Citat:
Ursprungligen postat av
Linalo1990
Känns som ett väldigt tänkbart scenario.
Tror att det (sorgligt nog) inte behövs något större motiv heller utan att det sker pga omständigheter i stunden.
En fundering jag hade igår (och nu är jag väldigt långt utanför boxen) var att kanske är detta planerat? Kanske, om JJ nu är sådan som hon beskrivits på flera håll, så har hon planerat att ta någon annans liv. Att det blev Tove var isf en slump. Hon tog tillfället i akt när det uppenbarade sig helt enkelt…
Nja, det är nog högst osannolikt känner jag själv men skulle ju förklara hur de kommit undan med att (hittills) lämna få spår.
Det är positivt att tänka utanför boxen sa vi ju. :-)
Om vi utgår från ditt scenario så skulle det ju bygga på antingen att J planerat mordet antingen utifrån att någon (vemsomhelst) skall mördas, eller att det är just T som ska det. Oavsett vilket så krävs det ju ett uppsåt för att det skall kunna konstateras att det är planerat. Uppsåtet till om det vore riktat mot någon helt random skulle väl handla om vadå, ren agression? Eller möjligen lustmord.
Om det däremot vore riktat mot T så finns det ju något annat motiv bakom. Och då är väl det mest troliga svartsjuka eller något annat. Om det nu handlar om pojkvännen eller någon annan form av relation.
Utgår vi från ditt scenario så vore isf M antingen en olycklig bystander till J:s brott. Eller så fanns det ett syfte med att de samarbetade. Och isf är det någon form av dysfunktionellt koppling mellan de båda MGM vi har att göra med. Men helt omöjligt är det ju inte, det finns ju manliga våldsverkare som agerat i par trots allt (och även ett antal, om än få, heterosexuella par där man och kvinna samverkat).
Men OM vi nu tänker oss att det var planerat från J:s sida så är hennes plan antingen genialisk eller korkad med tanke på alla spår och vittnesmål som finns på att de gick tillsammans från Nöjet till lghn osv. Det känns som en dålig idé att mörda T just den kvällen, om det nu var planerat.
Det i sin tur talar ju för att det är ett impulsmord isf det här rör sig om.