Citat:
Ursprungligen postat av
leosurvey
Om inte annat så kan ju hjärnan få lite spratt. Har någon sett TT i lägenheten över huvud taget?. Men här reserverar jag mig ifall någon har övertygande uppgifter om att hon setts där.
Vad det framstår så verkar det endast vara MGM:s vittnesmål som placerar T i J:s lgh, samt möjligen samtalen till pojkvännen (det är ju fortfarande lite oklart som jag uppfattar det dels vad som sagts i det samtalet som skedde 01:49 samt i röstmeddelandet 02:30 och även om T befann sig i lghn, på väg till den, eller ifrån den vid de båda samtalen).
Vi har ju konstaterat (tror jag) att det finns en hypotetiskt möjlighet att T aldrig ens nådde till lghn från Nöjet. Så svaret på din fråga är att om någon har sett T i lghn över huvud taget så är det förmodligen J och M. Men deras vittnesmål kan vi ju inte helt till 100% lita på heller, om de nu är GM.
Oavsett vad så verkar det ju inte finns någon utomståendes part som med ögon bevittnat att T skulle ha kommit till huset eller varit i lghn. Inte heller att hon ska ha lämnat det.
Det som talar för att hon varit vid huset och i lghn är möjligen annars cykeln som grannen bevittnat stod utanför huset med en påse i cykelkorgen. MEN även den kan ju faktiskt vara ditkörd av någon annan än T. Så inte heller den säger med säkerhet att T befunnit sig vid/i huset under natten.
Som sagt, det är ju väldigt mycket indicier i det här fallet som talar för sannolikheter åt olika håll, men väldigt lite 100%ig fakta.