2022-10-31, 00:16
Medlem
Om samtalet/röstmeddelandet till pojkvännen kl 02:30 faktiskt har hänt så är det två saker som för mig känns konstigt.

1: Om hon inte ska sova hos honom, varför ringer hon 40 minuter efter första kontakten för att säga (möjligen i ett röstmeddelande) att hon är på väg hem. Det klart att det kan hända men känns ändå lite märkligt för mig.

2: Om hon ska sova hos honom, hur kan det dröja fram till en bit in på söndagen innan han märker att hon inte är där.

Känner mig lite tveksam till att den kontakten har skett öht.
Citera
2022-10-31, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppisen
Jättestor låda! Enligt svensk byggstandard måste ett balkongräcke var 110 cm. Lådan är väl uppåt 140. Undrar vad de haft den till.
gissningsvis är det ett skåp dom haft i badrummet eftersom även badrumsmattan är där ute, någon sa att dom nyligen har renoverat badrummen i kåken
Citera
2022-10-31, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linalo1990
Jag håller med om att det är märkligt att de inte lämnat mer spår, inte pratat etc (vad vi vet).
Men det är nog i mitt tycke inte sannolikslära på samma vis som i ett scenario där vi har en annan gärnigsman och händelsen sammanfaller med att JJ har vapen i sin lägenhet som hon måste göra sig av med som du beskrev.

Dessutom så tror jag att om de nu är tjejerna som gjort detta, så har de nog lämnat spår. Vi känner bara inte till dem (ännu).

Med ovan sagt så självklart måste vi få spekulera i olika tänkbara scenarion. Det är ju ett diskussionsforum så jag tycker bara det är positivt att det finns olika åsikter och gissningar om vad som hänt.

Håller helt med.
Eftersom du är trevlig och klarar av att resonera och tänka utanför boxen kan du få ett annat tänkbart scenario här av mig:

T är läkarstudent. Hon bryr sig alltså om folks hälsa och välmående får man utgå ifrån (enda anledningen annars att bli läkare är väl om man vill jobba som obducent eller forskare möjligen, men även dessa bryr sig ju normalt om sina medmänniskor).

Det låter som att storyn är att T har sökt efter någon på Nöjet som hon inte hittat (enligt barchefen). Den personen bryr sig uppenbarligen T om. T möter istället J och M där. De båda MGM har hamnat i ett leverne där droger förekommer (vad det verkar av vittnesmål/hörsägen).

T som läkarstudent är förmodligen ganska observant och ser hur folk mår i allmänhet. Förmodligen är hon ganska bra på att tolka fysiska signaler och tecken i folks bettende och hälsomönster.

Vi vet inte hur M eller J klätt sig till klubbandet på Nöjet, men om vi ponerar hypotetiskt sett att T insett att någon av dem knarkar, så kanske det uppstår ett bråk om det om T är emot det. Kanske är det så att T är rädd för att den person som T egentligen eftersökte skall dras ner i drogträsket av J och M (om de nu har samröre med den person T sökte efter, det vet vi ju inte).

De gör upp om att "prata ut" om det hela hemma hos J. T är naiv och tror att eftersom de umgåtts/känt varann tidigare så kan de lösa saker som vänner.

Men hemma hos J så upptäcker kanske T något mer graverande. Kanske klär de av sig ytterkläder osv och T får syn på något som hon uppfattar som injektionsärr på någon av MGM. Eller så får hon syn på någon grövre drog eller något annat i J:s lgh. Där och då säger hon kanske något i stil med att:

"Om inte ni slutar med knarkandet så kommer jag att anmäla er"

...eller liknande. Det behövs förmodligen inte mycket i ordalag för att någon av MGM ska flippa/snappa till och tex smälla till T med en höger eller liknande. T faller bakåt. Slår i huvudet. Kanske blir hon medvetslös där. Eller så kämpar hon emot. Och blir i stridens hetta strypt av någon av MGM. Betänk att det tycks handla om två unga kvinnor med begränsad begåvning, kanske under berusning eller påverkan av droger, vi vet inte. Det är förmodligen inte mycket som behövs sägas i det läget av T för att det ska balla ur, som det heter.

Detta vore inte helt otänkbart. Det skulle också förklara egentligen hela händelseförloppet. Sedan får de en form av panik och inser att de måste göra sig av med T:s kropp. Där kommer sedan grannen i trappen in och resten.

Det som då återstår är den stora frågan hur sjutton de lyckades göra sig av med T:s kropp utan att lämna ett enda spår? Där kommer ju isf återigen det här med att de uppenbarligen känner kriminella personer. Om nu M inte klarade av det själv så kanske någon annan hjälpt till. Eller så har M och J trots allt gjort det själva. Det återstår ju att se. Men iaf, det ovan är en teori om motivet bakom. Har de då haft hjälp av en tredje person så kan det ju förklara varför de än tycks tiga i häktet/under förhören. De vill ju givetvis inte gola ner den person som eventuellt har hjälpt dem.

Det skulle också kunna förklara varför cykeln hamnade där den hamnade - den personen som har hjälpt dem kanske ställde den där av någon helt annan anledning än den faktan vi känner till so far (eller så dumpades den där av en ren slump).

Det som talar emot den här teorin är väl isf främst hur det kommer sig att ett eventuellt impulsmord inte lämnar spår i lghn eller på någon av MGM. Iaf inte som det verkar om vi får tolka polisens agerande och hur utredning och söken sett ut. Om det vore så att någon av MGM smällde till T med sina knytnävar så torde det kunnat ha lämnat spår på MGM. Möjligheten finns ju förstås att något tillhygge använts eller liknande. Men iaf. Detta är blott en alternativ motivteori egentligen, inte fokuserad på tillvägagångssättet.
Citera
2022-10-31, 00:19
Medlem
Citat:
Ja men det är ju högst obekräftade rykten? Det enda vi fått veta av polisen är att pojkvännen ringde 01:49? Samtalet/röstmeddelandet vid 02:30 vet jag att det står om i media men det har ju inte framkommit några detaljer och i ärlighetens namn så vet vi inte hundra om det ens ägt rum.

Det står 2.30 som tidpunkt för människorovet i häktesförhandlingarna så något har dom ju som indikerar att det var det sista livstecknet från TT
Citera
2022-10-31, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oaklake-15
Jag får en känsla av att hon kanske ändå inte var påväg hem till pojkvännen den här natten, pojkvännen blir orolig av ett röstmeddelande som han har fått och det är det som gör att polis kontaktas om jag har förstått det hela rätt! Hade jag vetat att min flickvän skulle komma hem till mig så hade jag blivit orolig direkt när jag vaknat av att hon inte låg i sängen jämte mig.
Tror också att det där meddelandet innehöll något alarmerande. Synd att han inte svarade utan i stället blev det avlyssnat på morgonen. Verkar ju så pass allvarligt att det triggade igång hela polisaktionen.
Citera
2022-10-31, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Izza66
Du får tolka det hur du vill.

Driver du eller?
Ska jag tolka det som jag vill när du skriver att MGM har köpt rengöringsmedel?
Varför ska jag det? Det vore ju bättre om du talar klarspråk hur du vet att MGM har gjort det?
Citera
2022-10-31, 00:22
Medlem
Citat:
Om samtalet/röstmeddelandet till pojkvännen kl 02:30 faktiskt har hänt så är det två saker som för mig känns konstigt.

1: Om hon inte ska sova hos honom, varför ringer hon 40 minuter efter första kontakten för att säga (möjligen i ett röstmeddelande) att hon är på väg hem. Det klart att det kan hända men känns ändå lite märkligt för mig.

2: Om hon ska sova hos honom, hur kan det dröja fram till en bit in på söndagen innan han märker att hon inte är där.

Känner mig lite tveksam till att den kontakten har skett öht.

Den enda förklaringen jag har är att MGM spelat in en röstmeddelande under stark press. Kanske ringde hon pojkvännen för att hon kände sig obekväm med situationen och när han inte svarade talade hon in ett röstmeddelande, som ett sista livstecken att
Citera
2022-10-31, 00:22
Medlem
PeterNosters avatar
Det här vet vi d.v.s. aftonbladet vet detta:
https://tv.aftonbladet.se/video/348576/tove-21-ar-forsvunnen-i-vetlanda-det-har-vet-vi
Citera
2022-10-31, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Otillåtet sätt? Hur menar du då? Wikipedia bygger ju på att användarna lägger in information och nya sidor....
Jag avser fullständiga personuppgifter som tillhör privatpersoner.
Citera
2022-10-31, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myday1997
Men jag hittar ingen rimlig förklaring till att JJ skulle ha TTs telefon och åka med den till McDonalds, så att hon är helt oskyldig är näst intill uteslutet för mig.

Däremot mycket öppen för att hon kan ha fått hjälp av någon annan än MH
Kanske blev stressad när grannen dök upp, hon var väl på väg att dumpa mobil samt förflytta cykeln så att dom drar bort uppmärksamheten gällande T ifrån dom(?) att hon har den på sig är hennes fall
Citera
2022-10-31, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Det står 2.30 som tidpunkt för människorovet i häktesförhandlingarna så något har dom ju som indikerar att det var det sista livstecknet från TT

Ja det har du rätt i. Tänkte inte så långt.. (som vanligt🤦‍♀️&#128521
Citera
2022-10-31, 00:26
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Eller att åklagaren anser att de höga dunsarna vid 2.30 är tiden för brottet.
Citat:
Flera höga dunsar hördes från en av de misstänkta kvinnornas bostad vid ungefär den tidpunkt åklagaren misstänker att ett brott begåtts mot Tove.
https://sverigesradio.se/artikel/hoga-dunsar-i-lagenheten-sen-kordes-misstankta-kvinnan-till-mcdonalds
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in