2022-10-31, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Det finns dom som suttit mycket längre än så och blivit rentvådda, en rättspsykiatrisk undersökning slår inte fast någon skuld heller, så går det inte att resonera, man är att betrakta som oskyldig tills motsatsen bevisats, det kallas för oskuldspresumtion!
Oturligt nog har du rätt. Personligen anser jag att om någon är tillräckligt skum för att bli häktad på sannolika skäl för ett grovt brott bör man för allmänhetens säkerhet betrakta denne som skyldig tills misstankarna är avskrivna eller personen blivit friad i domstol.
Citera
2022-10-31, 13:36
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Min spontana uppfattning är att det läggs för mycket energi på att någon av grannarna ska vara involverade i det här och fokus borde istället läggas på den mannen på parkeringen vid McD och varför J ansåg det viktigt att prata med honom just då i regnet (om det nu regnade?) på ett vis som inte kan spåras.

Blott en reflektion.
Det fetade.
Jag hoppas polisen har koll på Audin men för trådens utveckling hade det varit intressant att veta vem/vilka som satt i bilen.
Citera
2022-10-31, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsmongo
Det finns flera platser som skulle vara lämpliga men jag skulle nog mer säga att det är mycket sällan kontroller. Åkte förbi en i Ekenässjön i somras, kan nog inte minnas när jag såg en innan det.

Tack! Går helt enkelt inte att utesluta vägar p.g.a polisnärvaro. Gm kan ha åkt vart som utan större risk att bli stoppad. Tänker även på rattfylla. Vet man att risken är nästintill obefintlig att bli stoppad så kör man väl på.
Citera
2022-10-31, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youareneveralone
Personen i bilen som JJ gick fram till ska enligt tråden självmant gått till polisen när publiceringen av att T försvann kommit ut.

Ok, tack för upplysningen. Uppskattar det. Det har jag helt missat. Ber om ursäkt för det.

Modsen borde kanske uppdatera trådinfo med sådana här saker så man slipper spekulera i saker som redan är utredda? (helt omöjligt att söka på allt) Försöker kolla trådinfon så gott jag kan.

Edit: Fast då innebär det alltså att J gick i regnet till honom för lite kort kallprat? Det stärker ju isf bilden av att J är antingen ganska känslokall/likgiltig och i full kontroll av sina känslor och situationen trots allt som eventuellt har hänt med T. ELLER, så kan det tolkas som att J faktiskt inte är skyldig till något alls. Väldigt svårtolkat.
Senast redigerad av linakova 2022-10-31 kl. 13:40.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myday1997
Det har rapporterats att JJ sagt till polis att hon och MH gick till Mcd, men det finns bevis för att grannen körde dem
Inte MH väl? Har grannen sagt att hon var med? Jag trodde han barra hade kört JJ?
Citera
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youareneveralone
Personen i bilen som JJ gick fram till ska enligt tråden självmant gått till polisen när publiceringen av att T försvann kommit ut.
Uppfattade det mer som att det var den mörka bilen som det fanns video på?
Där man eventuellt misstänkte att det var Tove som syntes med??
Citera
2022-10-31, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SayWhatAgain
Det fetade.
Jag hoppas polisen har koll på Audin men för trådens utveckling hade det varit intressant att veta vem/vilka som satt i bilen.

Men alltså den bilen som JJ skulle gått fram till på McDonalds, den personen har ju enligt flera uppgifter redan självmant varit hos polisen och blivit förhörd känns som att man har koll på den bilen Och personen
Citera
2022-10-31, 13:39
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oaklake-15
Men alltså den bilen som JJ skulle gått fram till på McDonalds, den personen har ju enligt flera uppgifter redan självmant varit hos polisen och blivit förhörd känns som att man har koll på den bilen Och personen
Se mitt inlägg lite längre upp.
Citat:
Citera
2022-10-31, 13:41
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myday1997
Expressen Premium, utdrag:
” Den häktade kvinnan som bor i lägenheten anhölls under måndagen och under det första dygnet efter försvinnandet berättade hon sin version av vad som hänt för vänner.
Enligt den versionen ska hon och Tove ha blivit osams på nattklubben Nöjet i centrala Vetlanda men bestämt sig för att prata ut – och därför gått hem till den nu häktade kvinnan där de blivit sams, enligt P4 Jönköping, som pratat med flera personer ur kvinnornas bekantskapskrets.
Luckor i kvinnans version
Kvinnan ska ha uppgett att Tove cyklade hem runt klockan 03 och att hon därefter begav sig till en hamburgerrestaurang tillsammans med den andra misstänkta kvinnan, rapporterar P4 Jönköping.
Enligt uppgifter i utredningen finns det dock flera möjliga luckor i hennes version, erfar Expressen.
Vittnesmål går också emot hennes redogörelse.
Enligt uppgifter till Expressen ska polisen kunna placera samma häktade kvinna vid ett dygnet runt-öppet McDonald's i centrala Vetlanda. Hon ska dock ha begett sig dit utan den andra häktade kvinnan.
Frågan är varför J säger att M var med på McD-besöket. Vad vinner hon på att ljuga om det när chaffisen, (Mcd-personal?), kameraövervakning osv väldigt lätt kan slå hål på den lögnen?
Citera
2022-10-31, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX

De kniper käften eftersom det har de bestämt i samförstånd.

Precis, inte svårare än så. Har man inte rent mjöl i påsen, eller att man troligen får en hotbild mot sig eller sin familjom man "golar"så håller man nog käft. Många väljer att vara tysta tills förundersökningen är klar och de kan läsa vad åklagaren har, sen bygger de en teori runt den infon.
Citera
2022-10-31, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SayWhatAgain

Ja den personen också.
Det har varit på tal om båda dessa förare.
Citera
2022-10-31, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Frågan är varför J säger att M var med på McD-besöket. Vad vinner hon på att ljuga om det när chaffisen, (Mcd-personal?), kameraövervakning osv väldigt lätt kan slå hål på den lögnen?

Är det fastställt att det är J som säger detta? Kanske det är M som sagt det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in