Citat:
Ursprungligen postat av
EnCarte
Men vilka Natoledda attacker pratar du om. Det är här det är svårt.
Sen har förstås många konflikter där USA har varit inblandat, inte handlat om att invadera och annektera ett land. En del som Korea och Vietnam, stödde USA ena sidan militärt. Första Irakkriget handlade om att ta tillbaka Kuwait som diktatorn och folkmördaren Saddam invaderat. Andra var mer tveksamt. Afghanistan insåg de sitt misstag och har dragit sig ut.
USA:s inblandning i Vietnam var det stor opinion mot i Sverige. Även Irak II var det mycket kritik emot.
Men du menar att det ursäktar Ryssland i kriget mot Ukraina. Men ska du diskutera det kriget borde du väl göra det. Eller är du lika vilse i trådarna som du är om Nato, så du helt enkelt hamnat fel och skulle diskutera något annat?
Nej, jag menar naturligtvis att det blir löjligt att låtsas att Ryssland är satan själv medan man ska låta påskina att det av USA ledda NATO är någon slags räddande ängel som bara dödar dumma människor och ger demokrati till människor som aldrig bett om det.
NATO är en minst lika stor krigshetsare och nu har man medvetet närmat sig björnen enbart i avsikt för att provocera fram en stor konflikt som alltid sker när en stor ekonomisk cykel har nått sitt slut, då systemet är skuldmättat och behöver nollställas och döljas medelst en stor militär konfrontation. Varför tror du världen ser ut som den gör just nu? Fundera på det ett slag, om det bara är tillfälligheter eller om det rent av är en agenda som drivit världen till randen av ett världskrig?
Du fattar att vi står inför ett stort paradigmskifte och det är rädslan för detta som är den faktiska drivkraften för den djupa staten att provocera fram den här situationen? Nej, det fattar du inte.
Jag påstår inte att Putin och Ryssland är perfekt på något sätt, däremot påstår jag att den djupa staten som söker driva världen mot en världsregering är långt mer destruktiv i sina ambitioner.