2022-10-31, 20:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Var fler än TT, MH och JJ i lgh vid tidpunkten för dunsarna?

Det är ytterst rimligt att anta att TT bragts om livet i lägenheten.

Varför?

Fanns bevis på droghandel och droganvändning i TTs mobil?

Hade A och JJ en relation?

Var JJ svartsjuk för att TT och A flyttat ihop, blivit sambos?
Jag tror att det var endast dessa tre, dock var det väl spring i trappen så någon mer kan ha varit där, men jag är lite inne på att T kanske pikat JJ med det här med att hon försökt elda upp sitt ex bostad ( svartsjuk) m.m, tror inte det var planerat av båda utan mest JJ gissningsvis
Citera
2022-10-31, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oaklake-15
Ytterst troligt scenario och följer således också all statistik bland kvinnliga mördare ….svartsjuka. Jag ser det absolut inte som ett osannolikt scenario, bra tänkt
Tack.Svårt o släppa detta fallet, känns som man har det i huvudet 24-7.Bråket tror jag iaf har med ett svartsjukedrama,otrohetsdrama att göra..
Citera
2022-10-31, 20:14
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Då kommer nästa undran lämnar man en person i ett sånt "flippat" (som halvt håller på riva ut allt)tillstånd ensam kvar lgh och själv drar iväg på MD.
Det skulle väl i så fall vara om Tove skulle hålla koll på henne. Eller om Tove var den fulla och MH hade vakten. Något måste ju gjort att MH inte följde med, vilket hon troligen helst gjort om någon låg död, eller om hon inte var den fulla.
Möjligheten finns ju faktiskt att MH redan lämnat och att det bara fanns en dyngfull alternativt död kvar i lägenheten.
Citera
2022-10-31, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Ok tack
Kyrkogården?

Vilken av dom?
Citera
2022-10-31, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Vilken av dom?
Den stora antar jag..ligger en bit från stan
Citera
2022-10-31, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tubalkain
Pingstkyrkan har ett tämligen starkt fäste i Vetlanda. Flera större företag på orten har församlingmedlemmar på ledande positioner. Pingstkyrkan i sig är i det närmast en sekt där det mycket väl skulle kunna förekomma ett beskyddande av församlingsmedlemmar. En skandal av denna dignitet skulle mycket väl vara skäl till ett nedtystnande.

Lek med tanken att MH, chockad och i gråt, kontaktar sin pappa och berättar vad som har hänt. Pappa pingstpastor förstår att hans karriär och anseende är kört om detta kommer fram varpå han hjälper till att forsla bort kroppen och övertygar tjejerna att neka alt. att de snackar ihop en historia. Långsökt såklart men när det kommer till pingstvänner är jag öppen för allt.

Vetlanda har för övrig ballat ur rejält senaste åren med ett enormt inflöde av droger. Flera stora industrier på orten har haft och har problem med att anställda upp på tjänstemannanivå tar droger.
Om nu pingsten är så stor i staden borde de be för familjen och uppmana alla som vet något att träda fram. Annars väntar elden!
Citera
2022-10-31, 20:17
Medlem
Tubalkains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseDacke
Om någon av de häktades föräldrar är pingstvänner, så hade jag satt in stöten där för att få den tjejen att börja snacka. En del ser Knutby och religiösa tokstollar framför sig när de tänker på pingströrelsen. Det är i allmänhet fel. De flesta pingstvänner är, låt vara för religiösa för ett sekulärt Sverige, mycket ordentliga, skötsamma och inte minst noga med sanningen. Om hennes föräldrar är den sortens pingstvänner som jag känner så kan de mycket väl få dottern att bryta samman och berätta. Men vet inte om förhörsledare får ta in föräldrarna på förhören.

Rätt och fel. Utåt sett är pingstvänner tämligen skötsamma och normala men kommer du "innanför dörrarna" förekommer sjuka saker. Hierarkin med pastor, äldstebröder mm är tydlig och för de par och familjer som inte "lever rätt" blir det förhör och skampåle inför församlingen men man håller det trots allt inom församlingen. Jag har sett det och mycket annat. Skulle inte förvåna mig om detta på något sätt har med MH och hennes pappa att göra.
Citera
2022-10-31, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliver.Twist
Kom på en liten fråga ang JJs lägenhet och de tekniska undersökningar som görs och några här inne verkar ha lite erfarenhet kring vad polis letar/frågar efter vilket såklart är tydliga spår.

Man lär ju från Nöjet ha övervakningsfilmer om hur damerna var klädda för kvällen och min fråga rör då huruvida man under en teknisk undersökning letar specifikt efter dessa kläder, dels för att om möjligt säkra DNA men dels för att avföra. Skulle kläderna saknas är ju det märkligt i sig.

Det vore också intressant att höra vad grannarna som mötte JJ på natten säger om JJs kläder efter dunsar och stök jämfört med vad som burits på Nöjet.

Någon som har koll på kläderna...
Nu kommer jag inte ihåg var jag läste eller hörde det, men tror det var ett klipp i Expressen där reportern uppgav att man sökt i JJ's bostad med kriminalsökshundar, även tagit DNA i lägenheten.
Var en summering om fallet, och slutade med att fast man gjort allt detta så fanns det fortfarande inga spår efter Tove.
Ska se om jag hittar klippet igen.
Citera
Medlem
Jag kom på en teori nu, har man kollat lastbilar etc som passerat under den natten?!!
Citera
Medlem
just_a_girls avatar
Det kan ju vara så att de blev "sams" handlade det om t.ex droger, langning eller något annat olagligt kanske JJ godtog att TT uttalat att hon ville lämna info till t.ex polis. Sedan meddelar hon någon högre upp i hierarkin om detta som inte tycker det är lika ok. Typ "fine polisanmäl om du vill JAG bryr mig inte" men ooops det gjorde visst någon annan. Min känsla är att tjejerna inte varit ensamma i detta fullt ut och det borde i så fall finnas andra i vänskapskretsen som sitter på info kring vad konflikten egentligen handlade om.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tubalkain
Rätt och fel. Utåt sett är pingstvänner tämligen skötsamma och normala men kommer du "innanför dörrarna" förekommer sjuka saker. Hierarkin med pastor, äldstebröder mm är tydlig och för de par och familjer som inte "lever rätt" blir det förhör och skampåle inför församlingen men man håller det trots allt inom församlingen. Jag har sett det och mycket annat. Skulle inte förvåna mig om detta på något sätt har med MH och hennes pappa att göra.
Menar du att församlingen har kidnappat T😯
Citera
2022-10-31, 20:20
Medlem
Tubalkains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Om nu pingsten är så stor i staden borde de be för familjen och uppmana alla som vet något att träda fram. Annars väntar elden!

Kan man tycka men om det nu finns en eld så lär de flesta pingstvänner hamna där ändå så de kan lika gärna hålla tyst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in