2022-10-30, 23:26
Medlem
TinFoilHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
En annan rolig ort i Kherson är My Love.

Helt galet att skriva att det är underbart (för det är det) men i stundens allvar så blir det lite fel.

Hoppas nu bara att fler jävla pissryZzar läggs i jorden så Ukraina kan bli sitt eget igen.
Citera
2022-10-30, 23:27
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoodLord
Zimbabwes ekonomi är 10 ggr mindre än Ukrainas
I dina ögon alltså jättelätt att göra den till en dröm.
Det är inte riktigt så en ekonomi fungerar.

Nej jag menar att det är lätt för väst och våra allierade att ta kostnaden för hela ekonomin, för hela statskassan. För att det är en liten ekonomi. Det skulle vara svårt att betala för hela Tysklands ekonomi t.ex. Att återställa Ukrainas ekonomi så de kan klara sig själva är en uppgift för efter kriget. Men slutar bara Ryssland bomba hela tiden så kommer utländska företag komma in och investera.
Citera
2022-10-30, 23:32
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoodLord
Ironiskt när Ukraina är en sovjetisk kommunistisk konstruktion med problem med korruption.
Addera till det sorg. ilska och vapen.

Det är ju det Ryssland har understött sedan 1991; de har gjort allt för att Ukraina inte skall lämna den Moskvasovjetiska korruptionen bakom sig. Nu kommer de får en morot att göra det: EU- och NATO-medlemskap. Det kommer att ställas krav på Ukraina.

Sorgen, ilskan och vapnen kan ukrainarna använda i Georgien, Tjetjenien, Dagestan etc. när det är dags att slänga ut ryssarna från fler ställen.
Citera
2022-10-30, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Men kanske man har drivit ut den sovjetiska nomenklaturan i och med kriget och att det är andra människor som är kvar.
Att man kan göra en nystart. Eller ska man hoppas att Ukraina blir ett nytt Zimbabwe. Man måste så klart tro på framtiden.
Oavsett skulle korruptionen knappast bli mindre med Ryskt styre.

Efter detta krig är alla av Putin tillsatta personer också borta. Därmed det mesta av korruptionen.
Citera
2022-10-30, 23:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Inte ryssarnas heller. Faktiskt är det mycket, mycket lättare, t.om. i icke-väst media.

Men vi kan väl fundera så här. Om det finns en konspiration av vissa för att skapa "The great reset". Då blir min fråga. Hur vet du att de inte styr den information du får också. Kanske ingår du också i den planen, för att skapa splittringen i samhället som ska leda till det. Hur vet du att den information du får, inte är styrda av dem. Hur vet du att de som lägger ut den informationen du anser är sann, är vilka de säger sig vara.
Kan du svara på det?

Så är det naturligtvis. Därför gäller det att vara vaksam på vad som sägs och hur det sägs och gärna få det bekräftat från två, helst tre, av varandra oberoende källor och sedan jämföra hur det resonerar med ens egen intuition, vilket för mig är det viktigaste. Men ibland har man, även jag, för bråttom och går på nåt alldeles för fort som sedan inte alls visar sig stämma, och det är just i sådana här ögonblick det är så oerhört viktigt att vara ärlig med att man har tagit fel. Det kuraget måste man ha, att våga släppa all prestige och erkänna att man hade fel. Det kan vara jävligt surt när man har gått in hårt för en sak som sedan visar sig vara fel, men ack så lärorikt
Citera
2022-10-30, 23:36
Avslutad
Citat:
Det är ju det Ryssland har understött sedan 1991; de har gjort allt för att Ukraina inte skall lämna den Moskvasovjetiska korruptionen bakom sig. Nu kommer de får en morot att göra det: EU- och NATO-medlemskap. Det kommer att ställas krav på Ukraina.

Sorgen, ilskan och vapnen kan ukrainarna använda i Georgien, Tjetjenien, Dagestan etc. när det är dags att slänga ut ryssarna från fler ställen.

Jag kan misstänka att en bitterhet växer fram mot väst från Ukrainas håll.
Ett proxykrig med deras folk som soldater.
Dom fick inte eu-medlemskap när det behövdes.
Nato skickade inte rätt vapen etc.
Senast redigerad av GoodLord 2022-10-30 kl. 23:41.
Citera
2022-10-30, 23:40
Medlem
KillPus avatar
Polen och Finland vill ha NATO-kärnvapen på sin mark. Z-idioterna verkligen "lyckats" med att "stoppa" NATO!
Citera
2022-10-30, 23:42
Medlem
raskenss avatar
Citat:

Jag undrade just när det kommer smälla till i Georgien och ryssarna slängs ut. Samma med Transnistrien. Rimligtvis planeras det för detta. Kanske man väntar till ryssland är ordentligt försvagat.
Citera
2022-10-30, 23:51
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Polen och Finland vill ha NATO-kärnvapen på sin mark. Z-idioterna verkligen "lyckats" med att "stoppa" NATO!

Var läser du att Finland önskar kärnvapen på sin mark ?
Citera
2022-10-30, 23:52
Medlem
raskenss avatar
Blev en härlig dag. 950 ryssar blev till gödel. Högsta siffran nånsin. Lite anmärkningsvärt att det inte sägs nånting om det i nyheterna. Skyhöga pansarförluster och eventuellt en prestigefregatt som blivit obrukbar.

Hoppas Ukrainarna står emot terrorn mot deras elsystem nu. Det känns som största hotet.

Ryssarna börjar terrorisera med soannmålsskeppen igen luktar desperation lång väg.
Citera
2022-10-30, 23:53
Medlem
Sgt.Blands avatar
Som rapporterats tidigare så planeras det för en konvoj med 14 fartyg från Ukraina imorgon. Nu skriker flera Z-troll att Nazi-Ryssland måste stoppa konvojen militärt!! En föreslår att man ska göra det på ett sätt så att UAF får skulden haha. Min åsikt är att inget kommer att hända. Kanske att nån i ryska regeringen gör ett uttalande eller nåt.

https://twitter.com/wartranslated/status/1586813117744521219
Citera
2022-10-31, 00:03
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Så är det naturligtvis. Därför gäller det att vara vaksam på vad som sägs och hur det sägs och gärna få det bekräftat från två, helst tre, av varandra oberoende källor och sedan jämföra hur det resonerar med ens egen intuition, vilket för mig är det viktigaste. Men ibland har man, även jag, för bråttom och går på nåt alldeles för fort som sedan inte alls visar sig stämma, och det är just i sådana här ögonblick det är så oerhört viktigt att vara ärlig med att man har tagit fel. Det kuraget måste man ha, att våga släppa all prestige och erkänna att man hade fel. Det kan vara jävligt surt när man har gått in hårt för en sak som sedan visar sig vara fel, men ack så lärorikt

Det finns en hel del fel i hur du värderar information här. Det här med oberoende källor är något man lärt ut i skolor tidigare om som en del journalister framfört som grund. Men det är egentligen helt fel. Kan finnas hundra felaktiga källor för något. Om hundra säger att Jesus gick på vattnet, är det sant då.
Det enda sättet att kunna bedöma information är att sätta sig in i frågan på djupet. Man måste även fråga sig, hur troligt är det här.

När det gäller intuition så är det helt värdelöst. När man läser något som passar ens egen åsikt är det lätt att ta till sig det. Så man måste även fråga sig, är det här något jag bara vill ska vara sant.

När jag läser något, tänker jag, är det här sant. Ibland kan jag direkt svara ja, ibland kanske och ibland, vet ej.
När det gäller kanske eller vet ej, kan jag lämna det därhän. Kanske dyker svaret upp längre fram, men jag kommer inte att framföra det som något som är lögn eller sant, för jag vet inte. Men för att kunna ta reda på det jag inte vet måste jag sätta mig in i frågan. När inte ens det går, får man lämna det åt sidan helt enkelt. För det går aldrig att utgå från att något är sant eller falskt när man inte vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in