2022-10-31, 01:57
Medlem
BrotherLouie123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Kul med lite fler som vågar tänka utanför boxen. Om vi ponerar att din teori nr 2 stämmer så torde det i så fall innebära att pappan är övertygad om att det är hans dotter J som har begått mordet på T. Isf är det det de har berättat för honom (alternativt att han är medveten om att hans dotter har psykopatiska tendenser eller liknande, kanske vet han om att hans dotter faktiskt hade tänt på dörren till exet etc). För annars om det inte är J som är mördaren så låter det ändå otroligt om pappan tar den risken för att skydda M, om nu M skulle vara mördaren. Pappan vet ju inte heller om MGM har lämnat spår i lghn så han tar ju en oerhört stor risk här att vara behjälplig för ett brott som kanske ändå inte går att dölja.

Det som talar emot din teori är annars av vilken anledning M och J sedan hamnar i bilen vid Illhärjan på morgonen, om de nu inte hade något alls med dumpningen att göra. Vi utgår från att vittnesmålet om det stämmer, för sakens skull. Hur kommer det in i bilden?

Hon erkänner för sin pappa att det är hon som har tagit livet av henne, MH har hjälpt till på ett eller annat sätt. Han gör allt för att skydda sin dotter. De åker till Illhärjen om det nu stämmer att de har setts där omkring, det ligger inte särskilt långt ifrån pappans gård. Pappan tar eventuellt med sig nåt i bilen som han kan transportera kroppen i. Han säger till tjejerna att sitta kvar i bilen under tiden.
Citera
2022-10-31, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Och då är poängen att det var samtalet till anhöriga som sattes som sista livstecken. Så din uppgift om något vittne vid den tidpunkten var fel. Därav undran varför inte åklagaren gör likadant i Vetlanda med sista livstecknet.

Sista livstecken och sista kända vistelseort är ju dock två olika saker?
Det kan ju vara så att åklagaren helt enkelt är tvungen att sätta ut en tid och plats och då tog man den sista tidpunkten när man hade kontakt med BO i någon form och sista platsen där man vet att hon befunnit sig. Men jag håller med dig om att det är förvirrande när dessa två inte korrelerar mot varandra i samma händelse och tidpunkt. Kanske skulle fråga den åklagaren om just det?
Citera
2022-10-31, 02:03
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sneakygirl
Angående röda Audin

Kolla instagram, välj platser: vetlanda
Scrolla ner till 25 september där det är en röd Audi.
Personen har öppen IG
Det är rätt sannolikt att grannen som körde JJ känner den snubben, familjen bodde ju i Sävsjö tills för ett år sedan. Förutom den 18-åriga brodern som ska ha bott i Vetlanda.
Citera
2022-10-31, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherLouie123
Hon erkänner för sin pappa att det är hon som har tagit livet av henne, MH har hjälpt till på ett eller annat sätt. Han gör allt för att skydda sin dotter. De åker till Illhärjen om det nu stämmer att de har setts där omkring, det ligger inte särskilt långt ifrån pappans gård. Pappan tar eventuellt med sig nåt i bilen som han kan transportera kroppen i. Han säger till tjejerna att sitta kvar i bilen under tiden.

Fullt möjligt.
Min motfråga här blir dock - hur får J och pappan kontakt? Det bör ju finnas mobilloggar som isf ger polisen en hint om att de haft samröre den morgonen och då torde de ju inte ha avskrivit pappan så snabbt (antar ju att de har gjort det eftersom han inte har häktats).

Återstår dessutom en fråga kring vid vilken tidpunkt som T:s kropp i så fall forslades ut från huset också. Om det gjordes direkt på morgonen så undrar man ju varför de var kvar där sedan 4-5 timmar senare i en immig bil. Det logiska vore ju att köra ut direkt i skogen i mörkret med liket och dumpa det med mindre risk att någon ser i mörkret. Eller iaf att göra det ännu tidigare på morgonen i tidigt gryningsljus.

Men jag ger dig absolut att din teori inte är helt omöjlig.

Hoppas ju fortfarande dock på att T snart hittas vid liv. Man önskar ju verkligen att det här ska få ett lyckligt slut.
Citera
2022-10-31, 02:05
Medlem
Citat:
Sista livstecken och sista kända vistelseort är ju dock två olika saker?
Det kan ju vara så att åklagaren helt enkelt är tvungen att sätta ut en tid och plats och då tog man den sista tidpunkten när man hade kontakt med BO i någon form och sista platsen där man vet att hon befunnit sig. Men jag håller med dig om att det är förvirrande när dessa två inte korrelerar mot varandra i samma händelse och tidpunkt. Kanske skulle fråga den åklagaren om just det?
Om inte annat så kan ju hjärnan få lite spratt. Har någon sett TT i lägenheten över huvud taget?. Men här reserverar jag mig ifall någon har övertygande uppgifter om att hon setts där.
Citera
2022-10-31, 02:15
Medlem
Citat:
Om inte annat så kan ju hjärnan få lite spratt. Har någon sett TT i lägenheten över huvud taget?. Men här reserverar jag mig ifall någon har övertygande uppgifter om att hon setts där.

Vad det framstår så verkar det endast vara MGM:s vittnesmål som placerar T i J:s lgh, samt möjligen samtalen till pojkvännen (det är ju fortfarande lite oklart som jag uppfattar det dels vad som sagts i det samtalet som skedde 01:49 samt i röstmeddelandet 02:30 och även om T befann sig i lghn, på väg till den, eller ifrån den vid de båda samtalen).

Vi har ju konstaterat (tror jag) att det finns en hypotetiskt möjlighet att T aldrig ens nådde till lghn från Nöjet. Så svaret på din fråga är att om någon har sett T i lghn över huvud taget så är det förmodligen J och M. Men deras vittnesmål kan vi ju inte helt till 100% lita på heller, om de nu är GM.

Oavsett vad så verkar det ju inte finns någon utomståendes part som med ögon bevittnat att T skulle ha kommit till huset eller varit i lghn. Inte heller att hon ska ha lämnat det.

Det som talar för att hon varit vid huset och i lghn är möjligen annars cykeln som grannen bevittnat stod utanför huset med en påse i cykelkorgen. MEN även den kan ju faktiskt vara ditkörd av någon annan än T. Så inte heller den säger med säkerhet att T befunnit sig vid/i huset under natten.

Som sagt, det är ju väldigt mycket indicier i det här fallet som talar för sannolikheter åt olika håll, men väldigt lite 100%ig fakta.
Citera
2022-10-31, 02:17
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tausen
Är du en läkare/farmaceut?
Att sitta och hitta på lögner om en försvunnen 21-åring pga en bild som är utlagd på MP… Skäms! 🤬

Men nu ställde Starback en fråga och du reagerade med hat och ilska.

(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Två kvinnor häktade.

Ögonen kan säga rätt mycket om en person använder droger eller ej.
Citera
2022-10-31, 02:19
Medlem
Citat:
Vad det framstår så verkar det endast vara MGM:s vittnesmål som placerar T i J:s lgh, samt möjligen samtalen till pojkvännen (det är ju fortfarande lite oklart som jag uppfattar det dels vad som sagts i det samtalet som skedde 01:49 samt i röstmeddelandet 02:30 och även om T befann sig i lghn, på väg till den, eller ifrån den vid de båda samtalen).

Vi har ju konstaterat (tror jag) att det finns en hypotetiskt möjlighet att T aldrig ens nådde till lghn från Nöjet. Så svaret på din fråga är att om någon har sett T i lghn över huvud taget så är det förmodligen J och M. Men deras vittnesmål kan vi ju inte helt till 100% lita på heller, om de nu är GM.

Oavsett vad så verkar det ju inte finns någon utomståendes part som med ögon bevittnat att T skulle ha kommit till huset eller varit i lghn. Inte heller att hon ska ha lämnat det.

Det som talar för att hon varit vid huset och i lghn är möjligen annars cykeln som grannen bevittnat stod utanför huset med en påse i cykelkorgen. MEN även den kan ju faktiskt vara ditkörd av någon annan än T. Så inte heller den säger med säkerhet att T befunnit sig vid/i huset under natten.

Som sagt, det är ju väldigt mycket indicier i det här fallet som talar för sannolikheter åt olika håll, men väldigt lite 100%ig fakta.
Cykeln ska väl ha varit låst på Storgatan. Jaa är det TT som låst den eller är det någon annan?.
Citera
2022-10-31, 02:19
Medlem
BrotherLouie123s avatar
Citat:
Fullt möjligt.
Min motfråga här blir dock - hur får J och pappan kontakt? Det bör ju finnas mobilloggar som isf ger polisen en hint om att de haft samröre den morgonen och då torde de ju inte ha avskrivit pappan så snabbt (antar ju att de har gjort det eftersom han inte har häktats).

Återstår dessutom en fråga kring vid vilken tidpunkt som T:s kropp i så fall forslades ut från huset också. Om det gjordes direkt på morgonen så undrar man ju varför de var kvar där sedan 4-5 timmar senare i en immig bil. Det logiska vore ju att köra ut direkt i skogen i mörkret med liket och dumpa det med mindre risk att någon ser i mörkret. Eller iaf att göra det ännu tidigare på morgonen i tidigt gryningsljus.

Men jag ger dig absolut att din teori inte är helt omöjlig.

Hoppas ju fortfarande dock på att T snart hittas vid liv. Man önskar ju verkligen att det här ska få ett lyckligt slut.

De har väntat en liten stund att åka efter att JJ kom tillbaka från donken.
De har inte tagit kontakt via mobilerna just för att de vet att de blir spårade. Mobilerna har de lämnat hemma. De har tagit nåns bil hem till JJ pappa varefter JJ har gått in själv och förklarat allting. De åker iväg och pappan tar hand om kroppen. Sen vet man hur lång tid det tog och när isåfall nåt vittne skulle ha sett bilen.
Citera
2022-10-31, 02:23
Medlem
Citat:
Cykeln ska väl ha varit låst på Storgatan. Jaa är det TT som låst den eller är det någon annan?.

Cykeln har ju stått utanför J:s hus under natten och sedan flyttats av någon person till där den sedan hittats låst. Vem som har gjort det vet vi inte. Går inte att spekulera i egentligen. Vi kan bara konstatera att grannen har observerat cykeln under natten vid tidpunkten för McD-resan med J. Och sedan senare på morgonen har man konstaterat att cykeln inte längre fanns utanför huset (J:s). Den hittas sen där den stod, men vem som kört den tid det blir blott en spekulation på extremt lösa grunder. I princip kan vilken part som helst ha gjort det.
Citera
2022-10-31, 02:27
Medlem
Citat:
Cykeln har ju stått utanför J:s hus under natten och sedan flyttats av någon person till där den sedan hittats låst. Vem som har gjort det vet vi inte. Går inte att spekulera i egentligen. Vi kan bara konstatera att grannen har observerat cykeln under natten vid tidpunkten för McD-resan med J. Och sedan senare på morgonen har man konstaterat att cykeln inte längre fanns utanför huset (J:s). Den hittas sen där den stod, men vem som kört den tid det blir blott en spekulation på extremt lösa grunder. I princip kan vilken part som helst ha gjort det.
Jo men cykeln ska ju befunnits vara låst på Storgatan (JJ:s lägenhet). Min fråga var vet vi om det var TT som låste den där.
Citera
2022-10-31, 02:30
Medlem
Tomatos avatar
Citat:

Är det någon som vet hur MH och den tredje tjejen tog sig till förfesten hos JJ? Kanske det även var någon ytterligare. Borde grannen i så fall haft stenkoll på vems cykeln som står kvar är, eller ägarna till cyklarna var?
Ägaren kan ju ha hämtat sin cykel på morgonen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in