2022-10-31, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkelstorp1
Måste bara uppdatera mig lite
Innan sa ryssbabbarna att Ryssland undvek civila mål
Sen lät de att man sköt på civila mål för att Ukrainska soldater gömde sig där

Men dagens attacker mot el å vatten då ?

Väntar gärna svar från invandrarna
Zahle
Saggi
Osv
Troligen som ett led i att sabotera Ukrainas möjlighet att föda upp attack-guldfiskar, då de ses som ett hot mot den genomrostade ryska skrotflottan. Om barnamördare v.puttin tror att hans popularitet ökar bland den ukrainska befolkningen genom att bomba infrastruktur så lär han ha fel. Hen bör också komma ihåg att det står Ukraina fritt att bomba ryska städer, så det kanske kommer ett symboliskt svar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Man kan väl inte döma ut 50 miljoner människor bara för att Hitler var som han var?

Nä , så då välkomnar man en invasion. Bra där
Citera
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
Jag talar inte för Ryssland, jag bryr mig inte om Ryssland jag bor I Sverige och vill Sverige det bästa, om Ryssland vinner mot USA är det ett steg i rätt riktning för ett bättre Sverige, ett allierad Europa hade tjänat mer en att vara en knähund åt USA som Sverige är just nu.

Sluta svara på mina inlägg om du anser mig vara korkad.

Nyss ville du att Väst skulle förgöras. Nu påstår du att du bor i väst och vill det bästa för det. En sak är säkert och det är att du har problem. Varför åker du österut till dina förlovade länder och bor där utan bögar och oliktänkande? Har du bögskräck rekomenderar jag något arabland där det är diktatur.
Citera
2022-10-31, 12:53
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Ja....Syrien har väl ryska grejer precis Irak hade?
Tror det. Ukraina har alltså bättre grejer?
Citera
2022-10-31, 12:54
Medlem
Citat:
Det låter orimligt att stridsflygplan skulle vara chanslösa mot ett land som har luftvärn och robotar. Nyligen har israeliska stridsflygplan attackerat iranska vapenfabriker i Syrien. Innebär det att Syrien saknar luftvärn?

Både ja och nej på frågan.
Syrien har väl ryskt luftvärnsförsvar.

Vi ser ju skillnaden i Ukraina.
Iallafall jag har upptäckt det.
Citera
2022-10-31, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Ryska förstärkningar på 260 000 man ligger just nu i träning, och man väljer aktivt att ligga lågt till midterms i USA är över. När både representanthuset och senaten tillhör republikanerna (vilket opinionen antyder) så kommer mycket att hamna i ett nytt läge. Geopolitik handlar som sagt inte bara om slagfältet, även om ni barnsliga och obildade individer tror att allt handlar om vapen. Hade ni trasiga leksaker som barn eller?

Jag skulle säga att detta kriget handlar extremt lite om slagfältet och även om USA vill förlänga kriget kan de inte göra något annat än att låta Ryssland vinna som jag ser det.

Utslagen infrastruktur och en ekonomisk kollaps samt att stöder försvinner för att väst inte vill betala för kriget tror jag kommer leda till att det tar slut nu i vinter men vi får väl se
Citera
2022-10-31, 12:56
Medlem
Citat:
Tror det. Ukraina har alltså bättre grejer?

Det och de verkar ha lärt sig använda grejorna.
Citera
2022-10-31, 12:58
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Det låter orimligt att stridsflygplan skulle vara chanslösa mot ett land som har luftvärn och robotar. Nyligen har israeliska stridsflygplan attackerat iranska vapenfabriker i Syrien. Innebär det att Syrien saknar luftvärn?

Det är inte en generell regel men i Ukraina har båda sidors flygplan varit mycket sårbara. Båda började med liknande teknologi i flyg och luftvärn (Baserat på Sovjetiska vapen), och där drar tydligen flyget det kortare strået. Senare har ju Ukraina dels fått andra västerländska luftvärnssystem och dessutom Harm-robotar som förstör ryskt lyftvärn. Det har lett till att Ukraina nu kan flyga mer.

I Syrien beror det ju på vilket luftvärn Syrien har och vilka flygplan Israel har. Kanske är de israeliska flygplanen bättre än de ukrainska och det syriska luftvärnet sämre? Det är ju en teknologisk kapplöpning, men masseffekt kan också ha betydelse, som när ryssarna skickade en massa billiga iranska drönare. Eller när Ukraina sänkte Moskva och mättade ryska luftvärnet med drönare så att robotar kom fram och sänkte båten.
Citera
2022-10-31, 13:00
Medlem
ChiefenKings avatar
Varifrån kommer missilerna som träffar mjuka värden? Om det är inifrån Ryssland så finns inget annat val än att gå till attack där, om inte så är det kört för Ukraina oavsett vad som händer vid frontlinjen.
Citera
2022-10-31, 13:00
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det är inte en generell regel men i Ukraina har båda sidors flygplan varit mycket sårbara. Båda började med liknande teknologi i flyg och luftvärn (Baserat på Sovjetiska vapen), och där drar tydligen flyget det kortare strået. Senare har ju Ukraina dels fått andra västerländska luftvärnssystem och dessutom Harm-robotar som förstör ryskt lyftvärn. Det har lett till att Ukraina nu kan flyga mer.

I Syrien beror det ju på vilket luftvärn Syrien har och vilka flygplan Israel har. Kanske är de israeliska flygplanen bättre än de ukrainska och det syriska luftvärnet sämre? Det är ju en teknologisk kapplöpning, men masseffekt kan också ha betydelse, som när ryssarna skickade en massa billiga iranska drönare. Eller när Ukraina sänkte Moskva och mättade ryska luftvärnet med drönare så att robotar kom fram och sänkte båten.
Okej. Intressant med fakta. Teknologin är alltså avgörande.
Citera
2022-10-31, 13:09
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChiefenKing
Varifrån kommer missilerna som träffar mjuka värden? Om det är inifrån Ryssland så finns inget annat val än att gå till attack där, om inte så är det kört för Ukraina oavsett vad som händer vid frontlinjen.

Vissa (Kryssningsrobotar) skickas från fartyg och ubåtar, vissa släpps från flygplan som flyger utanför Ukraina. Vissa skjuts från land från Ryssland och Vitryssland. Jag är osäker på om de även skjuts från ockuperat område i Ukraina.

Nej det är inte kört, robotarna och drönarna attackerar främst civila mål. Militären påverkas inte så mycket. Och många skjuts ned.
Citera
2022-10-31, 13:10
Medlem
Citat:
Det är stor skillnad på luftvärn och luftvärn, stridsflygplan och stridsflygplan..

Iran har luftvärn för kalla kriget Israel har stridsflygplan för ww3.

Ryzzland flygplan är mest med teknik för/från kalla kriget, Ukraina har luftvärn för ww3 numera.

Iraks Saddam hade tanks mm för kalla kriget slogs ut på 3 dagar av Väst med teknik o flyg för ww3.

Putin har och gör ständigt grova felbeslut och grova missbedömningar före, under och troligen efter invasionen av Ukraina. Han försöker invadera Ukraina med taktik och teknik för kalla kriget och möts med teknik och taktik för ww3. Går inte. Inte en chans. Att rädda detta fiasko med omotiverade och tvångsrekryterade går inte heller.

Terrorbombningarna mot civila mål i Ukraina som imorse fullbordar fiaskot.
Ökar kraftigt på antalet krigsbrott allteftersom begångna av Ryzzland sker inför hela världsopinionen ökar motvilja och hatet mot ryzzland.
Det som ryzzarna benämner Ryssofobin.
Senast redigerad av Antistalk 2022-10-31 kl. 13:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in