2022-10-30, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SayWhatAgain
Finns det uppgifter om det är en ny eller en 80-tals Audi?

Nej tyvärr … uppgiften om AUdin verkar komma ifrån killen som skjutsade JJ fram och tillbaa vid mcd besöket.

Någon i tråden hittade en 34-åring man med träff på Lexbase i Holsbybruu som ägde en röd Audi A7 … OBS … bara röd UAudi som koppling hit än så länge … vet inte vem denne person är och om den kollades uppp …
Citera
2022-10-30, 21:47
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denke86
Nej tyvärr … uppgiften om AUdin verkar komma ifrån killen som skjutsade JJ fram och tillbaa vid mcd besöket.

Någon i tråden hittade en 34-åring man med träff på Lexbase i Holsbybruu som ägde en röd Audi A7 … OBS … bara röd UAudi som koppling hit än så länge … vet inte vem denne person är och om den kollades uppp …
Kan sätta mig framåt midnatt och luska lite.
Är på jobbet nu.
Är det några som ska söka nästa vecka?
MP ska tydligen inte det.
Citera
2022-10-30, 21:47
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Tror det är alltför många omständigheter som talar emot dem för att de skall släppas.
Dunsar
Telefon
Cykel
Utsagor som inte överensstämmer
Samtal till vänner
Iakttagelser att de satt i en bil på söndagmorgon 07-09.
En normal festprisse festar fram till småtimmarna och somnar gott och sover långt in på nästa dag

Tror dessutom polisen har mycket mera på dem än vi vet

Hoppas Tove hittas
Jag tycker heller inte vi ska glömma häktningspromemorian, där det fanns många bilder(om än maskade). Jag tänker att mgm har kanske skador som polisen fotograferat. Eventuellt skador från någon som har kämpat emot.
Citera
2022-10-30, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av costermonger11
Ja jag tror nog flertalet här ska lugna ner sig med både kommentarer och egna teorier - tråden är ju nästan helt oläsbar. Polisen vet vad de gör. Att t ex tömma en damm gör man inte utan att man vet något. Vad något är vet inte jag men det skulle förvåna mig om de bara chansar på att detta är en god idé. Djupet på dammen är med stor sannolikhet ganska grunt men vi pratar ändå mycket vatten med tanke på utbredningen. Vetlandabäcken lär ju få ganska höga flöden men detta har säkert kommunen beräknat väl. Någon har börjat nynna är min teori i detta. Huruvida pappan till JJ är involverad vet jag noll om men om detta skulle vara fallet så finns x antal platser att få bort en kropp på för all framtid, och då pratar vi hela Emåns avrinningsområde, inte bara Vetlanda kommun. Han har definitivt "nycklar" till alla platser, Vad som förbryllar mig är att polisen inte undersöker knarklangarna som är kända på orten mer då de säkert vet en hel del. Visst, de kommer säga noll men sätt press på dessa individer då de ansvarar för att Vetlanda numera är en ort i förfall och inte längre den där Åsa-Nisse-idyllen den en gång var känd som. Har själv sett både JJ och MH "prata" med dessa utanför deras vanliga försäljningsställen.

Vad är det för typ av droger JJ och MH tar?

Fanns bevis i TTs mobil som de var rädda för skulle komma fram?

Är granne involverad i droghandeln?

Är TTs pojkvän involverad?

JJ pappa?

Vilka försäljningsställen syftar du på?
Citera
2022-10-30, 21:52
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
I det exemplet jag nämner så dröjde det ett halvår då åklagaren avvaktade med att ta beslut i frågan. Men tack och lov gjorde hon det.
Exmannen erbjöd lösningen tidigt. Proceduren gjordes hos polisen under uppsikt av bla IT-forensiker.

Ja, jag kan intyga att det var så det gick till. Jag följde fallet noga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Vad är det för typ av droger JJ och MH tar?

Fanns bevis i TTs mobil som de var rädda för skulle komma fram?
Vet ej

Är granne involverad i droghandeln?
Jag vet inte inte vem grannen är.

Är TTs pojkvän involverad?
Inte en aning.

JJ pappa?
Nej JJ är inte pappa - kvinna om jag inte minns fel.

Vilka försäljningsställen syftar du på?
Willys.
Citera
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ja jag tror nog flertalet här ska lugna ner sig med både kommentarer och egna teorier - tråden är ju nästan helt oläsbar. Polisen vet vad de gör. Att t ex tömma en damm gör man inte utan att man vet något. Vad något är vet inte jag men det skulle förvåna mig om de bara chansar på att detta är en god idé. Djupet på dammen är med stor sannolikhet ganska grunt men vi pratar ändå mycket vatten med tanke på utbredningen. Vetlandabäcken lär ju få ganska höga flöden men detta har säkert kommunen beräknat väl. Någon har börjat nynna är min teori i detta. Huruvida pappan till JJ är involverad vet jag noll om men om detta skulle vara fallet så finns x antal platser att få bort en kropp på för all framtid, och då pratar vi hela Emåns avrinningsområde, inte bara Vetlanda kommun. Han har definitivt "nycklar" till alla platser, Vad som förbryllar mig är att polisen inte undersöker knarklangarna som är kända på orten mer då de säkert vet en hel del. Visst, de kommer säga noll men sätt press på dessa individer då de ansvarar för att Vetlanda numera är en ort i förfall och inte längre den där Åsa-Nisse-idyllen den en gång var känd som. Har själv sett både JJ och MH "prata" med dessa utanför deras vanliga försäljningsställen.

Välkommen i tråden och tack för ett riktigt intressant första inlägg. Tror du att JJ och MH köpt droger på dessa försäljningsställen?
Citera
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squama
Jag förstår hur du menar men tror operatörernas möjlighet att spara något av intresse är begränsat. I synnerhet efter att GDPR klubbades igenom. Du som då är är insatt vet/förstår säkert mer om de praktiska och juridiska konsekvenserna som kom med den förordningen.

Mitt intryck är att polisen inte kan vända sig till operatören för information som hjälper i sökandet efter TT. Detta helt enkelt för att sådan inte tillåts sparas.
De är skyldiga att spara internetkommunikation i 10 månader, lokaliseringsuppgifter i 2 månader och telefoniuppgifter (meddelanden, SMS, MMS) i 6 månader.
Citera
Medlem
Citat:

Var det vid denna dammen JJs pappa synts till eller genomsöks den pga annan anledning?
Citera
2022-10-30, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
I ett sådant här fall har ju polisen mandat för att insamla den information som behövs för att kunna hitta den försvunne... Eller tolkar jag dig fel och du menar något helt annat?
Nej tolkningen håller jag inte med om. Avel skrev ett bra stycke men jag fattar mig kort. Jämför det med topsning eller egendom som kan hjälpa fallet som icke-misstänkta kan ge ut men inte är tvungna till. I och med GDPR har data som egendom förstärkts ännu mer.

För det andra är det en ganska meningslös diskussion att hålla. Om polisen hade haft mandat, hade de redan gjort det. Om de inte har det så har dem inte gjort det. Finns ingen anledning till att argumentera aggressivt med medlemmar som vill hjälpa till i fallet.
Citera
2022-10-30, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Välkommen i tråden och tack för ett riktigt intressant första inlägg. Tror du att JJ och MH köpt droger på dessa försäljningsställen?

Så Willys i Vetlanda är knarkarnas handelsplats?
Citera
2022-10-30, 21:55
Medlem
Det är två unga tjejer som sitter häktade
Vet vi att de iskallt sitter och blånekar till vad de ev kan ha gjort ?

Kan det vara så att de har brutit ihop totalt och inte ens är förhörbara - och om de är skyldiga till något grovt brott har förträngt detta totalt och faktiskt inte minns och förstår vad de ev har gjort ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in