2017-01-16, 19:07
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FugitiveDuck
Att avsky U2 och Bono bör helt klart ses som ett sundhetstecken. Hatet mot bandet (och Bono, i synnerhet) är obeskrivligt, rent av instinktivt. Vidrigt predikande rövmusik när den är som allra, allra värst.

Man vill bara slita av Bonos historiskt fula solglasögon och kasta dem i backen, och sen stampa två/tre gånger, och sen bara gapskrika: "Fan vad du är sämst, Bono! Sämst!"

Ja det är verkligen ett sundhetstecken att ha irrationell ilska mot ett band och en person.
Citera
2017-01-17, 09:45
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystic_handyman
Och INXS?

Rankar dem aningen över Simple Minds (Need You Tonight, Suicide Blond) men givetvis långt långt under U2
Citera
2017-01-17, 17:19
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystic_handyman
U2 Vs. Simple Minds?
U2 Vs. INXS?
1. U2
2. INXS

Är oerhört svag för Michael Hutchence, betydligt mer än jag någonsin varit för Bono. Med det sagt är U2 är oerhört bra band, och spelningen i Globen 2015 (den som blev flyttad) var en av de bästa jag såg det året. Achtung Baby är en av de bästa popskivorna tidigt 90-tal, medan The Joshua Tree och All That You Can't Leave Behind är bra de också. War är dock en rätt överskattad historia.
Överlag anser jag dock INXS vara bättre. Kick är en sjuhelvetes bra platta, och Listen Like Thieves, The Swing och X är snuskigt bra de också. Det bästa med INXS är att många av de bästa låtarna inte ens är särskilt kända, så det finns mycket att upptäcka.
Citera
2017-01-17, 19:04
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
1. U2
2. INXS

Är oerhört svag för Michael Hutchence, betydligt mer än jag någonsin varit för Bono. Med det sagt är U2 är oerhört bra band, och spelningen i Globen 2015 (den som blev flyttad) var en av de bästa jag såg det året. Achtung Baby är en av de bästa popskivorna tidigt 90-tal, medan The Joshua Tree och All That You Can't Leave Behind är bra de också. War är dock en rätt överskattad historia.
Överlag anser jag dock INXS vara bättre. Kick är en sjuhelvetes bra platta, och Listen Like Thieves, The Swing och X är snuskigt bra de också. Det bästa med INXS är att många av de bästa låtarna inte ens är särskilt kända, så det finns mycket att upptäcka.

Sunday Bloody Sunday och New Year's Day tycker jag står sig bland bandets bästa material. Övriga skivan är dock i mitt tycke medioker. Slår hellre på Boy varje dag i veckan framför War.
Citera
2017-01-18, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
1. U2
2. INXS

Intressant. Bono fyllde ju också i text i Michael Hutchences Slide Away i hans soloplatta från 1997.
Citera
2017-01-19, 07:33
Avstängd
Simple Minns började väl som ett tredjeklassens new wave band utan några direkta kioskvältare. När de blev arenarockiga stod de alltid i skuggan av U2, med all rätt. Men visst var de stora i mitten slutet på åttiotalet. Nog gjorde de en handfull bra låtar, med facit i hand. Sedan saknade bandet riktigt karismatiska medlemmar (i jämförelse med U2). Det går så klart inte att jämföra deras katalog med U2s - det blir lite korplag mot allsvenskan.

Detsamma gäller ju INXS. I min värld gjorde INXS betydligt fler kompetenta album än Simple Minds. De var ju seriösa konkurrenter till U2 under ett par år (typ 1987-89) men höll inte hela vägen, trots Hutchence. Dock var ju bandet rejält slut redan innan sångaren trasslade in sig i sexleksaker.

Man må tycka vad man vill om det uppblåsta och pompösa med U2 och Bono, men att förneka deras låtskatt och klassiska album fram till Achtung Baby bevisar bara brist på objektiv förmåga. Det är för övrigt inte helt ovanligt att samma personer som "hatar" Bono på samma sätt hatar Sting. Min erfarenhet är att dessa män är sanslösa alfahannar som givetvis hatar andra alfahannar, särskilt om dessa är bildsköna till på köpet.
Citera
2017-01-19, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalkommunist
Simple Minns började väl som ett tredjeklassens new wave band utan några direkta kioskvältare. När de blev arenarockiga stod de alltid i skuggan av U2, med all rätt. Men visst var de stora i mitten slutet på åttiotalet. Nog gjorde de en handfull bra låtar, med facit i hand. Sedan saknade bandet riktigt karismatiska medlemmar (i jämförelse med U2). Det går så klart inte att jämföra deras katalog med U2s - det blir lite korplag mot allsvenskan.

Detsamma gäller ju INXS. I min värld gjorde INXS betydligt fler kompetenta album än Simple Minds. De var ju seriösa konkurrenter till U2 under ett par år (typ 1987-89) men höll inte hela vägen, trots Hutchence. Dock var ju bandet rejält slut redan innan sångaren trasslade in sig i sexleksaker.

Man må tycka vad man vill om det uppblåsta och pompösa med U2 och Bono, men att förneka deras låtskatt och klassiska album fram till Achtung Baby bevisar bara brist på objektiv förmåga. Det är för övrigt inte helt ovanligt att samma personer som "hatar" Bono på samma sätt hatar Sting. Min erfarenhet är att dessa män är sanslösa alfahannar som givetvis hatar andra alfahannar, särskilt om dessa är bildsköna till på köpet.

Verkar som om majoriteten av er iallafall föredrar INXS framför Simple Minds, om man nu måste jämföra dvs. INXS stod på sin "peak" med Kick men dalade egentligen efter sabbatsåret dom tog då Hutchence gjorde soloprojekt. Jag tycker dock att X är deras bästa album.
Citera
2018-09-11, 13:59
Medlem
Och nu börjar Bono håna SD, Sverige och svenskarna också:
https://www.expressen.se/noje/u2s-bono-hanar-jimmie-akesson-pa-valnatten/
Citat:
Under en spelning i Paris gjorde U2:s frontfigur Bono ett politiskt utspel och hånade Sverigedemokraterna från scenen.

Från scenen upprepade U2:s frontperson Bono Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkessons namn flera gånger, samtidigt som han gjorde en Hitlerhälsning.

Det var under ett inslag i konserten som sitt onda alter-ego, karaktären MacPhisto, som U2:s frontperson gjorde sitt politiska utspel.

– Jag kommer precis från Sverige. Jag visste inte hur mycket jag gillade svenskarna, långa blonda, blåögda... tråkiga, sa han från scenen och fortsatte sedan:

– Men nu verkar det som att svenskarna börjar upptäcka sin ariska potential, sa Bono från scenen.
Trevligt...
Citera
2018-09-11, 16:04
Medlem
Svartpixlads avatar
Irland 4,5milj innevånare, 788st beviljade asylansökningar 2016.
Sverige 10milj innevånare, 68090st beviljade asylansökningar 2016.

Naturligtvis har Bono rätt och det är vi som inskränkta rasister.
Senast redigerad av Svartpixlad 2018-09-11 kl. 16:06.
Citera
2018-09-11, 18:23
Medlem
Frimurares avatar
Ja, det är en riktigt vidrig jävel. Det stenrika aset har inte behövt uppleva mångkultur på årtionden, men samtidigt så verkar han ju veta att mångkultur alltid är lika med bra. Vilket jävla as.

Edit: Lyckades fan radera halva inlägget i samband med att jag postade det. Nåja. Huvudsaken var i alla fall att jag fick förolämpa den där jävla Bonobögen.
Senast redigerad av Frimurare 2018-09-11 kl. 18:25.
Citera
2018-09-30, 00:01
Medlem
GormDenGamles avatar
Nu hånar han Åkesson och heilar igen.
Begynnelse till Alzheimers?
Och varför tillåts han att heila?

https://www.sydsvenskan.se/2018-09-29/bono-hacklade-akesson-i-kopenhamn
Citera
2018-09-30, 00:48
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Nu hånar han Åkesson och heilar igen.
Begynnelse till Alzheimers?
Och varför tillåts han att heila?

https://www.sydsvenskan.se/2018-09-29/bono-hacklade-akesson-i-kopenhamn

Är han ärligt talat sjuk i huvudet? Har han ens kollat hur många hans Irland tagit emot? Det finns inte många invandrare på Irland. De blev kritiserade av FN för att de inte tog emot några alls och när de väl vek sig handlade det om en bråkdel av vad både Sverige som Danmark tagit emot.

Jävla idiot. Kritisera ditt eget jävla folk om du ska kritisera någon! Kritisera fan inte det folk som tagit emot hur fan mycket mer än ditt jävla folk!

Men det går inte att kritisera Irländare. Icke. Ska han visa Hitlerhälsning åt någon borde det var det hans eget jävla folk. De flydde verkligen i mass till USA men några muslimer vill de verkligen inte ha på sin lilla ö.
Senast redigerad av Zaedrews 2018-09-30 kl. 00:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in