Jag har sett det och mycket annat. Skulle inte förvåna mig om detta på något sätt har med MH och hennes pappa att göra.

Jag har vuxit upp i en pingstförsamling och vet hur det gick till förr. Det kunde vara strängt. Du kan Vetlanda bättre än vad jag gör. Min erfarenhet är dock att de är noga med just sanningen. Och eftersom alla ska få avlägga räkenskap inför Gud i deras värld, så borde det ligga i föräldrarnas intresse att dottern berättar vad hon vet för att få Guds nåd.
Citera
Medlem
Tubalkains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Menar du att församlingen har kidnappat T😯

inte alls. Jag menar att kanske MH och pappan är skyldiga och att pingstförsamligen, om det kom fram till dem skulle kunna hålla tyst om det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oaklake-15
Ytterst troligt scenario och följer således också all statistik bland kvinnliga mördare ….svartsjuka. Jag ser det absolut inte som ett osannolikt scenario, bra tänkt

Jag har varit inne på att svartsjuka skulle kunna vara ett motiv hela tiden. Men jag tror inte på din förklaring med att MGM skulle ha strulat med offrets pojkvän i så fall. Det ger ju inte henne någon anledning att vara förbannad direkt, då skulle det ju snarare vara det omvända. Så jag tänker tvärtom… att offret kanske i så fall haft ihop det med MGM ev flirt, pojkvän eller dejt? Det skulle ju ha kunnat få henne att se rött.

Jag har själv varit i ett sådant ”svartsjukedrama” en gång (100 år sedan) och inte fan var det jag som var arg på killens flickvän, det var ju såklart mer tvärtom (vet inte hur arg hon var men hon ville inte veta av mig av förklarliga skäl).
Senast redigerad av Grantoppen2 2022-10-31 kl. 20:26.
Citera
Medlem
BrotherLouie123s avatar
Citat:
Pingstkyrkan har ett tämligen starkt fäste i Vetlanda. Flera större företag på orten har församlingmedlemmar på ledande positioner. Pingstkyrkan i sig är i det närmast en sekt där det mycket väl skulle kunna förekomma ett beskyddande av församlingsmedlemmar. En skandal av denna dignitet skulle mycket väl vara skäl till ett nedtystnande.

Lek med tanken att MH, chockad och i gråt, kontaktar sin pappa och berättar vad som har hänt. Pappa pingstpastor förstår att hans karriär och anseende är kört om detta kommer fram varpå han hjälper till att forsla bort kroppen och övertygar tjejerna att neka alt. att de snackar ihop en historia. Långsökt såklart men när det kommer till pingstvänner är jag öppen för allt.

Vetlanda har för övrig ballat ur rejält senaste åren med ett enormt inflöde av droger. Flera stora industrier på orten har haft och har problem med att anställda upp på tjänstemannanivå tar droger.

Det skulle kunna vara en rimlig teori. Han vill inte dra skam över familjen, och som du nämnde att hans anseende och karriär skulle vara över. Nånting är väldigt lurt, jag tror definitivt att en tredje person är inblandad vare sig det är MH pappa eller JJ:s, eller nån manlig bekant till JJ.
Citera
Medlem
Citat:
Den stora antar jag..ligger en bit från stan

Jag kan tänka mig att kyrkogårdens vaktmästare har koll där.
Citera
2022-10-31, 20:24
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Jag kom på en teori nu, har man kollat lastbilar etc som passerat under den natten?!!
Lagom lång teori
Det verkar som att de tar till sådana åtgärder väldigt sent i utredningar, när det mesta är uttömt, tyvärr.
Men jag håller med, de borde avsatt någon som kollat åtminstone reguljär lastbilstrafik
Citera
2022-10-31, 20:24
Medlem
Citat:
Den stora antar jag..ligger en bit från stan
Vad menas med kyrkogården
Citera
2022-10-31, 20:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av putte322
Vad kan bråket mellan tjejerna handlat om....är ett strul mellan JJ o TT's pojkvän vara det.....TT börjar plugga i Linköping....JJ o AW strular till det på en fest.....svårt o förlåta liksom......o säkert tändvätska till de många bråk som var mellan TT o AW....Hon hade svårt o släppa det.....TT stöter på JJ på nöjet o det blir tjafs igen......Kommer överens om att gå till JJ o reda upp det.....MH kanske viker av o går hem....för att de ska kunna snacka själva......De kommer till lägenheten...JJ får spelet (JJ har så mkt känslor för AW...tänker inte sunt)o drar en stekpanna i skallen...
kanske vid andra samtalet till pojkvännen.....går åt helvete....o får panik....
Tror det kan vara så enkelt att JJ är avundsjuk och svartsjuk på T, hon klarar inte av att se henne och hennes pojkvän, Kan JJ hittat på nånting om att pojkvännen ska ha varit otrogen, men avfärdat detta starkt och bett JJ att fara åt helvete eller bryta kontakten för all framtid/hotat med att avslöja något (typ nåt med knark att göra) JJ och MH kan inte tillåta detta
Citera
2022-10-31, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
MH är ensam kvar i lgh med en död TT?

Hej Vetlandabor!

Det är dags att ta mod till sig och avslöja allt ni vet.

Fram med sanningen på bordet nu för TTs familjs skull!
Senast redigerad av TorsteniSthlm76 2022-10-31 kl. 20:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in