2022-10-31, 12:30
Medlem
raskenss avatar
44 av 50 kryssningsrobotar sköts ner i går. Ukraina blir verkligen bättre och bättre på luftförsvaret:

https://twitter.com/Flash_news_ua/status/1586993513375453186?s=20&t=WEGc4njbhgxULwnW9ScXqA
Citera
2022-10-31, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
Precis, väst måste förgöras, sen om det är Ryssland som fixar det eller inte det kvittar för mig.

Jag vill inte att mina barn växer upp i ett samhälle där det man normaliserar folk som byter kön och hetsar 8 åringar att kunna identifiera sig motsatt kön.

Bara i dagens dagis så uppmuntrar man pojkar att leka med dockor och tjejer med bilar.

Det är sjukt och galet hur prideparader hyllas som om det på något sätt är något bra för världen, för mig kvittar det vem man ligger med men när dessa saker och ting ska hyllas och skrivas om i media det tycker jag är galet.
Så dynghögen puttler terrorbombar städer, mördar tiotusentals civila i Ukraina och offrar tiotusentals unga ryska värnpliktiga för att förbjuda flickor på dagis att leka med bilar. Är det rätt uppfattat?
Citera
2022-10-31, 12:39
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
650 döda ryssar i går. Dom fortsätter ha enorma förluster.

Film på när dom skjuter Himars, fem skott fem träffar på ryska bandhaubits.

https://twitter.com/Poutsup/status/1586942232187240449?s=20&t=UyzbPGZjnFmCrpfVgr8O1w

Kommer nog att vara så den närmaste tiden.., den nya "batchen" som knappt fått vapen eller träning. Om det blir några överlevande ifrån dessa.., som kommer att ringa hem.., kommer nog inte moralen på hemmafronten att öka precis..

Få se när Putin sparkar nästa general.
Citera
2022-10-31, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Någon
Hur många 8-åringar far illa av att hetsas till könsbyte i Sverige per år och hur många 8-åringar far illa av Rysslands terrorkrig i Ukraina? Funderar lite kring dina prioriteringar här?
Exakt. Och för att lägga till, hur många 8-åringar for illa i Ryssland även före invasionen pga alkoholmissbrukande våldsamma föräldrar och social misär i Ryssland överlag? Perspektiv… Men det ingår väl inte i manuset från Kreml.
Citera
2022-10-31, 12:44
Medlem
Citat:
Jag talar inte för Ryssland, jag bryr mig inte om Ryssland jag bor I Sverige och vill Sverige det bästa, om Ryssland vinner mot USA är det ett steg i rätt riktning för ett bättre Sverige, ett allierad Europa hade tjänat mer en att vara en knähund åt USA som Sverige är just nu.

Sluta svara på mina inlägg om du anser mig vara korkad.
Varför skulle diktatur, ohejdad korruption, teknologisk efterblivenhet och 25% av befolkningen med utedass vara eftersträvansvärt tycker du?

Väst styrka kommer sig av likhet inför lagen, rätten till liv och egendom, och näringsfriheten. De två förstnämnda växte fram under medeltiden, den sistnämnda under 1700- och 1800-talen. Ingen av de tre har ännu slagit igenom i Ryssland, ett faktum som dömt ryssarna till elände.
Citera
2022-10-31, 12:46
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Lugna ned dig och ta ett sista glas. I värsta fall får du flytta från förorten och undvika no-go-zonen.

249 dagar av invasionen nu och Ryssland saknar lösningar.

Ryska förstärkningar på 260 000 man ligger just nu i träning, och man väljer aktivt att ligga lågt till midterms i USA är över. När både representanthuset och senaten tillhör republikanerna (vilket opinionen antyder) så kommer mycket att hamna i ett nytt läge. Geopolitik handlar som sagt inte bara om slagfältet, även om ni barnsliga och obildade individer tror att allt handlar om vapen. Hade ni trasiga leksaker som barn eller?
Citera
2022-10-31, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
44 av 50 kryssningsrobotar sköts ner i går. Ukraina blir verkligen bättre och bättre på luftförsvaret:

https://twitter.com/Flash_news_ua/status/1586993513375453186?s=20&t=WEGc4njbhgxULwnW9ScXqA

Jag undrar varför inte ryssarna gör som araberna när de beskjuter Israel?
Araberna skickar upp massa tomhylsor blandade med aktiva mot luftförsvaret.

Min fråga är, har inte ryssarna några tomhylsor, förutom deras ledning i Kreml?
Eller rent krasst, är de verkligen så korkade?
Citera
2022-10-31, 12:49
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Hade man bara behövt skjuta ned ukrainska plan i luftstrider för att få luftherravälde så hade man nog offrat många plan för det. Men man var också tvungna att slå ut ukrainskt luftvärn, inklusive infanteristernas bärbara robotar. Det klarade man inte av så då hade det varit självmord att skicka in alla flygplan.
Det låter orimligt att stridsflygplan skulle vara chanslösa mot ett land som har luftvärn och robotar. Nyligen har israeliska stridsflygplan attackerat iranska vapenfabriker i Syrien. Innebär det att Syrien saknar luftvärn?
Citera
2022-10-31, 12:50
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Det låter orimligt att stridsflygplan skulle vara chanslösa mot ett land som har luftvärn och robotar. Nyligen har israeliska stridsflygplan attackerat iranska vapenfabriker i Syrien. Innebär det att Syrien saknar luftvärn?
Googla "Stand-off" och se vad det innebär.
Citera
2022-10-31, 12:51
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Precis, väst måste förgöras, sen om det är Ryssland som fixar det eller inte det kvittar för mig.

Jag vill inte att mina barn växer upp i ett samhälle där det man normaliserar folk som byter kön och hetsar 8 åringar att kunna identifiera sig motsatt kön.

Bara i dagens dagis så uppmuntrar man pojkar att leka med dockor och tjejer med bilar.

Det är sjukt och galet hur prideparader hyllas som om det på något sätt är något bra för världen, för mig kvittar det vem man ligger med men när dessa saker och ting ska hyllas och skrivas om i media det tycker jag är galet.
Du tycker det är försvarligt att Ryssland invaderar, mördar, våldtar och plundrar p.g.a. att pojkar leker med dockor och flickor leker med bilar?

Pride är i grunden en bra sak, men du kan ju flytta till typ Iran om det är så hemskt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer

Ja....Syrien har väl ryska grejer precis Irak hade?
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Det påstås att Ukraina sköt ned 44 av 50 kryssningsrobotar för Ryssland. Om det stämmer så blir det väldigt dyrt och resurskrävande för Ryssland att slå ut el, värme och vatten för de ukrainska civila. Dessa robotar är dyra, och de har inte hur många som helst. Har Ukraina neutraliserat ännu en förmåga där Ryssland var överlägsna i början av kriget?
https://www.youtube.com/post/UgkxvsD7s0DaJfaglYQdnWnSn2ufPJ_clvNN
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in