Citat:
Ursprungligen postat av
costermonger11
Ja jag tror nog flertalet här ska lugna ner sig med både kommentarer och egna teorier - tråden är ju nästan helt oläsbar. Polisen vet vad de gör. Att t ex tömma en damm gör man inte utan att man vet något. Vad något är vet inte jag men det skulle förvåna mig om de bara chansar på att detta är en god idé. Djupet på dammen är med stor sannolikhet ganska grunt men vi pratar ändå mycket vatten med tanke på utbredningen. Vetlandabäcken lär ju få ganska höga flöden men detta har säkert kommunen beräknat väl. Någon har börjat nynna är min teori i detta. Huruvida pappan till JJ är involverad vet jag noll om men om detta skulle vara fallet så finns x antal platser att få bort en kropp på för all framtid, och då pratar vi hela Emåns avrinningsområde, inte bara Vetlanda kommun. Han har definitivt "nycklar" till alla platser, Vad som förbryllar mig är att polisen inte undersöker knarklangarna som är kända på orten mer då de säkert vet en hel del. Visst, de kommer säga noll men sätt press på dessa individer då de ansvarar för att Vetlanda numera är en ort i förfall och inte längre den där Åsa-Nisse-idyllen den en gång var känd som. Har själv sett både JJ och MH "prata" med dessa utanför deras vanliga försäljningsställen.
Vad är det för typ av droger JJ och MH tar?
Fanns bevis i TTs mobil som de var rädda för skulle komma fram?
Är granne involverad i droghandeln?
Är TTs pojkvän involverad?
JJ pappa?
Vilka försäljningsställen syftar du på?