2022-10-31, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Ja, det borde det väl ha varit, men någon annan granne har väl uppgett efter 03 också.
Jag tror helt enkelt att de haft väldigt dålig tidsuppfattning. Någon kanske har träffat rätt så åtminstone polisen fått koll.
Jag tror faktiskt att JJ's läckta uppgift att hon begav sig till McDonalds kl 02.45 stämmer, förutom att MH inte var med.
Så dunsarna borde varit innan 02.45 om båda varit inblandade, eller efter, runt kl 03 om MH flippat.
Då kommer nästa undran lämnar man en person i ett sånt "flippat" (som halvt håller på riva ut allt)tillstånd ensam kvar lgh och själv drar iväg på MD.
Citera
2022-10-31, 19:56
Medlem
Kom på en liten fråga ang JJs lägenhet och de tekniska undersökningar som görs och några här inne verkar ha lite erfarenhet kring vad polis letar/frågar efter vilket såklart är tydliga spår.

Man lär ju från Nöjet ha övervakningsfilmer om hur damerna var klädda för kvällen och min fråga rör då huruvida man under en teknisk undersökning letar specifikt efter dessa kläder, dels för att om möjligt säkra DNA men dels för att avföra. Skulle kläderna saknas är ju det märkligt i sig.

Det vore också intressant att höra vad grannarna som mötte JJ på natten säger om JJs kläder efter dunsar och stök jämfört med vad som burits på Nöjet.

Någon som har koll på kläderna...
Citera
2022-10-31, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Dunsarna var väl innan donken???????? T är död innan JJ åker till donken.

Hur kommer det sig att TT följde med hem till JJ???
Citera
2022-10-31, 19:59
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putte322
Vad kan bråket mellan tjejerna handlat om....är ett strul mellan JJ o TT's pojkvän vara det.....TT börjar plugga i Linköping....JJ o AW strular till det på en fest.....svårt o förlåta liksom......o säkert tändvätska till de många bråk som var mellan TT o AW....Hon hade svårt o släppa det.....TT stöter på JJ på nöjet o det blir tjafs igen......Kommer överens om att gå till JJ o reda upp det.....MH kanske viker av o går hem....för att de ska kunna snacka själva......De kommer till lägenheten...JJ får spelet (JJ har så mkt känslor för AW...tänker inte sunt)o drar en stekpanna i skallen...
kanske vid andra samtalet till pojkvännen.....går åt helvete....o får panik....
Om du kan orka skriva utan en massa punkter så kanske vi orkar svara.
Citera
2022-10-31, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Om du kan orka skriva utan en massa punkter så kanske vi orkar svara.
Sorry.Ska tänka på det, en dålig vana
Citera
2022-10-31, 20:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Oliver.Twist
Kom på en liten fråga ang JJs lägenhet och de tekniska undersökningar som görs och några här inne verkar ha lite erfarenhet kring vad polis letar/frågar efter vilket såklart är tydliga spår.

Man lär ju från Nöjet ha övervakningsfilmer om hur damerna var klädda för kvällen och min fråga rör då huruvida man under en teknisk undersökning letar specifikt efter dessa kläder, dels för att om möjligt säkra DNA men dels för att avföra. Skulle kläderna saknas är ju det märkligt i sig.

Det vore också intressant att höra vad grannarna som mötte JJ på natten säger om JJs kläder efter dunsar och stök jämfört med vad som burits på Nöjet.

Någon som har koll på kläderna...

Ponera att hon är strypt så lär det inte ha påverkat deras kläder… men det hade absolut varit intressant att höra om grannens minns vad hon hade på sig när de åkte till donken.
Citera
2022-10-31, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foggyfaze
Kanske redan är länkat, men m*j* hellm*ns. tiktok
https://www.tiktok.com/@maja.hellman?_t=8WyI6crHQGr&_r=1

MH är ensam kvar i lgh med en död TT?
Citera
2022-10-31, 20:03
Medlem
Tubalkains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherLouie123
Jag har också haft en teori förut att det även kan ha varit MH pappa som har hjälpt till. Han är även pingstpastor i kyrkan som inte ligger långt från JJ.

Pingstkyrkan har ett tämligen starkt fäste i Vetlanda. Flera större företag på orten har församlingmedlemmar på ledande positioner. Pingstkyrkan i sig är i det närmast en sekt där det mycket väl skulle kunna förekomma ett beskyddande av församlingsmedlemmar. En skandal av denna dignitet skulle mycket väl vara skäl till ett nedtystnande.

Lek med tanken att MH, chockad och i gråt, kontaktar sin pappa och berättar vad som har hänt. Pappa pingstpastor förstår att hans karriär och anseende är kört om detta kommer fram varpå han hjälper till att forsla bort kroppen och övertygar tjejerna att neka alt. att de snackar ihop en historia. Långsökt såklart men när det kommer till pingstvänner är jag öppen för allt.

Vetlanda har för övrig ballat ur rejält senaste åren med ett enormt inflöde av droger. Flera stora industrier på orten har haft och har problem med att anställda upp på tjänstemannanivå tar droger.
Citera
2022-10-31, 20:05
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Ja, det borde det väl ha varit, men någon annan granne har väl uppgett efter 03 också.
Jag tror helt enkelt att de haft väldigt dålig tidsuppfattning. Någon kanske har träffat rätt så åtminstone polisen fått koll.
Jag tror faktiskt att JJ's läckta uppgift att hon begav sig till McDonalds kl 02.45 stämmer, förutom att MH inte var med.
Så dunsarna borde varit innan 02.45 om båda varit inblandade, eller efter, runt kl 03 om MH flippat.

Det tror jag också. När man läser en FUP/dom brukar man inte direkt mötas av klockrena och samstämmiga tidsuppgifter från vittnen. Och det känns helt naturligt.

Håller med dig om att 02.45 känns rimlig. Åklagaren har ju angett 02.30 för människorovet i häktningsframställan. En tidpunkt man måste ta med en nypa salt, men vi har luddiga uppgifter om samtal/röstmeddelande då. Det kan också finnas "bättre" tidsuppgifter om dunsarna som pekar på 02.30 eller strax därefter.
I tidslinjen dunsar-granne knackar på-ljud/spring i trappen-grannar träffar JJ-McD passar 02.45 hyfsat bra in.
Citera
2022-10-31, 20:05
Medlem
Kanske ännu ett långskott här men… den där bwn som lades upp på marketplace/blocket- killen som la upp den hette ju J**per S*art*. Hans pappa verkar känna A*bi* Wa**ens pappa (om jag förstått det rätt) som ju är Ts kille. Den ena pappan har iaf kommenterat ett foto på den andra pappans fb. Så lär alltså de killarna iaf vara bekanta med varandra. Coincidence? Sorry om detta redan har tagits upp.
Citera
2022-10-31, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosen1986
Detta har inget med Tove att göra..än en gång.

Citat:
Ursprungligen postat av putte322
Vad kan bråket mellan tjejerna handlat om....är ett strul mellan JJ o TT's pojkvän vara det.....TT börjar plugga i Linköping....JJ o AW strular till det på en fest.....svårt o förlåta liksom......o säkert tändvätska till de många bråk som var mellan TT o AW....Hon hade svårt o släppa det.....TT stöter på JJ på nöjet o det blir tjafs igen......Kommer överens om att gå till JJ o reda upp det.....MH kanske viker av o går hem....för att de ska kunna snacka själva......De kommer till lägenheten...JJ får spelet (JJ har så mkt känslor för AW...tänker inte sunt)o drar en stekpanna i skallen...
kanske vid andra samtalet till pojkvännen.....går åt helvete....o får panik....

Ytterst troligt scenario och följer således också all statistik bland kvinnliga mördare ….svartsjuka. Jag ser det absolut inte som ett osannolikt scenario, bra tänkt
Citera
2022-10-31, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Om jag fattat det rätt, kan även trådsanning innebära att något faktiskt är sant, men att det inte har bekräftats på annat sätt än via tråden. Men det kan också vara falskt, dvs att det inom tråden snurrar runt missuppfattningar/vilseledande information som till sist blir trådens egen "sanning".

Oavsett den riktiga definitonen av trådsanning, tänker jag att i det här fallet kan det vara av den senare varianten av "definitionen"; att man i tråden har fått det till "en sanning" att JJ åkte till sin pappa utifrån annonsen.

Nu kan JJ vara v den sorten att hon är lite kall och manipulerande. T ex undrar jag vad hennes ärende till den röda Audin var vid McD parkering?

För var det så att det var den föraren som var son till en polis?

Isf kanske JJ fick en impuls av att stanna och snacka med den här personen av just denna anledning. För att hon är manipulativ, för att hon ville få till lite alibi, se ut som inget har hänt, medan verkligheten kanske är sådan att hon nyss lämnat sitt hem med en nyligen mördad person?

Om det är de här två tjejerna som är involverade i ett mord på T*ove, då ska det verkligen bli intressant att försöka förstå dyamiken här och hur det kunde ske.
Föraren i den röda bilen vid McDonalds son till en polis? Vet du eller tror du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in