2022-10-31, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Frågan är varför J säger att M var med på McD-besöket. Vad vinner hon på att ljuga om det när chaffisen, (Mcd-personal?), kameraövervakning osv väldigt lätt kan slå hål på den lögnen?

Kanske för att chauffören är inblandad och sagt åt JJ att säga så, och sen när hon säger det han sagt åt henne till polisen så säger han något annat, som då kan bevisas stämma genom kameror på McD som JJ inte visste fanns.. Vem ser då ut som mördaren..?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricardos
Vi pratar om stadskärnan inte större småstäder. Kommunens yta stor ja men stadskärnan inte större än städer på 3000 invånare. Göteborg Öckerö kommun har väl lägst brott i hela Sverige. Så om man räknar det till Göteborg skärgård. Nu är det inte vissa delar i Vetlanda som är sådan utan hela Vetlanda och inte vissa stadsdelar med mycket invandrare.

Citat:
Ursprungligen postat av missmjau
Precis, inte svårare än så. Har man inte rent mjöl i påsen, eller att man troligen får en hotbild mot sig eller sin familjom man "golar"så håller man nog käft. Många väljer att vara tysta tills förundersökningen är klar och de kan läsa vad åklagaren har, sen bygger de en teori runt den infon.

Känns även som att försvarsadvokaterna har gett dom rådet att vara tysta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Frågan är varför J säger att M var med på McD-besöket. Vad vinner hon på att ljuga om det när chaffisen, (Mcd-personal?), kameraövervakning osv väldigt lätt kan slå hål på den lögnen?

Antagligen för att hon inte förstår att hennes uppgifter kommer att kontrolleras noggrant. Jag skulle tro att det är en av de allra flesta frågorna hon får, och vid den tidpunkten förstår hon inte riktigt allvaret.

Men det är bara vad jag tror
Citera
2022-10-31, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Villfarelse-
Inte MH väl? Har grannen sagt att hon var med? Jag trodde han barra hade kört JJ?

Jo, enligt expressen premium har JJ sagt till både vänner och polisen att hon och MH gick till McDonalds.

Men polisen har vittnesmål som säger att JJ fick skjuts av grannen.

Däri ligger nog mycket av varför dom är häktade.
Citera
2022-10-31, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Tänker på alla filmer man sett😅 kan inte polisen lura MH (som jag tror kan vara lättare att bryta i detta) och säga att JJ sagt att det var MH som mördat TT eller något.. Jag vet att de inte gör så men på något sätt borde polisen kunna bryta deras tystnad.. snart börjar jag tro att tjejerna inte mördat henne🤯
Finns inskrivet i rättegångsbalken att vid förhör får förhörsledare inte använda uppgifter som de vet är felaktiga.
Senast redigerad av Jkpg73 2022-10-31 kl. 13:52.
Citera
2022-10-31, 13:47
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Är det fastställt att det är J som säger detta? Kanske det är M som sagt det.
Om du läser hela utdraget jag citerade så står det att det är "den häktade kvinnan som bor i lägenheten" som sagt detta. Så det är J´s version.
Citera
2022-10-31, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myday1997
Jo, enligt expressen premium har JJ sagt till både vänner och polisen att hon och MH gick till McDonalds.

Men polisen har vittnesmål som säger att JJ fick skjuts av grannen.

Däri ligger nog mycket av varför dom är häktade.

Men det låter för enkelt… JJ ska alltså ha mördat och gömt undan en kropp så bra att ingen hittar den. Men, hon förstod inte en enkel sak som att grannen skulle berätta att han kört endast henne till McD?
Citera
2022-10-31, 13:49
Medlem
Kom TT verkligen fram till JJ lägenhet ?
Kanske blev TT misshandlad ev och strypt redan vid området kring Vetlanda kyrka. Varpå M och/eller J ställde Ts cykel på Gränsgatan och gick hem till till J med TTs mobiltelefon ?

Dunsarna i JJs lägenhet kan som många påpekat. Bero på att J eller M helt enkelt drabbats av ångest eller rent av ilska över den då uppkomna situationen.

Det som motsäger cykelns placering då. Är att vittne säger sig ha sett cykeln utanför J den aktuella natten. Är den vittnesuppgiften rätt så togs cykeln istället med till J lägenhet och ställdes senare på cykelns funna plats. I vilket fall som helst så är det troligt att tro att J och/eller M stal såväl cykel som mobiltelefon av en redan misshandlad T.
Kanske stals förutom cykeln och mobilen, även plånbok, nycklar och även ev väska från T ?

Vi får se hur polisen får ihop det till slut.
Men att T blev misshandlad och kanske strypt redan vid Vetlanda kyrka. Ser jag inte som en omöjlighet
Citera
2022-10-31, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myday1997
Antagligen för att hon inte förstår att hennes uppgifter kommer att kontrolleras noggrant. Jag skulle tro att det är en av de allra flesta frågorna hon får, och vid den tidpunkten förstår hon inte riktigt allvaret.

Men det är bara vad jag tror

Nja... Med tanke på att J måste ha blivit rejält utfrågad förra året när hon var misstänkt för mordbrand så är hon nog ganska så insatt i hur polisens utredare arbetar och vilka frågor som ställs och hur korsförhör går till osv.

Utav de båda MGM så är det definitivt J som har den erfarenheten. M tycks däremot inte ha det. Det är nog isf snarare M som inte förstår allvaret i vissa frågor och svar och den svaga punkten. J känns betydligt mer slipad och om det stämmer att hon är manipulativ och dessutom har lyckats undkomma ansvaret för mordbranden (om hon nu faktiskt har begått den) så är hon nog inte helt omöjlig på att undkomma en hel del av de frågor som polisen annars skulle knäcka oerfarna med.
Citera
2022-10-31, 13:50
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oaklake-15
Det har varit så många bilar inblandade så man hänger fan inte med längre som någon annan skrev hade varit bra med en uppdaterad sammanfattning tyvärr är ju den användaren som var jäkligt duktig på det avstängd några dagar till
Verkligen!
Har dock inte sett någon artikel eller inlägg om att den ”röda Audin” inte är intressant längre.

GrevenFB har varit saknad denna vecka, det håller jag med om!
Citera
2022-10-31, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Men det låter för enkelt… JJ ska alltså ha mördat och gömt undan en kropp så bra att ingen hittar den. Men, hon förstod inte en enkel sak som att grannen skulle berätta att han kört endast henne till McD?

Ja, man har hört konstigare versioner från tidigare gärningsmän som blånekar trots mycket, mycket tung bevisning.

Ofta också när två har pratat ihop sig - till slut viker sig den ena men den andra blånekar för att så småningom, efter FUP osv blir offentligt för hen, skylla på den andre.
Citera
2022-10-31, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SayWhatAgain
Verkligen!
Har dock inte sett någon artikel eller inlägg om att den ”röda Audin” inte är intressant längre.

GrevenFB har varit saknad denna vecka, det håller jag med om!

Nej jag har nog inte läst det heller i någon artikel heller utan var väl någon härifrån som visste något om det eller så är det helt enkelt en trådsanning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in