2022-11-19, 16:31
  #553
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
De kanske får betala för den terror de utfört i sju svåra år.
Så det fungerar, politiker straffar lokalbefolkningen för nåt som andra politiker ligger bakom.
Ditt svar tyder på att du anser det vara OK!
Citera
2022-11-19, 16:34
  #554
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Umki
Ditt svar tyder på att du anser det vara OK!
Jag tycker det är helt ok mot Ukraina.
Mot civilbefolkning är det aldrig ok.
Oavsett om de är ryssar, ukrainare, berber eller nåt annat.
Citera
2022-11-19, 19:12
  #555
Medlem
Fibonaccitals avatar
Oops...

Vem blåste denna gasledningen?

Gasledning utanför Sankt Petersburg har exploderat

https://www.expressen.se/nyheter/gasledning-utanfor-sankt-petersburg-har-exploderat/

Plötsligt fylldes himlen av eld.

En rysk gasledning utanför Sankt Petersburg har exploderat på lördagen – det är oklart vad som hänt och hur omfattande skador som orsakats.


Meduza rapporterar vidare att explosionen tros ha orsakats av att trycket i en gasledning förändrades.*
https://twitter.com/adagamov/status/1593953159663484928
Citera
2022-11-20, 07:02
  #556
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Umki
Synpunkter på terror mot civilbefolkningen i Ukraina, du kanske tycker det är helt OK?

Det behöver du inte fråga. Självfallet är det helt oacceptabelt. Jag sympatiserar med Ukrainas folk. Jag har ju också sett på TV hur ryska invasionssoldater betett sig i Ukraina. Men om det skulle komma till ett val mellan Ukrainas folk eller att jordklotet blir obeboeligt pga kärnvapen, skiter jag i Ukrainas folk.
Citera
2022-11-20, 11:48
  #557
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Umki
Synpunkter på terror mot civilbefolkningen i Ukraina, du kanske tycker det är helt OK?
Heöt OK? Överlevare från Mariupol vittnar om övergrepp från Ukraina vars soldater använde dem som mänskliga sköldar och avrättade civila som försökte lämna staden.

https://odysee.com/@iEarlGrey:9/donbass-i'm-alive!-mariupol-survivors-of:f
Citera
2022-11-20, 14:32
  #558
Medlem
Ryssarna är livrädda för UK.!

(Kom ihåg att Sverige och Finland egentligen inte behöver gå med i NATO, britternas säkerhetsgarantier till oss räcker mer än väl, det vet nog både ryssen, NATO och finnen.
Svensken vet inget om krigföring än så länge, vi andra håller på och lär upp honom as we spiik)
__________________
Senast redigerad av rantaplan 2022-11-20 kl. 14:42.
Citera
2022-11-20, 20:40
  #559
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Jag tycker det är helt ok mot Ukraina.
Mot civilbefolkning är det aldrig ok.
Oavsett om de är ryssar, ukrainare, berber eller nåt annat.
Hur skiljer du på Ukraina ok, civilbefolkning inte ok??
Citera
2022-11-20, 20:45
  #560
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
De kanske får betala för den terror de utfört i sju svåra år.
Så det fungerar, politiker straffar lokalbefolkningen för nåt som andra politiker ligger bakom.
Terror mot vad, de gröna männnen (ryssar med allierade) som invaderade Krim och Luhansk och Donets?
Citera
2022-11-20, 20:46
  #561
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Umki
Hur skiljer du på Ukraina ok, civilbefolkning inte ok??
Ja du det är väl inte så svårt.
Vägar, flygplan, politiker och soldater är till exempel inte civilbefolkning.
Citera
2022-11-20, 20:47
  #562
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Umki
Terror mot vad, de gröna männnen (ryssar med allierade) som invaderade Krim och Luhansk och Donets?
Mot de ryssar som bor där.
Citera
2022-12-23, 09:46
  #563
Medlem
https://www.washingtonpost.com/national-security/2022/12/21/russia-nord-stream-explosions/

WP (som är megafon åt Bidenadm) har en artikel om NS där man konstaterar att det verkar osannolikt att det skulle vara Ryssland som ligger bakom sabotaget, enligt de flesta experter.
Utredningen så här långt indikerar att sabotaget kräver en statsledd operation men man kan ändå inte peka ut aktören eller nämna några misstänkta.
Antagligen beror det på att det vore politisk dynamit om det framkommer att det var ett NATO land.
Hade man bevis för att det var Ryssland hade man tvingats lägga fram dem och publicera utredningen så nu gör man så här istället.
Alltså lägger man locket på.
Citera
2023-01-13, 22:48
  #564
Medlem
Tammers avatar
Någon som har hört nåt om Nordstream 2? Inga nyheter, inga undersökningar, inga teorier luftas längre i media.
Locket på, med andra ord. Vilket tyder på att Ryssland är oskyldiga, för då hade det skrikigts högt om sabotage, hämnd, hotelser och annat från Svenska regeringen. Kan det vara Nato, eller var det en olyckshändelse?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in