2022-10-31, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Tillräckligt stor kartong för att rymma en kropp. På Avels bilder är kartongen borta. Var är den kartongen nu?
Jättestor låda! Enligt svensk byggstandard måste ett balkongräcke var 110 cm. Lådan är väl uppåt 140. Undrar vad de haft den till.
Citera
2022-10-31, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
?
Vad menar du med det? Av vissa?
Det var ju du själv som skrev att MGM hade inköpt rengöringsmedel?
Då är det väl du som vet det? Eller menar du att någon annan vet det? Eller vad menar du exakt? Oerhört svårtolkat.

Du får tolka det hur du vill.
Citera
2022-10-31, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
Det finns två bolag skrivna på Storgatan 71, då man googlar på numret tillhörande bilrekonden leder det till ett annat företag WrapChamp Vetlanda som ligger ett stenkast från McDonalds. Personen som driver rekonden är även vän med TT:s "styvbror" på Facebook. Han som är dömd för mordbrand och tidigare omhändertagen inom LVU pga risk för att begå sexualbrott.

Det är väl W som intervjuas i podden som har rekondfirman?
Citera
2022-10-31, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppisen
Jättestor låda! Enligt svensk byggstandard måste ett balkongräcke var 110 cm. Lådan är väl uppåt 140. Undrar vad de haft den till.

Är det verkligen en låda? Jag tycker det ser ut som ett skåp med en spånskiva till bakstycke och vitt på kortsidan ( syns till höger)
Citera
2022-10-31, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Någon hade gjort en Wikipedia-sida om JJ. Raderades av de som sköter sånt på Wikipedia ganska snabbt.

Nu är inte Wikipedia min starka sida men jag tror att den som gjorde detta lämnade sin ip hos Telenor i denna manöver. M a o kontaktar polisen Telenor ang denna statiska ip så kan det bli förtal i teorin men knappast i praktiken.

Han som raderade för Wiki finns i Uppland men loggen menar att detta tilltag skedde från Jönköpings län…

Så gör inte sånt innan man har koll på hur det funkar om man nu nödvändigt ska hålla på att jävlas.
Frågan är om det kan utgöra brott mot personuppgiftslagen eller brott mot integritetslagen när någon har på otillåtet sätt gjort en Wikipedia-sida och lagt upp fullständiga uppgifter om JJ?

Och om man lyckades ringa in användarens statiska IP-adress och då borde det vara en lätt match för polisen att spåra upp den person som hade på olagligt sätt lagt upp en Wikipedia-sida med hennes fullständiga personuppgifter vilket är enligt lagen är strängt förbjudet.
Senast redigerad av Umpalavemang 2022-10-31 kl. 00:22. Anledning: Redigering
Citera
2022-10-31, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Jag är inte säker på att de ens är skyldiga även om jag givet inte vet vad polisen har på dom. Är det en okänd gm så kan hon lika väl vara dumpad i Tomelilla eller Arjeplog liksom..

Men jag hittar ingen rimlig förklaring till att JJ skulle ha TTs telefon och åka med den till McDonalds, så att hon är helt oskyldig är näst intill uteslutet för mig.

Däremot mycket öppen för att hon kan ha fått hjälp av någon annan än MH
Citera
2022-10-31, 00:08
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppisen
Såvida den inte står på en till låda. Eftersom de renoverar badrummet kan det ju vara lådor till toalett, handfat, skåp m.m.
Citera
2022-10-31, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borjeBandit
Det finns i tråden, även i sammanfattningen

Ja men det är ju högst obekräftade rykten? Det enda vi fått veta av polisen är att pojkvännen ringde 01:49? Samtalet/röstmeddelandet vid 02:30 vet jag att det står om i media men det har ju inte framkommit några detaljer och i ärlighetens namn så vet vi inte hundra om det ens ägt rum.
Citera
2022-10-31, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enrundost
Spekulerar.
Dunsarna kanske bara var en fylla, skor kastades av när man kom in, en vinflaska for i golvet.
Jag tror som sagt inte att TT kom så långt som till lägenheten. Man har gjort något med henne på vägen, sedan tagit telefonen och cyklen ifrån henne. Snabbt och smidigt att komma hem på cykel ju för de andra två. När värsta ruset gått ut strax innan 04 kommer man på, ja visst fan, vi stänger av mobilen ifall någon ringer TT på den.
Man borde leta mellan Nöjet och MHs lägenhet tror jag. Om där finns något avvikande bland masterna osv.
Kan man se hur länge man varit på en och samma plats genom master, telefoni, it, ni som kan sådant?
Kroppen då? den bara försvann hux flux alltså? nej hon dog i lägenheten
Citera
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linalo1990
Ja men det är ju högst obekräftade rykten? Det enda vi fått veta av polisen är att pojkvännen ringde 01:49? Samtalet/röstmeddelandet vid 02:30 vet jag att det står om i media men det har ju inte framkommit några detaljer och i ärlighetens namn så vet vi inte hundra om det ens ägt rum.
Jag tror inte det har ägt rum heller. Av den enkla anledningen att det skulle vara mer intressant för utredningen än det pojkvännen ringde 01.49.
Citera
Medlem
just_a_girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linalo1990
Det är väl W som intervjuas i podden som har rekondfirman?
Har missat det, går lyssna på podden, han har iaf lagt upp en bild på en röd audi i skymning eller gryningsljus samma dag som Mattias i Ljungby försvann. Audin verkar dock inte vara reggad på honom nu.
Citera
2022-10-31, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Umpalavemang
Frågan är om det kan utgöra brott mot personuppgiftslagen eller brott mot integritetslagen när någon har på otillåtet sätt gjort en Wikipedia-sida och lagt upp fullständiga uppgifter om JJ?
Otillåtet sätt? Hur menar du då? Wikipedia bygger ju på att användarna lägger in information och nya sidor....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in